رازهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه-بخش دوم

رازهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه-بخش دوم

رازهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه-بخش دوم

کابینت سرتاسری دیواری در طراحی داخلی آشپزخانه
همه ی ما خواستار کمد و مکان ذخیره سازی بیشتر در هر گوشه و کنار خانه ی خود و بیش از همه در آشپزخانه هستیم. اگر سقف های بلند دارید، یک ردیف کابینت بیشتر در بالای آشپزخانه می تواند فضاهای خالی را پر کند. با وجودی که دسترسی به آن ها برای کارهای روزانه چندان آسان نیست، اما فضاهای ارزشمندی برای نگهداری و ذخیره سازی هستند. از این کابینت ها برای نگهداری کالاهایی استفاده کنید که زیاد با آن ها سر و کار ندارید. در عوض فضای کابینت های پایین برای کالاهایی که روزانه از آن ها استفاده می کنید، حفظ می شود. با این روش می توانید با طراحی مناسب کابینت، تغییرات چشم گیر در آشپزخانه ایجاد کنید.

یک نردبان کوچک را نزدیک به خود نگه دارید تا در مواقع نیاز به کالاهای بالا از آن استفاده کنید. شما هم چنین می توانید از این کابینت های بالا برای ذخیره سازی اشیای غیر آشپزخانه ای استفاده نمایید.

چندراهی برق در جزیره آشپزخانه
داشتن جزیره در آشپزخانه بسیار خوب است زیرا یک فضای مرکزی برای جمع شدن اعضای خانواده و فضای کار بزرگ و کافی برای کارهای آشپزی شما فراهم می آورد.

چند راهی برق مثل نمونه ای که در تصویر می بینید، روشی کارا برای استفاده از برق در جزیره است. این نمونه در زمان هایی که استفاده نمی شود، به راحتی درون جزیره فرو می رود و در هنگام نیاز بالا می آید.

چند راهی در جزیره باعث می شود بتوانید به راحتی از سطح کانتر جزیره ی خود برای لوازمی مثل میکسر و مخلوط کن استفاده نمایید.

کابینت مایکروویو در دکوراسیون آشپزخانه
مایکروویو وسیله ای است که امروزه تقریبا در هر آشپزخانه ای حضور دارد. یکی از دردسرها در این مورد نداشتن جای مناسب برای این وسیله و اشغال فضای ارزشمند روی کانتر است. جا دادن مایکروویو در کابینت بالا بسته به چیدمان و طراحی آشپزخانه ی شما همیشه گزینه ی مناسبی نیست. پس بهترین مکان مایکروویو در دکوراسیون آشپزخانه کجاست؟

یک راه حل بسیار خوب، تعبیه ی کابینت مایکروویو زیر کانتر است که می تواند کانتر جزیره باشد. این کار باعث می شود سطح روی کانتر اشغال نشود و مایکروویو در ارتفاعی قابل دسترس برای همه قرار گیرد.

نظم دهنده ها در دکوراسیون آشپزخانه
زیر و رو کردن وسایل درون کشو برای پیدا کردن چاقوی مورد نظرمان هم آزاردهنده و هم خطرناک است. از طرف دیگر یافتن ادویه ای که در وسط آشپزی نیاز داریم از بین شیشه های مختلف کاری دشوار است.

به دنبال نظم دهنده های کشویی باشید که اشیایی مانند شیشه های ادویه جات و سبزیجات خشک را مرتب در خود جا دهند و بتوانید آن ها را برچسب زده و به راحتی ماده ی مورد نظر خود را بیابید. هم چنین از نظم دهنده های ظروف مانند جا کاردی های داخل کشویی استفاده نمایید. این نمونه ها علاوه بر راحت کردن دسترسی، چاقو ها و کارد ها را به صورت امن نگهداری می کنند.

تمیز کاری آسان آشپزخانه با جاروی مرکزی
حمل دستگاه جاروبرقی در کل خانه کاری طاقت فرسا است. نصب سیستم جاروبرقی در پاخور کابینت آشپزخانه (حاشیه ی پایین کابینت) به شما این امکان را می دهد که همه آلودگی ها را در جلوی صفحه ی وکیوم جمع آوری کرده و با روشن کردن سیستم، آن ها به درون محفظه کشیده می شوند. جاروی مرکزی جایگزینی راحت و بی صدا برای جاروبرقی می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *