ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل – بخش دوم

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل - بخش دوم

استفاده از چوب با رنگ های مختلف

در دکوراسیون از دیرباز استفاده از یک رنگ چوب رایج بوده ولی امروزه طراحان از طیف مختلف رنگ های چوب استفاده می کنند. تنها نکته ای که برای این کار باید رعایت کنید توجه به عناصر دیگر مثل کف یا دیوارهاست. می توانید از عناصر چوبی با رنگ های مختلف استفاده کنید به شرطی که آنها را با سایر عناصر مثل کفپوش یا فرش هماهنگ کنید. کف پارکت امکان بسیار خوبی به شما می دهد که بتوانید از رنگ آن برای بخشی از مبلمانتان استفاده کنید و یا مثلا با ست کردن یک چوب کمرنگ تر با یک فرش کرم به ترکیب مناسبی دست پیدا کنید. اگر این کار را با احتیاط و با دو یا سه رنگ چوب انجام دهید حتما نتایج بسیار خوبی به دست می آورید.

از طرح های مختلف در کنار هم استفاده کنید

دنیای مد و دکوراسیون داخلی دوش به دوش هم پیش می روند و اخیرا در هر دو استفاده بیشتر از طرح و نقش طرفدار دارد. در هیچ کدام از این دو دستورالعمل دقیقی برای استفاده از طرح های مختلف کنار هم وجود ندارد. بیشتر می توان گفت که این کار با آزمون و خطا انجام می شود. اگر می خواهید برای اولین بار این کار را انجام دهید از یک پالت محدود استفاده کنید مثلا با استفاده از ترکیب سیاه و سفید شروع کنید که بتواند به خوبی رنگ ها را به هم نزدیک کند. حال می توانید در کنار آن از نقوش هندسی استفاده کنید. نقوشی به سادگیِ راه راه یا چهارخانه یا پیچیده تر و سپس نقش هایی مثل گل یا حیوانات را اضافه کنید. می توانید رنگ را ملاک ترکیب خود قرار دهید و از رنگ های متضاد در چرخه رنگ استفاده کنید مثلا از نقوشی استفاده کنید که ترکیبی از نارنجی گرم یا زرد با رنگ های آبی یا خاکستری است و سپس ترکیب های دیگر را با احتیاط در کنارش به کار ببرید.

تطبیق رنگ ها همیشه لازم نیست

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما ملزم باشید رنگ کوسن هایتان را حتما با فرش یا پرده ست کنید. اگر می خواهید فضا بیش از حد شلوغ یا شلخته به نظر نرسد نهایتا رنگ های مبل و فرش و پرده را از یک خانواده رنگ ولی نه لزوما همرنگ انتخاب کنید. رنگ هایی مثل سفید، شیری و کرم را بدون نگرانی در کنار هم استفاده کنید حتی ترجیحا با جنس های مختلف. از استفاده ساتن و پارچه ابریشمی و نخی در کنار هم نهراسید. نتیجه این ترکیب می تواند بسیار خوشایند باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *