دکوراسیون منزل خود را به روز کنید

اصولی خاص و اساسی دکوراسیون منزل :   

 

دکوراسیون منزل خود را به روز کنید

 

طراحان دکوراسیون منزل برای چیدمان هر فضا، از اصولی خاص پیروی می‌کنند. از آنجا که مبلمان فضای زیادی را اشغال می کنند در نتیجه باید این اصول را مد نظر قرار داد، ما در این مقاله نکاتی خاص و  کاربردی را  در اختیار شما قرار می دهیم، مبلمان یکی از کلیدی ترین عناصری است که در ظاهر دکوراسیون شما نقش عمده دارد، برای تغییر دکوراسیون زیبا و شیک  مقرون به صرفه می توانید پارچه های رو مبلی و کوسن های خود را تغییر دهید و ظاهر تازه ای به دکوراسیون نشیمن خود ببخشید. این تغییر پارچه ی رو مبلی تان می تواند حتی برای یکی از مبلمان شما صورت گیرد و کم هزینه تر باشد.
نقطه کانونی منزل :
یکی از اشیاء مهم در منزل را نقطه کانونی در نظر بگیرید ، به عنوان مثال شومینه ، نمای پرده ها ،پنجره ای که رو به یک منظره زیبا می باشد، تلویزیون و همچنین جهت تابش نور خورشید به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود.
در مرحله دوم یکی از اشیاء یا نقاط مهم اتاق را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید به عنوان مثال شومینه، پنجره‌‌ای که رو به یک منظره زیبا است، تلویزیون و حتی جهت تابش نور خورشید می‌تواند به عنوان نقطه کانونی تعیین شود. به عنوان مثال اگر نقطه کانونی تلویزیون را در نظر بگیرید باشد برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم‌ها، بین مبلمان و تلویزیون دوبرابر سایز صفحه نمایش فاصله قرار دهید. البته برخی از طراحان منزل،  از قرار دادن تلویزیون به عنوان نقطه کانونی را جزء اشتباهات طراحی دکوراسیون می‌دانند.
دلیل این باور صحیح این است که با ایجاد یک جمع خصوصی و به دور از هیاهو‌ها، لحظاتی را برای خانواده و میهمانان در نظر بگیرید. راه‌حل دیگر این مشکل، این است که از یک ست مبلمان زیبا  برای تفکیک افراد برای تماشای تلویزیون اختصاص دهید.

تغییر مبلمان را الویت قرار دهید:

مبلمان یکی از مهمترین و بزرگترین عناصر یک دکوراسیون منزل می باشد. تغییر کل مبلمان یا کاور آن و چیدمان ، فضای خانه‌تان را به کلی  تغییر می دهد. بعد از خرید مبلمان یاکاور برای مبلمان جدید، می‌توانید با صرف کمی هزینه، عناصر را برای هماهنگ شدن با مبلمانتان تغییر دهید.
از رنگ های زیبا بدون ترس و شجاعانه استفاده کنید!!!

چگونه دکوراسیون منزل خود را زیبا کنیم؟  

در این مقاله یک راز را با شما در میان میگذاریم...
برخلاف دیگر اشیا در تغییر دکوراسیون اتاق خواب ، رنگ به شدت با بودجه شما جور در می‌آید. بنابراین از رنگ ها  نهایت بهره را ببرید. میتوانید رنگ کوسن  مبل یا دیگر وسایل دکوری را تغییر دهید.
قبل از اینکه به سراغ پیاده‌سازی رنگ‌ها بروید، مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کرده‌اید را دوستش دارید. رنگ‌ها را هر روز تغییر دهید تا ببینید کدام را بیشتر دوست دارید. بعد به سراغ پیاده‌سازی نهایی بروید، قبل از شروع هر تغییری مطمئن شوید که رنگ مورده نظر را دوست داشته باشید رنگ ها را هر روز تغییر دهید تا ببینید کدام را بیشتر دوست دارید و آخر به سراغ پیاده سازی نهایی دکوراسیون منزل خود بروید.
 در این مقاله با قانون زیبای ۶۰-۳۰-۱۰ آشنا شوید :

نحوه استفاده از این قانون :

قانون ۶۰-۳۰-۱۰ …. یعنی ۶۰ درصد از فضا –دیوارها – باید رنگ اصلی را به خود بگیرد. ۳۰ درصد از فضا رنگ ثانویه مورد نظر شما را به خود اختصاص می‌دهد و ۱۰ درصد مابقی، باید با رنگی گرم و چشمگیر رنگ‌آمیزی شودف برای طراحی دکوراسیون منزل و یا طراحی داخلی محل کار خود باید از این  ویژگی های  مهم برخوردار باشیم:
• دانش کافی
• زیبایی شناسی
• خلاقیت
• شناخت مشهورترین سبک ها در طراحی دکوراسیون منزل

تعیین سبک در طراحی دکوراسیون منزل : 

• سبک دکوراسیون مدرن :                                                                               

در دکوراسیون منزل مدرن حس سادگی در همه المان‌های منزل از جمله مبلمان مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک مدرن شاهد آن هستیم  و از نظر رنگبندی دارای رنگ امیزی ساده ای دارند، نکته قابل توجه … در سبک مدرن از تزئینات شلوغ به شدت باید اجتناب کرد.

• سبک دکوراسیون سنتی :

 

دکوراسیون منزل خود را به روز کنید

 

در این نوع  طراحی از رنگ های گرم استفاده می شود و همچنین پارچه های طرح دار بیشتر کارایی دارند. استفاده از مبل و تختخواب های سلطنتی منبت شده با طرحهای شلوغ و سنگین، به همراه  وسایل زینتی زیاد در این سبک کاربرد بسیاری دارد، در این دکوراسیون ، بستگی  به فرهنگ هر کشور دارد  از  وسایل متفاوتی برای زیباسازی محیط استفاده می شود. برای مثال در ایران از فرش برای زینت دادن به زمین و از تابلوهای منبت شده کار دست و میناکاری برای زیباسازی دیوارها استفاده می شود.

• سبک دکوراسیون هالیوودی :

در طراحی دکوراسیون های هالیوودی  ترکیبی از دکوراسیون مدرن می باشد در این طراحی از وسایل لوکس و مدرن استفاده  می شود، این طراحی برای افرادی مناسب است که علاقه مند به منازل سلطنتی و پررزق و برق می باشد، در این نوع سبک اغلب از رنگ های گرم و در اتاق از مبلمان کوچک و کوتاه استفاده می شود.

• سبک طراحی  دکوراسیون ایران باستان و دوران هخامنش :

در میان انواع سبک ها در  دکوراسیون داخلی این طراحی  نگاهی به دوران هخامنشی و بعد از آن دارد. استفاده از سنگهای  مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، حکاکی‌های هخامنشی ،در این منازل از تندیس های هخامنش و مجسمه های باستانی استفاده می شود، و همچنین از رنگ های خنثی کرم  و سفید و از رنگ های مجلل مانند زرشکی  و آبی ارغوانی از ویژگیهای بارز این نوع طراحی می باشد.
و در خانه ها از ستون های بلند و درب های سنگین با رنگ های زیبا و قاب هایی با طراحی خاص و سرستون های شیر و اسب های بالدار  در این طراحی  دکوراسیون استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *