راهنمای انتخاب دکوراسیون

راهنمای انتخاب دکوراسیون و لوازم آشپزخانه در ایران

راهنمای انتخاب دکوراسیون و لوازم آشپزخانه در ایران - وبسایت رابو

فوت و فن های خرید لوازم اشپزخانه

در سالهای پیش، آشپزخانه در قسمت پشتی خانه ها پنهان و محلی برای تهیه غذا و شستن ظرف های کثیف بود، اما با گذر زمان، نقشی مهم در دکوراسیون خانه ها پیدا کرد. امروزه، آشپزخانه نقطه کانونی هر خانه است که اعضای خانه را در ابتدای یا پایان روز و بعد از یک روز کاری طولانی دور هم جمع می کند.

تکنولوژی و تغییر سبک زندگی در ظهور آشپزخانه های جدید نقشی به سزا داشته است. این روزها، خانه های اُپن طرفداران زیادی دارند. در این خانه ها، آشپزخانه در وسط و بقیه خانه در اطراف آن قرار دارند، بنابراین همه افراد می توانند دور هم باشند. در این مقاله، چیدمان آشپزخانه با سبک های جدید را بررسی می کنیم و  9 تغییری را معرفی می کنیم که می توانید با اعمال آن ها محیط آشپزخانه خود را تغییر دهید.

1.تکنولوژی را به درون آشپزخانه بیاورید

راهنمای انتخاب دکوراسیون و لوازم آشپزخانه در ایران - وبسایت رابو

امروزه، تکنولوژی با تمام قوا وارد آشپزخانه ها شده است. بخش های مختلف آشپزخانه از شیرآب گرفته تا یخچال و سیستم روشنایی آن با تکنولوژی در ارتباط است. در حقیقت، بسیاری از آشپزخانه ها از ابتدا هوشمند ساخته می شوند، اما بسیاری از آشپزخانه های قدیمی تر را نیز می توان با اضافه کردن سنسورها، گجت های هوشمند و دیگر دستگاه ها هوشمند کرد.( برای مشاهده انواع وسایل آشپزخانه جدید و قیمت لوازم خانگی حتما از وبسایتهای معتبر ایرانی قبل از خرید استفاده کنید.)

شما می توانید با افزودن برخی موارد به آشپزخانه، آن را هوشمند کنید. شیرآلات آشپزخانه ای، بخشی از چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید هستند. این شیرآلات، حساس به حرکت دست هستند و می توانند وجود دست ها را در زیر خود تشخیص دهند، و به صورت خودکار و یا تنها با یک تماس کار کنند.

یخچال و فریزرهایی که هنگام کمبود موادغذایی، به شما هشدار می دهند یا دستگاه قهوه ساز، که طوری برنامه ریزی شده است، که هنگام بیدار شدن شما از خواب، قهوه آماده باشد، از موارد دیگر هوشمندسازی آشپزخانه است.

همچنین، گجتهایی وجود دارند که سلامت تخم مرغها را کنترل می-کنند و به شما اطلاع می دهند که کدام یک در حال خراب شدن هستند. 

2.چطور رنگ کابینت ها در چیدمان آشپزخانه تاثیر می گذارد؟

اگرچه کابینت های سفید، ظاهری کلاسیک دارند، که تقریبا در هر سبک آشپزخانه ای استفاده می شوند، اما به نسبت قبل محبوبیت کمتری دارند. اگر آشپزخانه ای تمام سفید دارید، میتوانید از جزایر با رنگهای متفاوت یا رنگ چوب برای تغییر دکوراسیون آن استفاده کنید.

سایه های طبیعی خنثی، پالت رنگی است که در سبک های جدید زیاد به چشم میخورد. این پالت رنگی شامل رنگ هایی چون مشکی، آبی تیره، سبز زمردی و حتی ارغوانی سیر است. شاید تعجب کنید اما کابینت های تیره می توانند فضای داخلی آشپزخانه ها را با ایجاد حسی چشمگیر و زیبا بهبود دهند.

همچنین استفاده از ظروف چوبی غذاخوری از گذشته در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. 

3.از طرح ها، مواد و بافت های ساده استفاده کنید

درحالیکه، هنوز سبک های مدرن محبوبیت دارند، اما آشپزخانه-های جدید دارای طرح ها، مواد و بافت های ساده ای هستند. محیط-های بدون استرس همان چیزی هستند که شما وقتی از زندگی پراسترس بیرون به خانه برمی گردید، دوست دارید با آن روبرو شوید. در اینجا منظور ما محیط های بدون استرس، همان محیط های ساده است.   

در چند سال گذشته، حذف کابینت های دیواری، به سبکی جدید در آشپزخانه تبدیل شده است، چون فضای بصری را باز می کند و آشپزخانه ها بزرگتر و پرنورتر به نظر می رسند.

برای اینکه محیط ساده آشپزخانه شما، کسل کننده نباشد، سعی کنید از مواد بافتدار در آشپزخانه استفاده کنید. اگر از قفسه های باز استفاده می کنید، چوب های برش خورده به عنوان عناصر طبیعی یا لوله کشی فلزی برای ایجاد نگرش صنعتی بسیار 

جالب هستند. این بافتها نسبت به آشپزخانه های قدیمی متفاوت هستند و حس تازگی را در بیننده القا می کنند.  

4.چرا در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید از کوآرتز به عنوان سنگ کابینت استفاده کنیم؟

راهنمای انتخاب دکوراسیون و لوازم آشپزخانه در ایران - وبسایت رابو

کوآرتز، یکی از سنگ هایی است که به عنوان سنگ کابینت بسیار محبوب است. این ماده نسبتا سخت است، دوام بالایی دارد، نگهداری آن آسان و ضدمیکروب است. سنگ گرانیت، رقیب اصلی کوآرتزر است که نگهداری آن کمی سختتر از کوآرتز می باشد.

زمانیکه کوآرتزر برای اولین بار وارد بازار شد، نگرانی اصلی این بود که تنوع رنگی بالایی ندارد. اما با گذر زمان، به لطف تکنولوژی، تولیدکنندگان توانستند طیف وسیعی از رنگ-ها را تولید کنند. گاهی کوآرتز مانند سنگهای طبیعی به نظر میرسد، که این سبک امروزه بسیار محبوب است.

با وجود اینکه امروزه تنوع بالای رنگ و طرح در سنگهای کوآرتز وجود دارد، اما در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید، تمایل قابل توجهی به سمت رنگهای ملایمتر و خنثی تر وجود دارد. بیشتر افراد رنگ هایی چون خاکستری، کرمی یا سفید را ترجیح می دهند.

راهنمای انتخاب دکوراسیون و لوازم آشپزخانه در ایران - وبسایت رابو

5.راهکار ذخیره  سازی موثر در سبکهای جدید آشپزخانه چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلات کابینت ها، اتلاف فضای غیرضروری است. نحوه چیدمان قفسه ها و کشوها به گونه ای است که فضای زیادی به هدر میرود. بدتر از همه، فضای موجود اغلب برای وسایل بزرگتر بسیار کوچک هستند.

در متن همه مطالب پیرامون راهنمای خرید لوازم آشپزخانه و خانگی، فضای ذخیره سازی، اساس یک آشپزخانه است. اگر فضای آشپزخانه ناکافی یا ناکارآمد باشد، با مشکلات بزرگی روبرو خواهید شد. برای مقابله با این مشکلات، افراد به دنبال راهکاری بهتر هستند. این راهکار شامل گاراژهای لوازم خانگی برای وسایل کوچک، تقسیم کننده های کشویی برای کارد و چنگال، تقسیم کننده های سینی، سینی های چرخدار و کابینتهایی برای آشغال و مواد قابل بازیافت است. استفاده از این موارد باعث می شود که موادغذایی، نوشیدنی ها و لوازم کوچک را خیلی بهتر از قبل ذخیره کنید.

منبع : نمناک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *