دکوراسیون خانه ۵۰ متری

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره

یک خانه باغ فوق العاده کوچک، برای یک زوج و دوفرزندشان، آنها را به بودن در کنار هم، حضور در طبیعت و مراقبت از آن ترغیب کرده است. جسیکا هلگرسون (Jessica Helgerson) که طراح داخلی است به همراه خانواده اش قصد داشتند چند شب را در این خانه جدید تابستانی بگذرانند اما یک آخر هفته کوتاه به چند هفته تبدیل شد و تا امروز هلگرسون ها نتوانسته اند خودشان را راضی کنند که این خانه را ترک کنند. هلگرسون می گوید: «ما در آخر هفته ای که تولد من بود به اینجا آمدیم و دیگر نتوانستیم برگردیم.» در ادامه درباره راز جذابیت معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده این خانواده چهار نفره طراح و معمار بیشتر خواهیم خواند.

ابعاد و اتاق ها: ۵۰ مترمربع، سالن و نشیمن، آشپزخانه دو اتاق خواب، یکی اصلی و دیگری اتاق زیر شیروانی مخصوص خواب، حمام و سرویس بهداشتی

 

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

به راحتی می توان دلیل این علاقه مندی را فهمید. این خانه ای که در شمال پورتلند و در جزیره دیدنی ساوی قرار دارد، بخشی از حیات وحش و مناطق کشاورزی است. جسیکا می گوید: «بعد از اولین پیاده روی بود که ما عاشق این منطقه شدیم. اما مدت زیادی طول کشید تا بتوانیم خانه مان را پیدا کنیم. علی رغم این که این خانه در منطقه ای کاملا قدیمی و فرسوده پیدا شد، پتانسیل های زیادی داشت. ابعاد این خانه برای این منطقه کاملا غیرمعمول بود. اما می خواستیم هزینه ها را کاهش دهیم، برای همین وقتی صحبت از اثاث کشی شد، کمی سطح خواسته هایمان را پایین آوردیم و با دقت بیشتری عمل کردیم.»

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

طراحی داخلی و دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده

سقف این خانه سبز است و با خزه و سرخس های رودخانه کلمبیا که در همان نزدیکیست پوشانده شده. این سرخس ها و خزه ها خرابی های سقف را پوشانده و آن را به خوبی عایق می کنند. 
هلگرسون می گوید: «نکته دقیقا اینجاست که هر اتاق در این خانه واقعا کارایی دارد. ما همه چیز را اصلاح کردیم، به صورت کاملا صرفه جویانه فضای داخلی را به فضایی بسیار کارآمد تبدیل کردیم.»
کفپوش خانه از چوب بلوط های منطقه است و در کنار میز نهارخوری قرار گرفته. میز ناهار خوری ازچوب گردوی محلی اینجا ساخته شده است که به آشپزخانه که کابینت های سفید دارد گرما می بخشد. همچنین با رنگ چوب دیوارهای آشپزخانه همخوانی دارد. بخاری خانه با سوختن چوب به محیط گرما می بخشد. و گرمای آن در زمستان گاهی به حدی است که هلگرسون ها را مجبور می کند یک پنجره را باز بگذارند.

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

نشیمن خانه ۵۰ متری جسیکا

فضای اصلی خانه جسیکا و خانواده اش بسیارمفید طراحی شده است، چرا که آشپزخانه، اتاق غذا خوری و اتاق نشیمن در آن قرار دارد. جسیکا و همسرش مبلمان و دراورهای داخل فضای نشیمن را به گونه ای طراحی کرده اند که برای مهمانان به تخت تبدیل می شوند و همچنین فضایی در زیر آنها مخصوص نگهداری اسباب بازی ها تعبیه کرده اند. نردبان با چوب گردو چشم ها را به سمت اتاق زیر شیروانی که اتاق خواب مستر است، هدایت می کند. 
جسیکا هلگرسون و همسرش قبل از خریدن هر چیز و ورود آن به خانه به خوبی دقت می کنند. جسیکا می گوید: «ایده اصلی ما در مورد وسایل داخل خانه زیبایی و مفید بودن آن هاست. اگر چیزی زیبا و مفید نیست ما به آن احتیاجی نداریم.»

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

اتاق خواب مینیمال بچه ها

تخت خواب دوطبقه با یک کمد دیواری، یک کمد که بیرون می آید و تخت خواب مهمان که به صورت کامل درون کمد می رود، در کنارهم یک اتاق به سبک مینیمال را برای کودکان تشکیل می دهد.

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

هلگرسون وان حمام را از یک خانه تخریب شده یکی از دوستانشان آورده بود و شوهرش برای آن یک پایه چوبی ساخت.
جسیکا اعتراف می کند که «قطعا این خانه ایده آل و بهترین گزینه نیست، بچه ها در یک اتاق و در کنارهم قطعا دعوایشان می شود، چاه های فاضلاب گاهی دچار مشکل می شوند اما با همه اینها ما به خوبی برای زندگی در این فضای کوچک آماده ایم.»

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

«محوطه این خانه به خوبی ما را در مهمانی و پذیرایی از فامیل و دوستان همراهی می کند.» همین چندهفته پیش برای جشن تولد پسرشان مکس میزبان مهمانانشان بودند. «برای اینکه به دلیل کمبودجا برای قرار دادن وسایل در خانه مشکل داریم، از همه دوستان و آشنایان خواستیم که با خود هدیه نیاورند و البته خودمان برای مکس یک تیر و کمان تهیه کردیم. همان چیزی که خودش می خواست.»
جسیکا در کودکی در کنار پدربزرگش در مورد پرورش گیاهان و گل ها چیزهایی یاد گرفته بود. با کمک آنها، او در اینجا در گلخانه و مزرعه تمام گیاهان مورد نیازشان را پرورش می دهد و از نظر غذایی تقریبا خودکفا هستند. آنها گوجه فرنگی، خیار، کدو تنبل، پیاز، بامیه وانواع توت را پرورش می دهند.

دکوراسیون خانه ۵۰ متری ساده یک خانواده چهار نفره - وبسایت رابو

اگر چه ردپای طراحی ارگانیک در اصول اخلاق طراحی داخلی هلگرسون دیده می شود، اما او هنوز هم از طراحی و خرید برای مشتری هایش و ایجاد یک محیط مطابق میل آنها بسیار لذت می برد. جسیکا می گوید قصدش تغییر روند زندگی دیگران و موعظه آنها نیست. «این مهم است که حالا مشتری هایم می دانند که ما در مورد پروژه های طراحی داخلی خانه های آنها به خوبی فکر می کنیم و می خواهیم بهترین بازسازی ها را انجام دهیم.»
او از تصور اینکه بچه هایش، خانه کوچک جوانی آنها را به ارث می برند بسیار احساس خوبی دارد، اما آماده است که فرزندانش در بزرگسالی، زندگی شهری را انتخاب کنند. «ما برای آن روز آماده هستیم که آنها به خانه بیایند و بگویند که می خواهند در نیویورک زندگی کنند.»

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *