رنگ کابینت آشپزخانه

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه!

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

تاثیرگذار بودن رنگ هایی که در پالت رنگ دکوراسیون فضای زندگی مان به کار می بریم، بر روح و جسم مان غیر قابل انکار است. اما نکته جالبی که کمتر در موردش شنیده ایم، این است که رنگ هایی که انتخاب می کنیم، می توانند بیان کننده برخی از ویژگی های شخصیتی ما باشند. موضوعی که قصد داریم این مقاله از ما را به آن اختصاص دهیم، آن هم در مورد اساسی ترین عنصر قلب خانه یعنی کابینت های آشپزخانه. آشپزخانه یکی از گران ترین اتاق های منزل از لحاظ عناصر دکوراسیون است. بنابراین، انتخاب رنگ آن برای اکثر افراد با دقت انجام گرفته است. همچنین افراد می دانند پالت رنگی که برای کابینت انتخاب می کنند، قرار است پنج تا ده سال مهمان دکوراسیون آشپزخانه شان باشد. در این مقاله از ما به روانشناسی رنگ و بررسی رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه خواهیم پرداخت! اگر شما هم علاقه مند به کشف این رابطه هیجان انگیز هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

کابینت آشپزخانه سفید، کرم یا بژ

یکی از پرطرفدارترین پالت های رنگ برای آشپزخانه، پالتی متشکل از طیف های مختلف رنگ سفید و یا رنگ های خنثی ای همچون کرم و بژ است. این طیف های ملایم انتخابی مناسب برای دکوراسیون های های مدرن و مینیمال که در بیشتر منازل شاهد آن ها هستیم، محسوب می شوند. این رنگ ها انتخاب افراد منظمی است که به دنبال جلوه ای تمیز، شیک، کلاسیک و تازه در فضای آشپزخانه هستند. افرادی که شادابی و انرژی بخش بودن فضا برای آن ها در اولویت است. همچنین فراموش نکنید رنگ های روشن، فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند. افرادی که این رنگ های روشن را انتخاب می کنند، افراد مسئولیت پذیری هستند چرا که مسئولیت تمیز کردن مرتب کابینت های رنگ روشن را به جان پذیرفته اند.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

خاکستری روشن برای رنگ کابینت آشپزخانه

وقتی بحث انتخاب رنگ کابینت باشد، رنگ خاکستری روشن یکی از بی درد سرترین و سازگارترین گزینه های روی میز خواهد بود. می توانید از این رنگ به عنوان بستری مناسب برای به کار بردن رنگ های قوی تر در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. رنگ خاکستری روشن از رنگ سفید برجسته تر است و در عین حال به پای رنگی همچون مشکی نمی رسد. آنچه خاکستری را تبدیل به رنگی پیچیده و رمزآلود می کند، قدرت انطباق بالای آن است. افرادی که این رنگ پیچیده و آرامش بخش را برای کابینت های آشپزخانه خود انتخاب می کنند، به دنبال ایجاد فضایی برجسته و در عین حال متعادل هستند. اینکه این افراد چه شخصیتی دارند بیشتر به رنگی برمی گردد که در کنار خاکستری استفاده شده است. اگر فردی از خاکستری روشن در کنار رنگ های مات و ملایمی همچون سفید و شنی و یا طلایی مات استفاده کرده است، به لحاظ شخصیتی مشابه گروه قبلی است. اما اگر از رنگ هایی قوی همچون زرد و قرمز در کنار آن استفاده کنند، پس افرادی پرانرژی با دلی جوانند.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

زغالی یا مشکی

هرچند رنگ مشکی به عنوان رنگی خنثی باشکوه که با هر فضایی سازگار است، شناخته می شود اما به ندرت شاهد استفاده از آن در مرکز پالت رنگ دکوراسیون هستیم. افرادی که تصمیم می گیرند از این رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه اش استفاده کنند، به دنبال هیجان در زندگی هستند. این افراد پرشور و کمی زودرنج هستند و البته جسارت کافی برای استفاده از رنگی برجسته در ابعادی بزرگ را دارند. افرادی که اهل ریسک کردن نیستند، میانه خوبی با این دو رنگ در ابعاد وسیع نخواهند داشت. بله افرادی به سراغ آن ها می روند که اعتماد به نفس بالایی دارند. برخی از افراد فکر می کنند با این رنگ ها فضا تاریک می شود اما اگر آشپزخانه شما نور طبیعی کافی دریافت می کند پس به هیچ وجه نیاز نیست نگران باشید.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

کابینت آبی رنگ

آبی همان رنگی است که روانشناسان رنگ آن را به عنوان رنگی آرامش بخش به شما معرفی می کنند. رنگی که در طول روز به شما یادآوری می کند که کارهای خود را کنار بگذارید و زمانی را به استراحت اختصاص دهید. بنابراین جای تعجب ندارد که افرادی که رنگ آبی را برای کابینت های آشپزخانه خود انتخاب می کنند، همچین دیدگاهی نسبت به دیگر جنبه های زندگی نیز داشته باشند. این افراد باثبات و متعادل اند، زندگی را سخت نمی گیرند و به دنبال جلوه ای هستند که تاثیرش ثابت شده باشد. اگر کابینت هایی آبی رنگ برای آشپزخانه تان انتخاب کرده اید، پس احتمالا اهل تصمیمات آنی و بدون فکر نیستید. بلکه به میزان لازم زمان می گذارید تا نقاط مثبت و منفی را بررسی کنید و در مورد آن مطمئن شوید. این رنگ گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال تجربه ای جدید در قالبی کلاسیک هستند.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

آشپزخانه ای سبز؛ از سبز زمردی تا سبز تیره

سبز از جمله رنگ های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی است که به روش های مختلف می توان آن را به دیزاین اضافه کرد؛ از رنگ کوسن ها یا دیوارها گرفته تا در قالب گل ها و گیاهان. اما خب احتمالا سبز اولین رنگی نیست که برای کابینت های آشپزخانه به ذهن بسیاری از افراد برسد، بلکه بیشتر ما را به یاد سبزیجات سبز رنگ درون یخچال می اندازد. افرادی که از این رنگ برای کابینت های آشپزخانه استفاده کنند، از پیشگامان در عرصه طراحی دکوراسیون هستند. رنگ سبز با ویژگی هایی همچون تعادل، انسجام و حس عاشقانه گره خورده است. اگر از این رنگ برای کابینت های آشپزخانه تان استفاده کرده اید، قطعا این ویژگی ها فراتر از دیزاین آشپزخانه و در زندگی شما صدق می کنند. شما به دنبال داشتن لحظات خاطره انگیزی در تک تک ثانیه های زندگی تان هستید.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

کابینت آشپزخانه قرمز

قرمز رنگی است که نیاز است قبل از اضافه کردن آن به پالت رنگ هر فضایی حسابی حواس تان را جمع کنید. آشپزخانه هم استثنا نیست. افرادی که رنگ قرمز را برای کابینت های آشپزخانه خود انتخاب می کنند، افرادی با اعتماد به نفس و جسورند. بسیاری از افراد با انتخاب این رنگ به دنبال نشان دادن این ویژگی های شخصیتی شان در قالب پالت رنگ منزل شان هستند. اغلب افرادی این رنگ را انتخاب می کنند که قدرت مدیریت بالا و جسارت لازم برای گفتن نظرات شان را دارند، همیشه به دنبال آنچه می خواهند می روند و معمولا هم آن را به دست می آورند.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

زرد یا نارنجی انتخابی خاص برای رنگ کابینت آشپزخانه

احتمالا کمتر شاهد کابینت هایی زرد یا نارنجی رنگ در آشپزخانه ای بوده اید. اگر از این دو رنگ برای این عناصر آشپزخانه تان استفاده کرده اید پس فردی با قدرت ریسک پذیری بالا هستید و قصد دارید به نحو جذابی متفاوت از بقیه عمل کنید. شما احتمالا در بقیه جنبه های زندگی تان نیز خیلی دنباله روی سنت ها نیستید و دیدگاهی جدید از خود بروز می دهید.

رابطه رنگ کابینت آشپزخانه با شخصیت صاحب خانه! - وبسایت رابو

رنگ صورتی روی کابینت آشپزخانه؟

صورتی رنگ بامزه ای برای کابینت ها خواهد بود! افرادی که این رنگ متفاوت و جذاب را برای کابینت های آشپزخانه انتخاب می کنند، نگران دیدگاه بقیه نیستند و اهل ماجراجویی هستند. فراموش نکنید اگر آشپزخانه شما نور کافی دریافت نمی کند، به کمک این رنگ می توانید فضایی روشن و انرژی بخش داشته باشید.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *