راهنمای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن ساعت ایستاده

راهنمای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن ساعت ایستاده

راهنمای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن ساعت ایستاده

بهترین جای ساعت ایستاده در منزل کجاست؟

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده است. یکی از جدیدترین المان هایی که امروزه از آن ها در دکوراسیون داخلی منازل به وفور استفاده می کنند و بسیار پرطرفدار شده است ساعت های ایستاده هستند.

البته این ساعت ها قدمتی بسیار طولانی دارند و در زمان های گذشته به آن ها ساعت های کلاسیک می گفتند. این ساعت های کلاسیک که به آن ها ساعت پدربزرگ هم گفته می شود در حال حاضر، ساعت ایستاده ی دکوری شناخته می شود.

قدمت ساعت های ایستاده ی دکوری به قرن 17 میلادی برمی گردد که توسط ویلیام کلمنت، ساعت ساز انگلیسی طراحی و ساخته شد. طراحی این ساعت، سبب شد که در آن زمان، تحولی عظیم عرصه ی ساعت سازی جهان به وجود آید. چرا که دارای یک ماشین و پاندول بود که هر ثانیه به طور مجزا در کابینی در حال نوسان بود.

با اینکه حدود 350 سال از طراحی و ساخت این ساعت می گذرد اما به احترام طراح و سازنده ی این ساعت بی نظیر، یعنی کلمنت، تغییرات زیادی در این ساعت انجام نشده و تنها تغییرات آن در ظاهر آن بوده است. حال اگر شما هم علاقه مند استفاده از این ساعت در دکوراسیون داخلی منازل خود هستید و می خواهید بدانید بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده کجا است می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا به شما توضیح دهیم از این ساعت ها در کجای منزل خود استفاده کنید.

ساعت ایستاده دکوری را در کجا قرار دهیم؟

مطمئنا با دیدن ساعت های ایستاده متوجه می شوید که این ساعت به مانند سایر ساعت ها نیست. لذا قبل از اینکه بدانید بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده کجا است باید ابتدا خوب دقت کنید و بسنجید که ﺁیا اصلا در منزل شما جای مناسبی برای قرار دادن این ساعت وجود دارد یا خیر. سپس می توانید به دنبال یک جای مناسب برای قرار دادن آن باشید.

از آنجایی که این ساعت ها هم وزن زیادی دارند و هم بزرگ هستند و حمل و نقلشان دشوار است عموما در طبقه ی اول قرار داده می شوند. علاوه بر این، به دلیل اینکه این ساعت ها تنوع بسیار زیادی دارند و قیمت اغلب آن ها بالا است، آن ها را در قسمت های عمومی منازل می گذارند که دیده شوند. از جمله ی این قسمت ها می توان به سرسراها، اتاق نشیمن و مطالعه اشاره کرد.

قرار دادن ساعت ایستاده دکوری در راهرو یا سرسرا

یکی از بهترین مکان های قرار دادن ساعت های ایستاده، سرسراها یا همان راهروها می باشند. چرا که دارای فضای پرت زیادی است و همچنین نمی توان از آن به عنوان فضای نشیمن استفاد کرد و یا اینکه در آن میز کوچکی قرار داد. از دیگر مزیت های این فضا نسبت به سایر فضاهای خانه این است که عموما در سرسرها انعکاس صدا بیشتر از اتاق های دربسته است. البته این مزیت به نوع معماری خانه ی شما دارد.

قرار دادن ساعت ایستاده دکوری در دل دیوار

اگر منزلتان فضای کافی و خالی برای قرار دادن ساعت ایستاده ی دکوری ندارد بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده، در فرورفتگی های دیوارها است. حال اگر منزل شما از چنین شرایطی برخوردار است قبل از اینکه اقدام به این کار کنید ابتدا خوب بررسی کنید که آیا فرورفتگی های دیوار به اندازه ای است که ساعت ایستاده داخل آن قرار بگیرد یا نه. از دیگر فضاهایی که می توان برای قرار دادن ساعت ایستاده استفاده کنید جلوی درب ورودی است که از آن استفاده نمی شود. البته ابتدا باید دقت کنید چارچوب درب به قدری ضخیم و عمیق باشد که ساعت ایستاده در آن جای بگیرد. اگر منزل شما دارای چنین شرایطی است یکی از بهترین مکان های قرارگیری ساعت ایستاده را دارید چرا که با قرار دادن اکسسوری های تزئینی در قاب اطراف چارچوب می توانید زیبایی و جلوه ی ساعت ایستاده را افزایش دهید.

البته باید این نکته را در نظر بگیرد که ساعت های ایستاده نیاز به مراقبت و نگهداری دارند بنابراین مکان و فضای قرار دادن آن ها بسیار مهم است. این ساعت ها در اطراف خود از پنل هایی برخوردار هستند که باید باز و تنظیم شوند. به همین دلیل است که محل قرارگیری این وسیله دکوری بسیار مهم است.

از آنجایی که این ساعت، سنگین و بزرگ است حمل و نقل آن به راحتی نیست لذا باید در مکانی قرار گیرد که باز کردن این پنل ها و تنظیم و تمیز کردن آن ها در همان مکان، انجام شود. بنابراین باید دقت کنید ساعت ایستاده ی شما چه نوع است، چه اندازه ای دارد، چه فضایی را اشغال می کند و چه مقدار فضایی برای سرویس و تنظیم کوک ها و تمیز کردن لازم دارد.

قرار دادن ساعت ایستاده در فضاهای بدون استفاده

از دیگر مکان هایی که می توانید این ساعت های دکوری و بزرگ را قرار دهید فضاهای بدون استفاده ی منازل هستند. یکی از رایج ترین این مکان ها پاگردها می باشند که هیچ نوع استفاده و کاربردی ندارند. این مکان ها بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده می شوند. علاوه بر این از راهروهای طولانی هم می توانید برای قرار دادن این مدل ساعت ها استفاده کنید.

قرار دادن ساعت ایستاده در محوطه غذاخوری

بسیاری از افراد تمایل دارند ساعت های ایستاده را در فضاهای نزدیک به غذاخوری قرار دهند حال اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید بهتر است این ساعت را نزدیک آشپزخانه یا محل پخت و پز و در کل فضاهایی که دارای تهویه ی هوا هستند قرار ندهید. چرا که گرما و رطوبت برای این ساعت ها مضر است و به آن ها آسیب می رسانند.

قرار دادن ساعت ایستاده در اتاق خواب بزرگ

اگر به دنبال بهترین محل قرار دادن ساعت ایستاده هستید اتاق خواب های بزرگ یکی از این محل های مناسب هستند. البته این پیشنهاد کاملا سلیقه ای است و به سلیقه ی شما بستگی دارد. امکان دارد برخی افراد از این پیشنهاد خوششان بیاید و برخی هم نه.

همان طور که اشاره نمودیم ساعت های ایستاده دارای انواع مختلفی هستند نوعی از این ساعت ها برای ایجاد سر و صدای کمتر، دارای اهرمی هستند که مانع حرکت پاندول می شود تا سر و صدایی در حین کار، ایجاد نکند.

همچنین دارای تجهیزات دیگری هم هستند که از زنگ زدن و صدا دادن ساعت، جلوگیری می کند. حال اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل دارید از این ساعت در اتاق خواب خود استفاده کنید بهتر است از این نوع ساعت ایستاده استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *