مبلمان ها، مهم‌ترین المان های دیزاین نیمه کلاسیک به شمار می‌روند.\

دیزاین پذیرایی به سبک نیمه کلاسیکدیزاین پذیرایی به سبک نیمه کلاسیک

دیزاین پذیرایی به سبک نیمه کلاسیک

اگر به دکوراسیون منزل به سبک مدرن و یا کاملاً سنتی علاقه‌مند نیستید و ذهنیت شما برای دکوراسیون منزل ترکیبی از صمیمیت دیزاین کلاسیک به همراه خلوتی و آرامش دکور مدرن است، بهترین گزینه و انتخاب برای شما، می‌تواند دکوراسیون نیمه کلاسیک باشد.

استفاده از مبلمان های سنگین و رسمی اما بدون تزیینات زیاد یکی از بهترین انتخاب‌ها در این سبک دکوراسیون است.

شاید بارها مبلمان های سنگین و رسمی اما بدون تزیینات زیاد و دارای طراحی‌های هندسی و غیر انتزاعی را در بازار دیده باشید. این سبک مبلمان، می‌تواند به‌آسانی دیزاین نیمه کلاسیک را در منزل شما خلق کند.

بهترین مثال و نمونه این مبلمان ها، مبلمان های چستر یا چستر فیلد هستند. این نوع مبلمان ها در صورتی که با لمسه های تکراری و منظم به صورتی که جلوه رسمی و سنگین در فضا ایجاد کنند طراحی شده باشند، به آسانی فضایی سنگین و رسمی در عین حال خانوادگی و صمیمی در پذیرایی منزل شما ایجاد می‌کنند.

بهتر است از مبلمان های چستر چرمی و مبلمان های کلاسیک یا نیمه کلاسیک از جنس چرم یا مخمل براق و سایر متریال های این‌چنینی برای مبلمان های منزل استفاده نکنید ؛ چراکه سیمایی اداری و کاملاً رسمی به پذیرایی منزل شما می‌دهد که باب طبع فرهنگ و هنر ایرانی نیست.

پرده و فرش، لباس‌های خانه شما محسوب می‌شوند!

به این موضوع مهم دقت داشته باشید که بهتر است از انتخاب فرش و پرده های متناسب با دکوراسیون کلاسیک و مدرن در دکوراسیون نیمه کلاسیک خودداری کنید. البته این موضوع استثنائاتی نیز دارد.دقت کنید که از هیچ گونه اکسسوری طلایی رنگ یا تزیینات پر کار یا شبه سلطنتی در هیچ یک از بخش های دیزاین نیمه کلاسیک و همچنین پرده ها نبایستی استفاده شود.

به علاوه، تزیینات ذکرشده برای پرده همانند والان یا کتیبه در نهایت سادگی بوده و طراحی و نقوش خاصی نبایستی بر روی آن‌ها درج شده باشد.

در خصوص انتخاب فرش در دکوراسیون نیمه کلاسیک این موضوع را مدنظر داشته باشید که این فرش به هیچ وجه نباید از نمونه های کاملاً مدرن و یا کاملاً سنتی باشند. فرش های دستبافت یا فرش های فانتزی نمی توانند در این نوع دیزاین نمای مناسبی داشته باشند.

البته برای بخش های کوچکی از پذیرایی به عنوان مثال میزغذاخوری یا فرش نشیمن ممکن است بتوانید از فرش های دستباف با رنگ های متمایل به تیره استفاده کنید، اما استفاده از فرش ایرانی یا فانتزی در بخش اصلی پذیرایی، دیزاین نیمه کلاسیک را زیر سؤال خواهد برد.

در انتخاب سن رنگی برای دیزاین نیمه کلاسیک بسیار محتاط باشید!

دو نکته مهم در انتخاب ست رنگی برای دیزاین نیمه کلاسیک مدنظر داشته باشید ؛

* دکوراسیون نیمه کلاسیک از رنگ های محدود و اندک در این سبک استفاده کنید.

* دکوراسیون نیمه کلاسیک از رنگ های خالص کمتر و به عبارتی رنگ های ترکیب شده با رنگ خنثی و ملایم شده بایستی در این سبک استفاده شود.

استفاده از رنگ های تیره و شارپ مانند زرد تیره یا قرمز روشن، جلوه ای مدرن به فضای منزل می دهد که با ویژگی های دیزاین نیمه کلاسیک همخوانی ندارد و بایستی این رنگ ها با ترکیب با رنگ‌هایی نظیر سفید، خاکستری و مشکی به ترکیبی با تعادل و آرامش بیشتر دست یابند.

استفاده از رنگ های متعدد و فضای دیزاین شده از مجموعه رنگ ها نیز، از ویژگی های سبک کلاسیک بوده و آرامش و خلوتی دکوراسیون نیمه کلاسیک را برهم می زند.

یک اکسسوری نامناسب همه زحمات شما را بر باد می دهد!

قاب‌های پرکار، تزیینات طلایی رنگ، اکسسوری های سنتی نظیر تابلو فرش های ایرانی، بوفه‌های خراطی‌شده و چنین اکسسوری هایی می توانند به آسانی جلوه دیزاین نیمه کلاسیک را بر هم بزنند. به عنوان مثال آینه‌های دکوراتیو ساده بدون تزیینات خاص یا گلدان‌های ساده با اشکال هندسی و طراحی‌های غیر انتزاعی می توانند به آسانی جلوه این نوع دکوراسیون را حفظ کنند.

دشواری‌های طراحی دکوراسیون نیمه کلاسیک در پذیرایی منزل ایرانی

دیزاین نیمه کلاسیک شیوه های اجرای دیگری هم دارد اما متداول‌ترین و ساده‌ترین سبک اجرای این مدل دکوراسیون با این چهار اصل انجام می‌شود. این نوع دیزاین برای نمایش یک فضای لوکس و جذاب بدون دیزاین سلطنتی و تزیینات پرکار، کارایی زیادی دارد.

 منبع: زگالی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *