راهنمای جامع و کامل دکوراسیون

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

اگر شما هم عاشق آشپزی و پخت و پز هستید و داشتن فضای کافی برای کابینت و میز کار جزء اولویت های شما است، ممکن است فضای آشپزخانه های کوچک کمی برایتان مشکل ساز شود. اما راه هایی وجود دارد تا در همین فضا محیطی فراهم کنیم تا اوقات مناسب تری را در آن سپری کنید.
پس اگر قصد دارید تا تغییراتی در آشپزخانه خود بدهید، بهتر است در ذهن خود، نسبت به طرح فعلی و لزوم بر طراحی مشابه، محدودیتی ایجاد نکنید. نکته مهم برای بزرگ تر به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک، ایجاد یک فضای کارآمد و هوشمندانه با حداکثر فضای ذخیره سازی است.
اصلی ترین کار انتخاب رنگ زمینه برای آشپزخانه است که تأثیر زیادی در برداشت از فضای موجود خواهد داشت. رنگ های روشن و رنگ سفید به طور طبیعی نور را منعکس می کنند و کمک می کند تا فضای اتاق تنگ و تاریک نشود. رنگ سفید یا کرم روشن طرفداران زیادی دارند. هرچند که رنگ های سبز روشن، زرد، آبی و حتی خاکستری نیز می توانند آشپزخانه ای رؤیایی را پدید آورند.
راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابوتنها نکته در انتخاب رنگ زمینه دکوراسیون آشپزخانه های مدرن کوچک این است که رنگ درها و دیوارهای کابینت نیز یک رنگ ثابت داشته باشند. با این کار از لحاظ دیداری همه چیز بدون مانع دیده می شود و فضا بزرگ تر از حد واقعی به نظر خواهد رسید .
همچنین یکپارچه سازی فضا با استفاده از یک رنگ خنثی به بازتر جلوه دادن اتاق کوچک کمک شایانی می کند . اگر میز و صندلی های آشپزخانه را به رنگ دیوارهای آن رنگ آمیزی کنید، آشپزخانه جادار و یکپارچه به نظر خواهد رسید .
طراحی با کابینت های سرتاسری فضای ذخیره سازی مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک را فراهم می کند. همچنین از به وجود آمدن فضاهای بی استفاده در گوشه ها جلوگیری و میز کار قابل قبولی را نیز تأمین می کند
راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابوکنسول کابینتی وسط آشپزخانه گزینه مناسب دیگری است تا فضای مضاعفی برای میز کار داشته باشید. بهره گیری از یک میز تاشو که به هنگام سرو غذا از آن استفاده می شود انتخاب هوشمندانه ای است چرا که می توانید با جمع کردن آن در زمان های دیگر، بهینه تر از فضا بهره ببرید.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو 

چنانچه به استفاده از کابینت های بلند و یکدست علاقه ای ندارید، استفاده از سطح روی ردیف کابینت های زیرین یک ایده جایگزین به عنوان فضای ذخیره سازی اضافی است. به این ترتیب می توانید تعدادی از لوازم جانبی پر کاربرد موجود در آشپزخانه را روی آن قرار دهید. اجرای نورپردازی مناسب به نقش آفرینی بهتر این فضا در آشپزخانه کمک خواهد کرد و فضا را بزرگ جلوه خواهد داد.
انتخاب چراغ وسط در آشپزخانه بسته به ارتفاع سقف دارد، چنانچه ارتفاع زیاد باشد انتخاب چراغ آویز مناسب است و برای سقف های کوتاه بهتر از روشنایی های مخفی یا زیر کابینتی و موضعی بهره برد.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو 

نکته قابل ملاحظه در مورد انتخاب در کابینت ها طراحی های بدون دستگیره و براق است. این درها اتاق را ساده تر و جادارتر به نمایش می گذارند. این بزرگ نمایی به دلیل وجود انعکاس نور بیشتر از سطوح براق به وجود می آید و برای تشدید آن می توان از وجود کابینت ها و میز کار براق، شیرآلات و دستگیره های براق و همچنین لوازم برقی آشپزخانه براق بهره برد و نور بیشتری در محیط انعکاس داد.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

ایده بهینه سازی لوازم جانبی آشپزخانه را جدی بگیرید و با سازماندهی و به حداقل رساندن این لوازم فضای بیشتری را به دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک خود اختصاص دهید.گزینه های کوچک تر و کم حجم تر را جایگزین کنید .به طور مثال از محفظه های کوچک شیشه ای یا پلاستیکی برای ذخیره سازی حبوبات، شکر، نمک و ادویه استفاده کنید و فضای آشپزخانه را برای نگهداری حجم بزرگی از مواد هدر ندهید. چه لزومی دارد که ذخیره برنج سالیانه خود را در آشپزخانه نگهداری کنید؟ نسخه الکترونیکی متون آشپزی را جایگزین کتاب های قدیمی کنید و از دستور پخت های به روز لذت ببرید. در مورد لوازمی که مدت ها است که بی استفاده مانده ان،  واقع بینانه برخورد کنید و آنها را به مکانی خارج از آشپزخانه منتقل کنید یا ببخشید.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

معجزه استفاده از قلاب های آویز را از یاد نبرید. شاید بتوان قابلمه کوچک، قهوه جوش، شیر جوش و حتی لیوان ها را به کمک همین قلاب ها از دیوار یا کابینت انتهایی آویزان نمود.  
سینک ظرف شویی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک نقش مهمی دارد.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

یک نوع از سینک های ظرف شویی بر روی سطح پیشخوان قرار می گیرند و با انواع مختلفی از میز کار و هر دو نوع آشپزخانه مدرن و سنتی سازگار هستند.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

نوع دیگری از سینک های آشپزخانه هم هستند که کمی پایین تر از سطح پیشخوان جاسازی می شوند.  این امر ظاهری مینیمالیستی ایجاد می کند. علاوه بر اینکه شستشو و تمیزکردن این سینک ها هم آسان تر است. این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید این نوع سینک ها با میزهای از جنس لمینت هماهنگی ندارند .
یافتن سینک ظرفشویی مناسب همیشه به فضای موجود در آشپزخانه بستگی دارد، اما سینک هایی هم وجود دارند که با انتخاب آنها مشکلی با فضای کم آشپزخانه های کوچک نخواهید داشت .در ادامه به معرفی چند نوع آنها می پردازی :
تک کاسه ساده: این نوع از سینک های ظرف شویی فضای کمی را اشغال می کنند، تنها یک کاسه دارند و از یک دریچه تخلیه بهره می برند.
تک کاسه همراه با یک فضای خشک کردن پهلویی یا آبچکان: این نوع از سینک های ظرف شویی در کنار تک کاسه و دریچه تخلیه تعبیه شده در آن، یک فضای مناسب جهت خشک کردن هم دارد و برای آشپزخانه های کوچک که ماشین ظرف شویی ندارند ایده آل است.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

یک کاسه و نیم: این نوع از سینک های ظرف شویی دارای یک کاسه تمام و یک نیم کاسه با دو دریچه تخلیه مجزا هستند .بسته به اندازه ظروف هر کدام از این دو کاسه در شستشوی ظروف مورد استفاده قرار می گیرند و برای آشپزخانه های با فضای پیشخوان کوچک مناسب هستند.
هنگام انتخاب یک سینک ظرف شویی، به این فکر کنید که کدام یک از امکانات این سینک ها در اولویت استفاده روزمره شما قرار می گیرد. به طور مثال اگر فقط فضای کافی برای اجرای یک سینک ظرف شویی کوچک دارید، به دنبال آن باشید که عمق کاسه سینک را بزرگ تر انتخاب کنید تا در قسمت شستشو فضای مناسب تری را داشته باشید. حتی اگر برای زیر سینک فضای کافی ندارید تا کاسه آن را عمیق کنید ، گزینه کم عمق تر و طولانی تر را انتخاب کنید .
یکی از نکات مهم در برخورد با آشپزخانه های جمع و جور، تزئین کردن آنها است.
آشپزخانه های کوچک برای بهینه سازی فضا به دکوراسیون ویژه ای نیاز دارند. در این راستا طرح های رنگی و نورپردازی اهمیت زیادی دارند. توجه و اجرای نکات کاربردی منجر به دکوراسیونی ایده آل در آشپزخانه های مدرن کوچک خواهد شد که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم .

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

طراحی

اولین چیزی که باید در تزئین یک آشپزخانه کوچک به آن فکر کنید، طراحی آن است. توجه به عناصر طراحی مهم ترین قدم در برنامه ریزی برای تعمیرات اساسی آشپزخانه و یا طراحی اولیه آن است. برای یک طراحی خوب باید تصمیم بگیرید که آیا یک بار صبحانه یا جزیره را در آشپزخانه مدرن خود می پسندید. چه نوع کمد یا قفسه ای را دوست دارید و چه گروه لوازم جانبی نظرتان را جلب کرده اند. اگر بدانید که می خواهید آشپزخانه شما چگونه به نظر برسد، می توانید کار تزئین را شروع کنید.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

تمیزی و نظافت

پیش از آغاز بازسازی یا دکوراسیون آشپزخانه باید برای تمیز کردن کوچک ترین فضاهای موجود در آن اقدام کنید که با وجود انواع  شوینده ها و ابزار و وسایل کمکی جای هیچ نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت. تنها کافی است که وسایل قابل جابجایی را از محیط آشپزخانه بیرون ببرید و کمدها و قفسه ها را خالی کنید. با آرامش به غبارروبی و تمیز کردن سطوح آنها بپردازید. به منظور حفظ سلامت اشیاء باقی مانده در محیط آنها را با پلاستیک بپوشانید، تا لکه های احتمالی، در جریان شستشوی دیوار یا دیگر سطوح آشپزخانه، ایجاد نشود. 
به کمک محلول های تمیز کننده، ضدعفونی کننده و براق کننده های موجود محیط آشپزخانه را عاری از هرگونه لک و تمیز کنید. محلول طبیعی دست ساز، حاصل از ترکیب سرکه سیب، لیمو و آب گرم پاک کننده خوبی برای چربی های پخش شده بر روی سطح دیوار کنار اجاق گاز هستند. چنین محیط تمیزی ایده های بهتری برای دکوراسیون به ذهن شما می آورد.

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

رنگ آمیزی

برای انجام یک رنگ آمیزی صحیح باید چند نکته را در نظر داشته باشیم و برای سهولت در نقاشی آنها را اجرا کنیم.
در گام نخست، شکاف های موجود در دیوار را با مواد مناسب پر می کنیم تا دیوارهایی صاف و بدون حفره ایجاد کنیم. کار رنگ آمیزی را از سقف شروع کنید و پس از رنگ شدن سقف به رنگ آمیزی دیوارها بپردازید. به این ترتیب اطمینان دارید که قطره های رنگ پاشیده شده در جریان رنگ آمیزی سقف که بر روی دیوارها می ریزند، مشکلی ایجاد نخواهند کرد و نتیجه کار رنگ آمیزی موردپسند خواهد بود.
گام بعدی، استفاده از رنگ براق برای رنگ آمیزی قرنیزها، درها و زه های موجود است.
مرحله آخر، مربوط به ترمیم تخته های سوراخ است که باید به کمک بتونه کاری و رنگ آمیزی توسط غلتک های نقاشی، زیبایی اولیه خود را باز یابند. بسته به نوع رنگ انتخابی در شروع کار، ممکن است به رنگ آمیزی چند لایه نیاز باشد

راهنمای جامع و کامل دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک از بازسازی تا تزیین - وبسایت رابو

حس بخشی نهایی

افزودن تزیینات و لوازم جانبی نهایی، هیجان انگیزترین قسمت دکوراسیون آشپزخانه است. چه قبل از شروع کار لوازم جانبی آشپزخانه خود را انتخاب کرده باشید و چه تصمیم بگیرید که انتخاب آن ها را به پایان کار موکول کنید؛ فرقی ندارد. لحظه چیدمان تزیینات، زمانی است که می توانید واقعاً خلاق باشید.
هرچند که استفاده از وسایل و لوازم نرم و لطیف در محیط آشپزخانه مدرن غیرمعمول است، اما می توانید به چند مورد این چنینی فکر کنید. انتخاب چند تکه روکش نرم برای قرار گرفتن در کنار میز صبحانه و همچنین استفاده از یک تخته فرش شیک بر روی کاشی های سرد کف زمین، گرمای مطبوعی به محیط می دهد.
اگر استفاده از چنین تزییناتی را برای آشپزخانه مدرن کوچک خود نمی پسندید، به جزئیات ریز مانند دستگیره کمدها، چینی های دکوری یا لوازم شیک و متناسب با آنها فکر کنید. استفاده از وسایل مسی در کنار دیگر وسایل آشپزخانه یک جلوه جذاب مینیمالیستی ایجاد می کند. 

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *