دکوراسیون اتاق پذیرایی

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو

یک اتاق نشیمن بدون فضایی برای نشستن مطمئناً ناقص است. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود اتاق نشیمن خود را با کاناپه یا مبل سنتی چیدمان نکنید؛ یا آن قدر کوچک است که فضایی برای جای دادن مبل ندارید، یا هزینه خرید یک کاناپه مناسب و معقول از بودجه شما بیشتر است، یا در واقع دوست دارید بطور متفاوتی اتاق نشیمن خود را چیدمان کنید. هیچ قانون طراحی داخلی وجود ندارد که بگوید شما باید فضای نشیمن را با یک مبل بزرگ دکوراسیون کنید. تمرکز اصلی باید بروی راحتی صندلی باشد. در واقع، نداشتن مبل در اتاق نشیمن در بسیاری از مناطق دیگر جهان چندان عجیب به حساب نمی آید. قابل توجه است، برخی تمایل دارند که نشیمنی نزدیک به سطح زمین با کوسن ها یا صندلی های بدون پایه داشته باشند. در اینجا چندین روش برای جایگزینی کاناپه های خود با صندلی های منحصر به فرد، با سبک های مدرن و سنتی در اتاق نشیمن آورده شده است.
افرادی که طرفدار سبک سنتی هستند صندلی های تک و نیمکت را به عنوان بهترین جایگزین مبل و کاناپه در نشیمن خود انتخاب می کنند. در هر صورت شما می توانید به راحتی یک دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل داشته باشید آن هم بدون این که ذره ای از میزان راحتی اتاق کم شده باشد.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت لتو
ترکیب صندلی با نیمکت

۱. ترکیب صندلی با نیمکت

یک مبل گاهی می تواند کارکرد اتاق نشیمن را محدود کند. با استفاده از مبلمان کوچک تر مانند نیمکت یا چند صندلی، چیدمان مرتب تر و راحت تری مطابق با فضا خود می توانید داشته باشید. اگر خانه کوچک دارید، می توانید از نیمکت چند منظوره یا پاف های عثمانی استفاده کنید. نیمکت‌ هایی که محفظه داخلی شان به عنوان فضایی برای انبارش کاربرد دارند. همچنین می توانید از آنها در طول روز به عنوان یک میز جلو مبلی و در صورت کمبود جا به عنوان فضایی برای نشستن به عنوان نشیمن اضافی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو
صندلی تک

۲. صندلی تک برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبلمان

گاهی اوقات هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که در یک صندلی بزرگ لم بدهید، پاها را  بغل کنید و کتاب های موردعلاقه خود را بخوانید. این نوع حس راحتی را، حتی کاناپه راحتی نیز به شما نمی دهد. برای استفاده بهتر از فضا، می توانید یک میز کوچک در بین آنها قرار و در صورت لزوم آن را به جلو صندلی ها انتقال دهید. لازم نیست همه صندلی ها طرح یکسان داشته باشند. می توانید دو صندلی را در دو رنگ یا بافت مختلف انتخاب و با ایجاد ظاهری غیرمعمول در اتاق نشیمن خود، آن را جذاب تر کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو
مبل بالین

۳. مبل بالین

این مبل ها شبیه تخت خواب نیستند، اما می توانند فضایی نه تنها برای چرت زدن، بلکه برای دورهمی های خانوادگی نیز ایجاد کنند. به عنوان یک جایگزین مناسب بدون اینکه به اندازه یک کاناپه فضای زیادی اشغال کنند، به ویژه برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل ، کاربرد دارند. این یک انتخاب زیبا و متنوع است که تقریباً در هر فضایی کار می کند، حتی آنها به عنوان یک تقسیم کننده اتاق نیز عالی عمل می کنند و از هر دو طرف می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.
طرفداران سبک مینیمال و مدرن ترجیح می دهند، در نشیمن خود صندلی های نمادین چون بین بگ یا صندلی های ننویی یا حتی بالشتک های کف را جایگزین مبل یا کاناپه کنند.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو
بین بگ

۱. بین بگ

یکی از جایگزین های جذاب برای مبل های اتاق نشیمن، بین بگ ها هستند. گرچه برای همه سنین مناسب نیست، اما به دلیل گرفتن فرم بدن هنگام نشستن خیلی راحت تر از کاناپه یا مبل است. اگر دوست دارید به راحتی روی بین بگ تکان بخورید، حتما در انتخاب نوع پارچه آن دقت کنید. با استفاده از از بین بگ های رنگی  می توانید به دکوراسیون خود رنگ ببخشید. علاوه بر این، برخی مدل هایشان بسیار سبک هستند، بنابراین؛ می توانید به آسانی آنها را جابجا و چیدمان های متنوع را امتحان کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو
صندلی گهواره ای

۲. صندلی گهواره ای برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبلمان

اگر می خواهید اتاق نشیمن خود را با چیز غیر معمولی چیدمان کنید، می توانید به این نوع صندلی فکر کنید .به همراه چند صندلی تک چیدمان اتاق نشیمن خود را کامل کنید. صندلی های گهواره ای یادآور خاطرات کودکی و بسیار دنج و راحت برای  استراحت و خواب سبک روزانه است.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک بدون مبل - وبسایت رابو
کوسن های کف

۳. کوسن های کف

بالشتک های کف یک روش خلاقانه برای داشتن فضای نشیمن بیشتر در اتاق های نشیمن باریک است. آنها بهترین تنوع را از لحاظ رنگ و الگو دارند، بزرگ نیستند و به راحتی قابل جابجایی و تعویض هستند. می توانید آنها را در اطراف یک فرش در وسط اتاق قرار دهید تا به فضای خود جان ببخشید. روی بالشتک های کف، کوسن هایی  برای احساس راحتی و آرامش بیشتر قرار دهید. برای جذابیت بیشتر فضا اطراف بالشتک ها را با لوازم جانبی فلزی مانند فانوس ها، آینه ها، میزهای عسلی تزیین کنید. یک میز جلو مبلی کم ارتفاع انتخاب مناسبی برای این فضا است تا بتوانید به راحتی در حالی که بروی کف زمین نشسته اید به وسایل روی میز دسترسی داشته باشید.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *