راهنمای استفاده از رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل

راهنمای استفاده از رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل

راهنمای استفاده از رنگ سرمه ای در دکوراسیون منزل

نحوه بکارگیری یک رنگ شیک بنام؛ سرمه‌ای در دکوراسیون

اگر می خواهید خانه ای با اصالت و شیک داشته باشید از دکوراسیون سرمه ای غافل نشوید. این رنگ، نشاندهنده ی ثبات و قدرت و استفاده از آن در دکور منزلتان، انتقال دهنده ی حس اطمینان است. رنگ سرمه ای، از ویژگی های خاصی برخوردار است این رنگ، رنگ خلاقیت است و سبب افزایش اطمینان خاطر درونی می شود.

خصوصیات روانشناسی رنگ سرمه ای می گوید افرادی که علاقه مند رنگ سرمه ای هستند افرادی باهوش، مستقل، بشر دوست، صادق و مسئولیت پذیر هستند. این رنگ بر خلاف قرمز می باشد. چرا که هر چه قدر رنگ قرمز دارای شور و هیجان است رنگ سرمه ای آرام و شکیبا می باشد.

جالب است بدانید این رنگ، جزء رنگ های سرد به شمار می رود بنابراین، اگر بخواهید به صورت خام، از این رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده کنید و یا اینکه در آن از هیچ ترکیب رنگی دیگری استفاده نکنید مطمئن باشید فضای خانه ی شما کاملا حوصله سر بر می شود.

نکته ی دیگری که باید در مورد این رنگ بدانید این است: بیشتر افراد میگویند یا بر این باورند که رنگ سرمه ای یک رنگ مردانه است. این باور، کاملا اشتباه است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند چون رنگی دارای ماهیت سرد است متعلق به جنسیتی خاص و یا مخصوص مردان است.

حال اگر علاقه مند دکوراسیون سرمه ای هستید و می خواهید از آن در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که این رنگ را با یکی از رنگ های سفید، سبز، طلایی و زرد و … ترکیب کنید. ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ های روشن، یک ترکیب رنگ فوق العاده چشمگیر به دکوراسیون و فضای خانه ی شما می بخشد.

البته استفاده از رنگ سورمه ای در بخشی از فضاهای خانه، تاثیرگذاری بیشتری دارد که ما در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

استفاده از رنگ سرمه ای در کف برای داشتن دکوراسیون سرمه ای

بدون شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین قسمت های خانه برای دکوراسیون و یا تغییر دکوراسیون، کف خانه است. حال اگر علاقه مند دکوراسیون سرمه ای هستید می توانید از این قسمت خانه، شروع کنید. اتفاقا داشتن کفی به رنگ سرمه ای هم از نظر روانشناختی، حس و حال خوبی دارد و هم اصالت خانه ی شما را نشان می دهد.

یکی از بهترین راهکارها برای داشتن زمینه ای سرمه ای، استفاده از فرش های اصیل و ایرانی است که از رنگ سرمه ای برخوردار هستند. استفاده از این رنگ فرش در کنار سایر ترکیبات رنگی، زیبایی و چشم نوازی خانه ی شما را چندین برابر می کند.

استفاده از رنگ سرمه ای در دیوار برای داشتن دکوراسیون سرمه ای

اگر شما می خواهید با رنگ دیوارهای خود، دکوراسیون خانه تان را سرمه ای کنید باید بسیار محتاطانه عمل کنید. استفاده از این رنگ به عنوان رنگ اصلی دیوار کمی جسارت میخواهد. چرا که این رنگ از پوشش دهی بصری بسیار بالایی برخوردار می باشد و این ویژگی اش سبب می شود که بر سایر رنگ های خانه، قالب شود و تنظیم و توازن آن ها را کمرنگ کند.

پیشنهاد ما این است برای استفاده از این رنگ در دیوارها، یک یا دو دیوار کوچک را در نظر بگیرید و یا از آن فقط در دیوار فضای خاصی مثل دیوارهای نشیمن استفاده کنید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید نورگیر بودن محیط مورد نظر است. در واقعا انتخاب رنگ سرمه ای دیوارها برای فضایی خوب است که کاملا نورگیر باشند. چرا که این رنگ تیره است و خود به خود نور محیط را کاهش می دهد.

البته زمانی که دیوارهایتان به این رنگ است دست شما برای انتخاب وسایل و تجهیزات بازتر است. در واقع شما می توانید با وجود یک دیوار سرمه ای یک مبلمان سرمه ای هم انتخاب کنید. ولی باید دقت کنید که مبلمانتان دارای یک کادر و قالب روشن مثل رنگ سفید باشد تا دکوراسیونتان از توازن برخوردار باشد.

از چه ترکیب رنگ هایی در دکوراسیون سرمه ای استفاده کنیم؟

یکی از بهترین و خنثی ترین رنگ ها برای ترکیب با رنگ سرمه ای، سفید است. شما می توانید در دکوراسیونتان از این رنگ استفاده کنید. مثلا پایه های مبل یا پوشش کف و یا سایر اکسسوری ها مثل تابلو، پرده، قاب عکس و … به رنگ سفید باشند. ترکیب رنگ سفید با سرمه ای سبب می شود که فضای خانه ی شما دیگر حالت رسمی و جدی نداشته باشد و به لطیف تر، شیک تر و لوکس تر شدن فضا کمک‌ می کند.

اگر از علاقه مندان سبک کلاسیک هستید می توانید سرمه ای را با طلایی ترکیب کنید. رنگ طلایی نشانگر ابهت و عظمت است و ترکیب آن با سرمه ای، بزرگی خاصی به محیط می بخشد. به همین دلیل است که در سبک های ویکتوریایی و فرانسوی به وفور این ترکیب رنگ را میبینیم. استفاده از رنگ طلایی سبب می شود که قدرت بصری سرمه ای کمتر شود و به چشمگیرتر شدن فضا کمک می کند.

از دیگر رنگ هایی که می توانید با سورمه ای ترکیب کنید می توان به سبز روشن، قهوه ای تیره یا روشن، نارنجی و سایر رنگ هایی که تناژ گرم و روشن دارند اشاره نمود.

به طور کلی شما می توانید از رنگ سورمه ای در هر کجای خانه تان استفاده کنید فقط باید اصول استفاده از آن را بدانید چرا که اگر به درستی استفاده نشود تاثیرات روحی بدی روی افراد می گذارد. بالعکس اگر این رنگ با رنگ های مناسبش ترکیب شود و در جای مناسب به کار رود می تواند یک فضای دل انگیز و آرام ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *