راهنمای خرید انواع مبلمان اداری

راهنمای خرید انواع مبلمان اداری

راهنمای خرید انواع مبلمان اداری

طراحی و چیدمان مبلمان اداری در دفاتر کار یکی از مهمترین عوامل در مطرح کردن نام شرکت و نشان دادن اعتبار است. امروزه شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند با سفارش و خرید مبلمان اداری خاص و آنتیک نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب کنند.

قبل از خرید مبلمان طرح و مفهوم کلی دیزاین محل کار تعیین می شود. در مرحله بعد متناسب با طرح کلی اقدام به خرید مبلمان و لوازم دفتر کار می کنیم. مبلمان مدرن یا کلاسیک, رنگ مبلمان, طرح و جنس مبلمان از مهمترین عواملی است که در خرید انواع مبلمان اداری باید لحاظ شود.

انواع صندلی های اداری از صندلی های مدیریتی شیک و مجلل گرفته تا صندلی کارمندی ساده و راحت می توانند با ظرافت انتخاب شوند و سهم زیادی در زیبایی محل کار داشته باشند. همچنین انواع میز اداری از میز های خاص مدیریتی گرفته تا میز کنفرانس و میز کارمندی و کانتر ها به دلیل در معرض دید بیشتر بودن بسیار اهمیت دارند. در بسیاری از ادارات میز پذیرش به عنوان اولین المان قابل رویت در دفتر بسیار حائز اهمیت است.

پس از خرید میز و صندلی اداری به سراغ دیگر ملزومات اداری و وسایل و لوازم جانبی بروید. در این مرحله می توانید بر اساس رنگ و نقش و طراحی های اقلام موجود پیرامون خرید لوازم و تزیینات اداری تصمیم بگیرید.

برای خرید مبلمان اداری نباید تنها به کاربری آن‌ها توجه کنید. بلکه مسئله دکوراسیون محل کار نیز حائز اهمیت زیادی است. نکات زیادی در مورد خرید مبلمان اداری وجود دارد. تجهیز کردن محل کار با توجه به نکاتی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند نتیجۀ بهتری را در پی داشته باشد. استفاده از میز گرد می‌تواند فضای بهینه‌تری را در محیط کار ایجاد کند. میز کار لازم است که مجهز به امکاناتی برای قرارگیری ابزارهای کار (کامپیوتر، لوازم تحریر و سایر موراد) باشد.
هنگام خرید مبلمان اداری، اندازۀ درهای ورودی را در نظر داشته باشید و از رد شدن وسایل از در اطمینان حاصل کنید. سبک محل کار را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید وسایل کنید. اگر می‌خواهید محل کار را به سبک مدرن دکور کنید، بهتر است از همان ابتدا تصویری کلی از همۀ وسایل را در ذهن خود داشته باشید. همچنین می‌توانید یک تصویر سه بعدی از محل کار تهیه کنید.
استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محل کار می‌تواند باعث افزایش حس همکاری، زیباتر شدن محیط و بهینه شدن نورپردازی محیط کار شود. بهتر است بخشی از محل کار را به کتابخانه و قفسه‌ها اختصاص دهید. همچنین یک فایل ذخیره سازی اسناد و مدارک که مجهز به قفل ایمنی هستند را نیز در محیط کار داشته باشید.
میز اداری، فایل‌ها، کشوها و صندلی‌ها را همسان سازی کنید. این اتفاق باعث ایجاد هماهنگی در محیط کاری می‌شود و ماهیت خاصی به خود می‌گیرد. زیبایی شناسی، نورپردازی و هارمونی محیط کار در نظر گرفتن مسئلۀ زیبایی شناسی در محیط کار حائز اهمیت زیادی است. طراحی شرکت و محیط کار با در نظر گرفتن استانداردهای زیبایی شناسانه باعث افزایش بهره‌وری در محیط کار می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های مناسب، استرس کارمندان را نیز کاهش داده و سطح تمرکز را افزایش خواهد داد. یکی از کارهایی که می‌توان برای بهبود این روند صورت داد، استفاده از رنگ‌های هویت برند در محیط کار است. مثلاً اگر لوگوی شرکت شما دارای رنگ‌های سبز و زرد است، خوب است که فضای کار را نیز به همین رنگ‌ها دکور کنید. این مسئله باعث بازتاب هویت شرکت، فرهنگ و برند شما خواهد شد.
نورپردازی در محیط کار نیز نکتۀ مهمی است. در بسیاری از موارد استفاده از نورپردازی سقفی کافی نیست. به همین دلیل شاید خوب باشد که از چراغ‌های مطالعه روی میز کار استفاده شود. برای خرید روشنایی مناسب لازم است بدانید که چه مقدار نور و با چه رنگی برای کار مفید خواهد بود.

در حالت کلی، ابعاد اتاق ارتباطی مستقیم با میزان روشنایی خواهد داشت. به این شکل که هرچه اتاق کار بزرگ‌تر باشد، قدرت و توان لامپ نیز باید بالاتر باشد. نور کم و نامناسب یا نور بیش از حد، هر دو باعث عدم تمرکز و کاهش کارایی در هنگام کار خواهند شد. در بیشتر چراغ‌های مطالعه از لامپ‌های (LED) استفاده شده است. این لامپ‌ها علاوه بر دوام بالا، جنبۀ اقتصادی نیز دارند. به عنوان یک قاعدۀ کلی، هرچه نور به سمت طیف رنگی گرم‌تر پیش برود، اثر بهتری بر بینایی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *