دکوراسیون منحصربه فرد

دکوراسیون منحصربه فرد و سفارشی اتاق خواب و بازی کودک

رشد کودک در سالهای ابتدایی زندگی از عوامل بسیاری تاثیر می پذیرد فعالیت و بازی یکی از ارکان اصلی  رشد و یادگیری هر کودک است  که در ارتباط با فضا و محیط  رشد شخصیتی و اجتماعی او را شکل می دهد از این رو در طراحی فضاهای مناسب برای کودکان از جمله اتاق آنان شناخت روحیات و علاقه مندیهای نونهالان اهمیتی خاص پیدا میکند طراحی فضای منطبق با شرایط کودکان به طور قطع بستکی به شناخت کافی از ویژگی های رشد آنان دارد. خصوصیات جسمی و روانی کودکان در مراحل مختلف رشد اساس برنامه ریزی فضا و طراحی برای آنان است. شکل کلی فضای معماری کودکان از عناصری منحصر به فرد برجسته و آنچه بر انگیزنده احساساتشان است سرچشمه می گیرد. 

 طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به طریقی چند منظوره طراحی شود و از انجایی که کودکان از اتاقشان برای بسیاری از فعالیتها در کنار استراحت و خواب استفاده میکنند تقسیمات و قلمروهای خاص و مشخص خود را طلب می کنند از قبیل فضایی برای مطالعه و بازی های مهیج و همچنین فضایی برای سرگرمی و  فضای بازی باید در کنار فضای خواب و استراحت کودک و در ارتباط مناسب با ان طراحی شود .

دکوراسیون منحصربه فرد و سفارشی اتاق خواب و بازی کودک - وبسایت مبلمان رابو

یک اتاق خواب سرگرم کننده با طراحی سفارشی برای دو کودک خانواده توسط تیم طراحی Creative Union Network انجام شده که این تغییرات در اتاق کودک به منظور بازسازی یک اتاق زیر شیروانی در تورنتو ، کانادا صورت گرفته است.

اتاق خواب که برای دو کودک خردسال در نظر گرفته شده است و شامل چندین سطح و فضای بازی متفاوت است مکانی برای خواب کودکان و برای در نظر گرفتن احساسات کنجکاوانه و رشد خلاقیت و بازی آن ها طراحی شده است.

دکوراسیون منحصربه فرد و سفارشی اتاق خواب و بازی کودک - وبسایت مبلمان رابو

اتاق خواب شامل دو تخت خواب است ، یکی در سطح بالایی که از طریق یک راه پله کوچک به آن دسترسی پیدا می کند و دیگری سطح پایین تر است و مکانی برای ذخیره سازی در زیر آن قرار دارد.

یک اتاق خواب طراحی شده سفارشی با کمدهای ذخیره سازی و دو راه پله کوچک که تختخوابها را به مناطق بازی متصل می کند.

یک گوشه کوچک در زیر تخت بالایی قرار دارد که فضای آرام را برای بازی فراهم می کند ، در حالی که با یک راه پله کوچک ثانویه که دور یک ستون بتونی می پیچد ، می تواند دسترسی  به تختخواب بالایی را مهیا سازد.

طراحی داخلی فضا نمونه ای از  دکوراسیون یک اتاق مدرن اما با تم رنگی کودکانه و شاد  برای جلب توجه و مناسب برای کودکان است که در آن سعی شده تا نیازها را کاملا پاسخگو بوده و با اشغال فضای محدود بتواند بهترین استفاده را از فضای داخلی و متناسب با احساسات کودکانه ایجاد نماید.

دکوراسیون منحصربه فرد و سفارشی اتاق خواب و بازی کودک - وبسایت مبلمان رابو

در واقع می توان گفت طراحی سفارشی اگرچه ممکن است هزینه بیشتری را شامل شود اما با ارتقاء کیفیت و استفاده بهینه و متناسب با نیاز های همه کاربران و با توجه به جنسیت، سن و همینطور ابعاد فضا می تواند دکوراسیونی زیبا و کاربردی تر خلق نماید.

منبع : دکوبوم 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *