دکوراسیون بالکن

دکوراسیون بالکن و تراس

دکوراسیون بالکن و تراس - وبسایت رابو

 حیاط با صفا داشت و حوضی بزرگ و آبی رنگ با ماهی های قرمز. دورتا دور حوض پر بود از گلدانهای شمعدانی. عصر که می شد خانواده دور هم جمع می شدند روی تختهای جوبی می نشستند چایی و تنقلات و میوه می خوردند و درباره خودشان و روزی که سپری کرده بودند با هم حرف می زدند.

صدای فواره وسط حوض آبی هم صفای خاصی به محفلشان می داد. اما هر چه شهرها بزرگتر شدند، خانه ها کوچکتر شدند و آنقدر کوچک و کوچک شدند که شدند آپارتمان. به قول مادر بزرگم قفسی که به آن خانه می گویند. دیگر نه از حیاط و گلدان خبری هست نه از حوض آبی و تخت. فقط و فقط دیوار است.

در این زمان است که روزنه ای یا فضایی رو به بیرون اهمیت زیادی پیدا می کند. درست است که به دلیل زندگی ماشینی و گرانی زمین در مناطق شهری کمتر کسی خانه ویلایی و لوکس دارد، اما یادتان نرود که باید تا زنده ایم با عشق زندگی کنیم. در بسیاری از آپارتمانها بالکن یا تراس وجود دارد. این فضا چه کوچک باشد چه بزرگ کمتر کسی را دیده ام به درستی از آن استفاده کند.

تنها چیزی که به ذهن همه میرسد این است که با نصب حفاظ بالکن امنیت را برقرار کرده و از آن نرده و حفاظ برای آویز گل یا لباس های شسته شده استفاده کنند. بالکن یا تراس در بیشتر آپارتمان ها برای گذاشتن اجسام غیر ضروری استفاده می شود. شاید بهترین استفاده از آن قرار دادن بند رخت در آن باشد. اما می توان با هزینه ای کم و حوصله بالکنی زیبا و شیک داشت.

و میتوان برای حفظ زیبایی نمای روبروی ساختمان در زمانی که اهالی خانه در منزل حضور دارند از درب آکاردئونی به عنوان حفاظ بالکن استفاده کرد که این درب ها قابل باز و بسته شدن هستند.  اول از همه به مساحت بالکن یا تراس تان توجه کنید. اگر مساحت زیادی ندارد می توانید از گلدانهای آویز رنگی برای تزیین آن استفاده کنید. در هنگام خرید گلدان دقت کنید گلی را انتخاب کنید که بتواند در فضای باز دوام بیاورد. کف تراس باید همیشه تمیز باشد.

می توانید از کاشی های رنگی برای تزیین کف تراس یا بالکن استفاده کنید. همچنین چمن مصنوعی نیز گزینه بسیار خوبی برای تزیین کف بالکن شماست. اگر مساحت بالکن شما زیاد یا متوسط است می توانید از مبلهای اضافه یا صندلیهایی که دیگر نمی خواهید برای پر کردن فضای آن استفاده کنید. یک دورهمی کوچک در بالکن یا تراس با خانواده می تواند در صمیمیت اعضای خانواده نقش به سزایی داشته باشد.

در بالکن یا تراس خود می توانید پرندگان خوش الحان مثل قناری، مرغ عشق و …را نگهداری کنید. اما مراقب باشید در فصل پاییز و زمستان باید جای گرمی برای پرندگان داشته باشید یا بالکن و تراستان را بپوشانید تا پرندگان زیبا از سرما در امان باشند. می توانید در بالکن یا تراس آپارتمانتان از حوض های کوچک مصنوعی استفاده کنید. این حوضچه ها سیستم گردش آب دارند و اگر آنها را به برق متصل کنید می توانید صدای شر شر دل انگیز آب را بشنوید.

ما در کشوری اسلامی و با مردمانی مسلمان زندگی می کنیم پس طبیعی است که دوست نداریم نا محرمان به حریم خانوادگی ما وارد شوند. طرح های زیادی می توانید در روی بالکن و تراس خود اجرا کنید که هم شیک و امروزی باشد و هم خانواده تان از چشم نا محرمان در امان باشند و همچنین با نصب حفاظ هایی برای بالکن که از لحاظ رنگ و طرح با حفاظ پنجره و درب ها هماهنگ باشد امنیت بالکن را هم تامین کنید. برای شب هنگام می توانید در بالکن یا تراس تان از نور پردازی خاص استفاده کنید. این نور پردازی حتی وقتی از بالکن استفاده نمی کنید به آن زیبایی خاصی می بخشد.

خانم با سلیقه ای را دیدم که در فصول بهار و تابستان از بالکن یا تراس خانه اش به عنوان کتابخانه استفاده می کرد و دوستی که در بالکن خانه اش لوازم خیاطی و بافتنی گذاشته بود و بالکن شده بود اتاق کارهای هنری اش.

اما استفاده خانم همسایه ما از بالکن کاملا متفاوت است. او گلدانهای بزرگ خریده است و آنها را در بالکن گذاشته است. در آنها سبزی خوردن و جعفری می کارد. به این ترتیب اعضای خانواده می توانند هر روز بدون خروج از منزل از سبزی خوردن سالم و سرزنده که محصول گلدانهای کوچک خودشان است استفاده کنند

منبع : دنیای اقتصادی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *