روش ساده برای تعویض روکش مبل در خانه توسط خودتان – بخش اول

روش ساده برای تعویض روکش مبل در خانه توسط خودتان

روش ساده برای تعویض روکش مبل در خانه توسط خودتان - بخش اول

برای نو نوار کردن خانه روکش مبل تان را تعویض کنید

مبل هایی که رویه آنها کهنه شده است ، در دکوراسیون منزل ما را نا زیبا می کنند بنابراین بسیاری از ما برای زیباتر کردن منازل خود به مبل ها اهمیت زیادی می دهیم و به فکر تعویض مبل یا تعویض روکش مبل می افتیم .

تعویض روکش مبل

گر دوست دارید که با کمترین هزینه صاحب مبل های نو و زیبا شوید روکش مبل خود را تعویض کنید و مطمئن باشید این کار ارزش زحمتش را خواهد داشت.در این بخش از دنیای مد نمناک در پاسخ به درخواست گروهی از کاربران نکاتی کلیدی برای تعویض روکش مبل را آورده ایم که امیدواریم با توجه به این نکات بتوانید روکش مبل خود را به راحتی تعویض نمایید.

نکاتی کلیدی برای تعویض روکش مبل

مبل راحتی به گونه ای باید باشد تا افراد بتوانند در زمان استراحت بر روی آن به آرامش کافی برسند . همانطور که می دانید تمام سطح مبل راحتی با پارچه پوشانده شده است . از مبل راحتی استفاده فراوانی می شود به همین دلیل پارچه این نوع مبل ها سریع کثیف و چرک شده و یا ممکن است فوم و فنر مبل، حالت اولیه خود را از دست بدهد. تعویض روکش بهترین روش برای بازگرداندن مبل به شکل و شمایل اولیه اش است که از نظر اقتصادی با صرفه تر از خرید مبلی نو است.

خودتان روکش مبل هایتان را تعویض کنید

اگر از انجام کارهای فنی لذت می برید و بدنه و کلاف مبلتان سالم است و شما تنها باید پارچه آن را عوض نمایید بهتر است خودتان تعویض رویه مبل را بر عهده بگیرید تا کمی از هزینه هایتان کاسته شود اما اگر تمایلی به این کار ندارید و می دانید که انجام این کار از عهده شما بر نمی آید یا اگر اگر مبل تان نیاز به تعمیر اساسی دارد ، از همان ابتدا کار را به کاردان واگذار کنید و از یک تکنسین ماهر برای انجام این کار یاری بستانید.

پارچه مبلتان را از کلافش جدا کنید

اگر می خواهید خودتان روکش مبل هایتان را تعویض کنید ، به آرامی پارچه مبلتان را از کلافش جدا کنید به این صورت که محل چسبیدن پارچه به کلاف را بیابید و منگنه یا چسب آن قسمت را بکنید اما به آرامی این کار را انجام دهید تا پارچه سالم بماند زیرا شما این پارچه را برای اندازه گیری نیاز دارید .

بر روی زمین پارچه مبل را پهن کرده و اندازه های دقیق آن را بگیرید ، برای اندازه گیری آن قسمت هایی از پارچه را که توی کار یا در دوخت رفته اند را فراموش نکنید و اندازه بگیرید تا در آخر پارچه شما کوتاه نشود . سپس اندازه ها را بر روی کاغذ با ترسیم الگو یادداشت کنید.

بهترین جنس پارچه برای رویه مبل

اغلب جنس رویه مبل از انواع پارچه های مصنوعی مثل آکریلیک، نایلون، پلی استر یا کتان، پشم، چرم است که هر یک از افراد مطابق سلیقه و با درنظر گرفتن شرایط و بودجه شان یکی از این جنس پارچه را برای رویه مبل خود انتخاب می کنند.

اگر می خواهید پارچه انتخابی شما کمترین میزان آلرژی را داشته باشد، پارچه های نخی یا چرم را انتخاب نمایید و هیچ گاه سراغ پارچه های پشمی و مخملی که به دلیل پرز دهی، برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب نیستند ، نروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *