ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل – بخش سوم

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل – بخش سوم

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل - بخش سوم

الگوهایی برای این که چه چیزی برای چه بخش خانه واجب است

گاهی افراد در دکوراسیون خانه از وسایلی استفاده می کنند که معتقدند آن بخش خانه معمولا باید این وسایل را داشته باشد. چه لزومی دارد اگر شما برای صرف غذا بر روی کانتر به اندازه کافی راحت هستید یا یک میز ناهارخوری کوچک برایتان کفایت می کند حتما و شاید برای تعداد محدودی مهمانی درسال از میز ناهارخوری بزرگ و رسمی استفاده کنید یا اگر فرزند شما روی تختش از لپتاپ استفاده می کند حتما یک میز تحریر در اتاقش قرار دهید. بنابراین قبل از  چیدن دکوراسیون داخلی به این فکر کنید که از چه وسایلی در زندگی روزمره استفاده نمی کنید و نیازی به آنها ندارید و از به کار بردن آنها خودداری کنید.

استفاده کردن از وسایل بزرگ در اتاق کوچک

اغلب در دکوراسیون های قدیمی در اتاق های کوچک از وسایلی که متناسب با اتاق است استفاده می کردند. اگر چه توجه به تناسب مبلمان با ابعاد فضا مهم است اما گاهی می توانید با نادیده گرفتن این قانون به بزرگتر دیده شدن فضا کمک کنید. مثلا در اتاق خوابتان از تخت بزرگتری استفاده کنید یا تختی که سرتخت چشمگیر دارد اما از خیر استفاده از پاتختی تنها برای قرار دادن آباژور بگذرید و از چراغ های دیوار کوب استفاده کنید. حتی اگر فضای نشیمنتان کوچک است می توانید از یک میز کمی بزرگتر از معمول با صندلی های متعدد اضافه کنید که بتوانید از صندلی هایش برای استقرار مهمانان کمک بگیرید.

هر پنجره ای نیاز به پرده ندارد

اگر در خانه ای زندگی می کنید که رو به رویتان ساختمان های نازیباست و یا به خانه شما دید وجود دارد لزوما از پرده استفاده می کنید. اما اگر خانه شما در موقعیتی قرار دارد که از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است و می توان از پنجره آن در روز نور و روشنایی را به خانه مهمان کرد بدون این که به افراد یا وسایل خانه آزار و اذیتی برساند و در شب ها هم می شود ماه را به راحتی دید از این که برخی پنجره ها را بدون پرده بگذارید احساس شرمندگی نکنید.

فلزات مختلف را در کنار هم استفاده کنید

این ذهنیت در اغلب ما وجود دارد که از فلزات طلا، مس، برنج و نقره کنار هم استفاده نکنیم و در تزئین خانه از یکی یا حداکثر دو تا از آنها بهره بگیریم اما استفاده ترکیبی از این وسایل نه تنها نازیبا نیست بلکه گاهی گرما و زیبایی بیشتری به خانه می بخشد. قاب آیینه ای به رنگ طلایی با شمعدان های نقره ای و ظروف مسی روی میز می توانند به زیبایی با کنتراستی که با هم دارند و درعین حال هماهنگی شان فضا را بسیار گرم و دلچسب کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *