دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو

رنگ های برجسته بخش جدایی ناپذیر هر دکوراسیونی محسوب می شوند و فقط درصد استفاده از آنها متفاوت است. یکی از پرطرفدارترین رنگ های برجسته ای که هر یک از طیف های مختلف آن قادرند تغییرات قابل توجهی در طراحی منزل شما ایجاد کنند، رنگ زرد است. بسیاری از ما عاشق رنگ زرد هستیم اما شاید احساس کنیم استفاده از آن در دکوراسیون منزل نیازمند جسارت زیادی است و خب این به دلیل غافل شدن از طیف های مات و ملایم این رنگ هیجان انگیز است. در این مقاله از خوگرنیوز قصد داریم به بررسی نکات و ترفندهای مربوط به استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون و رفع برخی از سوتفاهم ها در مورد آن بپردازیم.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
اولین ویژگی رنگ زرد توانایی بالای آن در جلب توجه است

روانشناسی رنگ زرد

اینکه رنگ ها بر جنبه های مختلفی از زندگی ما تاثیر می گذارند را نمی توان نادیده گرفت. اولین ویژگی رنگ زرد توانایی بالای آن در جلب توجه است. بله این رنگ حتی وقتی در مقیاس کم مورد استفاده قرار می گیرد، حسابی به چشم می آید و به دیزاین جان می بخشد. این ویژگی از آن رنگی انرژی بخش و بانشاط می سازد. رنگ زرد همچنین گرما و صمیمیت خاصی به فضای موردنظر خواهد بخشید. البته انرژی بخش بودن رنگ زرد باعث می شود که در استفاده از آن محتاطانه عمل کنیم چراکه اگر در مقیاس بالا و بدون حضور رنگ های ملایم و خنثی از آن استفاده کنیم، احتمال اینکه حس عصبانیت یا افسردگی را نیز القا کند، وجود دارد. اما جای نگرانی نیست چرا که ما در ادامه این مقاله به بررسی ایده ها و نکاتی خواهیم پرداخت که یک پالت رنگ منسجم، متعادل و آرامش بخش را برای دکوراسیون منزل شما به ارمغان می آورند.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
هرچه رنگ زردی که مورد استفاده قرار می دهید روشن تر و ملایم تر باشد، در ابعاد گسترده تری می توانید از آن استفاده کنید

دیوارهایی به رنگ زرد روشن و ملایم

بله فراموش نکردیم که در مورد استفاده از رنگ زرد در مقیاس بالا باید احتیاط کنیم اما آنچه اینجا به حفظ اصل تعادل در پالت رنگ دیزاین فضا کمک می کند، نوع طیف رنگ زردی است که مورد استفاده قرار می دهیم. هرچه رنگ زردی که مورد استفاده قرار می دهید روشن تر و ملایم تر باشد، در ابعاد گسترده تری می توانید از آن استفاده کنید و از آنجا که دیوارهای فضا جزء ۶۰ درصد از پالت رنگ هستند، پس انتخاب رنگ آن می تواند تاثیر به سزایی در جلوه کلی طراحی داخلی آن داشته باشد.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
اگر احساس می کنید رنگ زردی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار داده اید، بیش از حد قوی است، الزاما نیاز نیست آن را تغییر دهید

ترکیب رنگ زرد با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی راه حل مناسبی برای بسیاری از چالش های پیش روی شما در زمینه پالت رنگ دکوراسیون منزلتان خواهد بود. اگر احساس می کنید رنگ زردی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار داده اید، بیش از حد قوی است، الزاما نیاز نیست آن را تغییر دهید. بلکه می توانید با اضافه کردن رنگ های خنثی به پالت رنگ این مشکل را رفع کنید و تعادل را به فضای آن برگردانید. برای اینکار نیاز به تزریق حجم قابل توجهی رنگ خنثی خواهید بود تا تاثیر طیف قوی رنگ زرد را تا حدی خنثی کنید. رنگ هایی همچون سفید و کرم در قالب عناصری همچون سرویس خواب یا پرده از بهترین گزینه ها در این راستا خواهند بود.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
رنگ های سردی همچون آبی و سبز از بهترین گزینه های ممکن هستند چرا که هم مکمل خوبی برای گرمی رنگ زرد هستند

ترکیب رنگ زرد با رنگ های سرد

رنگ گرمی مثل زرد را رنگ های سرد به خوبی می توانند متعادل سازند. رنگ های سردی همچون آبی و سبز از بهترین گزینه های ممکن هستند چرا که هم مکمل خوبی برای گرمی رنگ زرد هستند و هم از آنجا که رنگ های آرامش بخش و ملایمی محسوب می شوند تاثیر زیادی در کاهش تاثیر برانگیختگی احساساتی که در نتیجه رنگ زرد ممکن است تجربه کنیم، خواهند داشت. ناگفته نماند ترکیب رنگ آبی و زرد در کنار رنگ سفید و شنی به دلیل ایجاد حس و حال سبک ساحلی در دیزاین، ترکیبی بی نهایت جذاب محسوب می شود.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
وسایل چوبی، کفپوش های چوبی و عناصر دکوری حصیری از جمله مواردی هستند که تعادل خوبی در کنار رنگ زرد ایجاد می کنند

ترکیب رنگ زرد با وسایل ساخته شده از عناصر طبیعی

عناصری از دکوراسیون که از مواد طبیعی اولیه همچون چوب، سنگ یا حصیر ساخته شده اند، مکمل های خوبی برای پالت رنگی که در آن به میزان قابل توجهی از رنگ زرد استفاده شده، هستند. وسایل چوبی، کفپوش های چوبی و عناصر دکوری حصیری از جمله مواردی هستند که تعادل خوبی در کنار رنگ زرد ایجاد می کنند.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
از درصد کمی از رنگ زرد استاده کنید

استفاده از رنگ زرد برای ۱۰ درصد پالت رنگ

اگر از جمله افرادی هستید که به طیف های قوی رنگ زرد علاقه مندند و دیزاین فضای مدنظر شما به اندازه کافی از رنگ های قوی برخوردار است، بهتر است استفاده از آن را به ده درصد پالت رنگ دکوراسیون منزل خود محدود کنید تا هم از جذابیت آن بهره مند شوید و هم انسجام طراحی داخلی حفظ شود.
خب تا به اینجا به بررسی نکات و ترفندهایی در راستای استفاده محدود از رنگ زرد پرداختیم. در ادامه این مقاله به معرفی محبوب ترین ترکیب رنگ هایی که می توانید با زرد بسازید، می پردازیم.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
رنگ سبز را با گیاهان به خانه بیاورید

زرد + سبز

رنگ سبزی که قرار است با زرد ترکیب شود، می تواند فراتر از رنگ دیوارها، مبلمان یا پرده های اتاق تان باشد، بلکه قسمت هیجان انگیز آن زمانی است که از گیاهان دوست داشتنی برای این منظور استفاده کنید.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
این ترکیب همچنین گزینه خوبی برای افراد علاقه مند به سبک مینیمال و اسکاندیناوی است

زرد + بنفش روشن

اگر به دنبال ترکیب رنگ زرد با رنگی ملایم و در عین حال جذاب هستید، این مورد یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود. این ترکیب همچنین گزینه خوبی برای افراد علاقه مند به سبک مینیمال و اسکاندیناوی است چرا که حس و حال این دو دیزاین را به فضای اتاق می بخشد.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
رنگ مشکی یکی از منحصر به فردترین ترکیبات را با رنگ زرد می سازد

زرد + مشکی

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم یکی از بهترین گزینه ها برای تعادل بخشیدن به حضور رنگ زرد در دیزاین، رنگ های خنثی هستند. در این میان رنگ مشکی یکی از منحصر به فردترین ترکیبات را با رنگ زرد می سازد. از آنجا که رنگ زرد و مشکی هردو رنگ های برجسته ای هستند، ترکیب حاصل از آنها جلوه پیچیده و باشکوهی به دکوراسیون منزل شما خواهد بخشید. البته فراموش نکنید که درصد بیشتر این ترکیب مربوط به رنگ مشکی باید باشد.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
ترکیب زرد با رنگی ملایم خنثی

زرد + خاکستری

باز هم رنگ زرد و یک رنگ خنثی البته این دفعه نوبت به رنگی ملایم تر می رسد که پس زمینه ای مناسب را برای درخشش رنگ زرد فراهم کند. اگر ترکیب زرد و مشکی به نظر شما زیادی برجسته بود و استفاده از آن نیازمند جسارت به خرج دادن زیادی است، ترکیب زرد و خاکستری گزینه ای مناسب برای جایگزین کردن آن خواهد بود.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
ترکیب زرد و صورتی پالت رنگی مناسبی برای اتاق کودک است

زرد + صورتی

اگر قصد استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون برای پالت رنگ اتاق خواب یا بازی کودک خود را دارید، می توانید با استفاده از این ترکیب فضایی هیجان انگیز و پرانرژی برای آنها خلق کنید؛ فضایی که آنها بخواهند بیشتر وقت خود را در آنجا بگذرانند.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
طیف روشن رنگ زرد و آبی همچنین گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک خواهند بود

زرد + آبی روشن

اگر از جمله افراد علاقه مند به استفاده از رنگ های روشن درپالت رنگ هستید، این ترکیب را حتما امتحان کنید. طیف روشن رنگ زرد و آبی همچنین گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک خواهند بود چرا که رنگ های روشن باعث بزرگ تر و البته روشن تر به نظر رسیدن فضا می شوند.

دکوراسیون آفتابی و روشن با رنگ شگفت انگیز زرد-وبسایت رابو
رنگ قهوه ای که رنگی خنثی محسوب می شود و در عین حال که بستری مناسب برای دیده شدن رنگ زرد فراهم می کند

زرد + قهوه ای

خب اجازه دهید دو رنگ نزدیک به هم بر اساس چرخه رنگ را هم به لیست جذاب ترین ترکیبات رنگ این مقاله اضافه کنیم. رنگ قهوه ای که رنگی خنثی محسوب می شود و در عین حال که بستری مناسب برای دیده شدن رنگ زرد در دکوراسیون فراهم می کند، سهم زیادی در ایجاد فضایی گرم و صمیمی ایفا می کند. البته از اضافه کردن رنگ های سرد و خنثی به پالت رنگ خود برای تعادل بخشیدن به آن نیز غافل نشوید.
به پایان یکی دیگر از مقاله های خوگرنیوز در حوزه رنگ ها رسیدیم. مقاله ای که در آن به بررسی یکی از منحصربه فردترین رنگ ها در چرخه رنگ پرداختیم. شما نیز قطعا تجربیات هیجان انگیزی از استفاده از این رنگ در پالت رنگ دکوراسیون منزل خود دارید، خوشحال می شویم آنها را با ما و دیگر خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

منبع : خوگرنیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *