راهنمایی چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس

راهنمایی چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس

راهنمایی چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس

نکات ضروری در دکوراسیون اتاق خواب عروس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، اتاق خواب است. اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت‌های ناشی از مشکلات و دغدغه‌های زندگی است. به ‌همین دلیل هنگامی که زوج‌های جوان قصد دارند زندگی مشترکشان را آغاز کنند، به دکوراسیون اتاق خواب عروس اهمیت زیادی می‌دهند. در این مطلب سعی داریم تا اصول طراحی و دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد را برای شما عزیزان شرح دهیم.

اصول کلی چیدمان اتاق خواب عروس

دکوراسیون اتاق خواب عروس بخش‌های مختلفی دارد که در اینجا به بررسی نکات، اصول چیدمان و طراحی هر بخش می‌پردازیم. در ادامه محتوا با ما همراه باشید.

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق‌ خواب عروس

استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون اتاق خواب عروس اشکالی ندارد. این مسئله به سلیقه شخصی شما مربوط است اما پیشنهاد ما این‌ است که در استفاده از رنگ‌های تیره اغراق نکنید. بهتر است یک پالت رنگی درست کنید و در آن در کنار استفاده از رنگ‌های تیره، از رنگ‌های روشن نیز بهره ببرید تا تعادل برقرار شود. رنگ‌های خنثی و روشن یا رنگ‌های ملایم و ترجیحا رنگ‌های‌ سرد، گزینه‌های خوبی برای اتاق خواب هستند در صورتی که رنگ‌های گرم و تند برای این فضا می‌تواند روی ناخودآگاه شما اثر گذاشته و آرامش شما را سلب کند.

تخت‌ خواب، اصلی‌ترین المان در چیدمان اتاق خواب عروس

اتاق خواب‌ خود را بیهوده شلوغ نکنید! در خرید سرویس خواب عروس وجود تخت خواب دو نفره، پاتختی و میز آرایش کافی است. اما اگر فضای بیشتری دارید و اتاق خواب شلوغ نمی‌شود، می‌توانید کمد یا دراور لباس نیز به وسایل اتاق خوابتان اضافه کنید. بهتر است در چیدمان اتاق خواب عروس و داماد، در هر سمت تخت خواب، یک آباژور بر روی پاتختی قرار دهید. این‌کار برای زمانی که در شب دنبال کلید پریز می‌گردید بسیار مناسب است. علاوه برآن، آباژور برای کتاب خواندن قبل از خواب نیز لازم است.

پرده‌ اتاق خواب عروس

برای دکوراسیون اتاق عروس می‌توانید از انواع پرده روشن، تیره و یا طرح‌دار استفاده کنید. با توجه به میزان دلخواه نور ورودی به اتاق می‌توانید انتخاب مناسبی را داشته باشد. چنانچه جزو افرادی هستید که نور صبح چشمتان را اذیت می‌کند، از پرده‌های ضخیم استفاده کنید. اما اگر با نور صبح مشکلی ندارید، می‌توانید پرده‌های حریر نازک را جایگزین پرده‌های ضخیم نمایید تا هم از زبیایی بیشتر آن در طراحی اتاق خواب عروس و داماد لذت ببرید و هم نور بیشتری را در اتاق در اختیار داشته باشید. همچنین پرده‌های کرکره‌ای نیز به دلیل قابلیت تنظیم نور، گزینه مناسبی برای اتاق خواب هستند.

فرش اتاق خواب عروس

از آن‌جایی که اتاق خواب، فضایی برای آرامش و استراحت است، پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک فرش مناسب استفاده کنید و اتاق را بدون فرش رها نکنید. حتی اگر فضای خالی زیادی در اتاق ندارید می‌توانید از یک قالیچه کوچک استفاده کنید. نکته مهم در مورد ابعاد فرش این‌ است که هنگام بیدار شدن از خواب و نشستن کنار تخت، پای شما روی فرش قرار بگیرد.

استفاده از دراور یا کمد لباس

وجود کمد یا دراور در چیدمان اتاق خواب عروس و داماد الزامی نیست. اما اگر فضای کافی در اتاق برای اضافه نمودن این المان وجود دارد، با اضافه نمودن یکی از این دو آیتم علاوه بر اینکه به زیبایی اتاق خواب افزوده می‌شود، از شلوغ شدن اتاق خواب نیز جلوگیری خواهید نمود.

استفاده از روتختی مناسب دیزاین اتاق خواب عروس

انتخاب مدل و نوع پارچه روتختی نیز با توجه به سبک و رنگ اتاق خواب متفاوت است. اگر فضای اتاق خواب شما سبکی سلطنتی دارد و از سرویس خواب کلاسیک در اتاق استفاده می‌کنید، انتخاب و خرید سرویس روتختی از جنس مخمل توصیه می‌شود که به دکوراسیون اتاق خواب عروس زیبایی بیشتری می‌بخشد.

نکات تکمیلی دکوراسیون اتاق خواب عروس

در صورتی که شرایط برای شما مهیا است، بهتر است در چیدمان اتاق خواب عروس این نکات را نیز در نظر بگیرید.

شومینه:شومینه گزینه مناسبی برای دیزاین اتاق خواب عروس است. استفاده از شومینه از نظر بصری احساس خوشایندی دارد. همچنین می‌توانید از شومینه‌های تزئینی استفاده کنید.

فضای نشیمن: اگر اتاق خواب بزرگی دارید، حتما می‌توانید قسمتی از فضای آن را به نشیمن اختصاص دهید. استفاده از پاف یا شزلون یک محیط دنج برای مطالعه یا یک فضای دو نفره رومانتیک برای شما ایجاد می‌کند.

تزیین اتاق خواب: برای بیشتر شدن جلوه بصری اتاق خواب داماد و عروس، می‌توانید از عناصر طبیعی مانند گیاهان طبیعی و شمع استفاده کنید‌. سعی کنید از اکسسوری‌‌های شلوغ استفاده نکنید. سادگی همیشه از زیبایی و آرامش بیشتری برخوردار است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب عروس

  • تخت نباید از در ورودی اتاق، دید مستقیم داشته باشد. پس تخت را روبه‌روی در اتاق قرار ندهید.
  • اگر لوستر شما سنگین است، بهتر است در بالای تخت قرار نگیرد. استفاده از لوسترهای کاغذی و سبک برای بالای تخت مناسب‌تر است.
  • نصب تابلو و شلف بالای تخت از نظر ایمنی صحیح نیست و خطر دارد.
  • اتاق خواب فضای استراحت است. استفاده از رنگ‌های تند و فانتزی برای نورپردازی آن ایراد دارد.
  • سعی کنید نور را لایه‌بندی کنید و از نور آفتابی بیشتری استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس را به‌طور کامل برای شما عزیزان توضیح دهیم. همچنین اگر به‌تازگی قصد شروع زندگی مشترکتان را دارید و می‌خواهید اتاق خواب خود را طراحی کنید، تیم بالسا از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان جدیدترین محصولات سرویس خواب عروس و کالای خواب است. شما عزیزان می‌توانید به وبسایت بالسا سر بزنید و محصول موردنیاز خود را خریداری کنید. محصولات باکیفیت بالسا طبق اصول طراحی شده‌اند و کار شما را در چیدمان اتاق خواب خود، بسیار راحت می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *