روش تزیین ورودی منزل

روش تزیین ورودی منزل

روش تزیین ورودی منزل

در این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید.
زمان گذشته که خانه ها حیاط داشتند، کدبانو ها حیاط شان را هم مثل داخل خانه تمیز می کردند، گل می کاشتند، لب حوض گلدان می گذاشتند و حتی در کوچه، جلوی در را آب پاشی می کردند اما از وقتی زندگی ها آپارتمانی شد، تمیز کردن بیرون از در، ور افتاده است!

تزیین ورودی منزل

فوقِ فوقش، ساختمان هایی که هیئت مدیره و همسایه های پایه ای دارند پول جمع می کنند و به سرایدار می دهند تا پله ها را تمیز کند اما باید بدانید که غیرممکن است وقتی جلو در آپارتمان، لابی، راه پله یا آسانسور آپارتمان شما کثیف و نامرتب است و در دکور کردن آن هیچ سلیقه ای به خرج نداده اید، زیبایی منزل شما به چشم بیاید. به همین دلیل باید دنبال راه حلی باشید تا بیرون از در خانه شما هم درست مثل درون خانه منظم و مرتب باشد.

درب منزل
«در» خانه، نزدیک ترین بخش فضای بیرون، به خانه شماست. به همین دلیل به قول معروف هر کاری که برای زیباتر کردن آن انجام دهید، کم کرده اید! همین حالا در منزل تان را وارسی کنید و ببینید چه کم دارد. اگر درِ خانه شما به رنگ احتیاج دارد، آن را رنگ کنید یا از نقاش ساختمان بخواهید این کار را برای تان انجام دهد.

البته توجه کنید که در خانه شما باید با بقیه درهای ساختمان هم هماهنگ باشد تا منظره بدی ایجاد نکند. حتی می توانید برای تنوع، دستگیره را عوض کنید. مطمئن باشید خرج زیادی برنمی دارد و بعد از آن در را تزئین کنید. الان تمام مغازه هایی که لوازم تزئینی می فروشند، حلقه های کوچک گل دارند. حلقه هایی که جان می دهد برای آویزان کردن به در. حتی می توانید با سلیقه خودتان یک حلقه گل درست کنید و به در آویزان کنید. تزئین در خانه شما لازم نیست حتما حلقه باشد. می توانید از یک گلدان کوچک یا هر چیز دیگری که فکر می کنید مناسب است، برای تزئین درِ منزل تان استفاده کنید. یک گلدان زیبا کنار در می تواند حتی پیش از ورود، حسی بسیار خوب و صمیمی به مهمانان شما بدهد.

حیاط و نما
بعضی از آپارتمان ها حیاط دارند. اگر آپارتمان شما هم جزو این دسته است واقعا می ارزد یک باغبان استخدام کنید تا کارهای باغچه حیاط را انجام دهد. البته اگر شما یا یکی از همسایه ها با کمک بقیه به حیاط برسید کار بسیار بهتری است و در روحیه شما و اعضای دیگر ساختمان موثر است اما اگر وقت ندارید می توانید از یک باغبان خواهش کنید هفته ای یک بار به باغچه شما سر بزند و به آن برسد. خرج زیادی هم برای تان برنمی دارد. اگر نمای آپارتمان شما کهنه یا کثیف شده بهتر است از مدیر ساختمان بخواهید و با همکاری همسایه ها آن را تعمیر کنید یا از یکی از کارگرهای ارتفاع بخواهید آن را بشوید. گذاشتن چند گلدان در تراس یا پشت پنجره هم نمای ساختمان شما را زیباتر خواهد کرد.

راه پله
اگر برای تمیز کردن راه پله همیشه با همسایه ها درگیر هستید می توانید یک قرار مسالمت آمیز با هم بگذارید. هر کسی راه پله طبقه خودش را تمیز کند. این طوری به هیچ کس بر نمی خورد و هیچ کس هم کار را از سر خودش باز نمی کند. اما گردگیری راه پله ها فقط تمیز کردن آن ها نیست. شما می توانید راه پله منزل تان را تزئین کنید. گذاشتن چند گلدان روی پله ها، بهترین راهی است که جلوی پای تان است. می توانید برای تزئین راه پله از تابلو هم استفاده کنید. تابلوهای چند قسمتی، بهترین گزینه برای دیوار راه پله ها است. می توانید برای کنارهم گذاشتن آن ها سلیقه به خرج دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *