سبک دکوراسیون داخلی روستیک چیست؟ – بخش دوم

سبک دکوراسیون داخلی روستیک چیست؟ – بخش دوم

سبک دکوراسیون داخلی روستیک چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی روستیک چیست؟ - بخش دوم

چرا سبک دکوراسیون روستیک؟

حس دل­پذیر بودن

یکی از دلایل انتخاب سبک دکوراسیون روستیک داشتن زیبایی و شیکی در کنار احساس آرامش و دنج بودن است. در این سبک با استفاده از وسایل خانه از قبیل صندلی­های چرمی، عناصر طبیعی یا پارچه­های فصلی مناسب می­تواند حس نزدیکی به طبیعت را بیشتر منتقل کند و کمک می­کند ازلحاظ روحی آرامش بیشتری نصیب افراد شود.

نور مناسب

سبک دکوراسیون روستیک علاقه شدیدی به آوردن نور طبیعی و زیبایی طبیعت به داخل خانه دارد که این امر با استفاده از پنجره‌های بزرگ و کوچک تحقق می‌پذیرد. حضور نور فراوان طبیعی یکی از خصیصه­های بزرگ سبک دکوراسیون روستیک است که برای بسیاری از افراد که از زندگی­های آپارتمانی فراری هستند، ایده بسیار نابی است.

ایجاد صمیمیت

یکی از دلایل اینکه این سبک بسیار پر­طرفدار است این است که در سبک دکوراسیون روستیک اعضای خانواده احساس نزدیکی و صمیمت بیشتری دارند چراکه فضای خانه این حس را برای آن­ها به وجود آورده است. منشأ گرفتن از طبیعت و احساس بودن در آن برای اعضای خانواده و مهمان­ها بسیار دل‌نشین است.

پیشنهاد مطالعه :  مراحل خدمت طراحی دکوراسیون داخلی موفق

نکاتی هم در خصوص استفاده از این سبک

حتماً فضای طبیعی بسازید

هر وسیله یا ابزاری را که به خانه اضافه می‌کنید باید حس ” سادگی و زیبایی” در درون آن نهفته باشد. لوازم دیجیتال و فانتزی که با ساختار خانه‌های روستایی همخوانی ندارد را استفاده نکنید و یا درصورتی‌که الزام به استفاده دارید در معرض دید قرار ندهید. برای اینکه خانه شما به سبک دکوراسیون روستیک دست یابد باید بر نزدیک کردن خانه به مکانی با منظره طبیعی بیشتر تأکید داشته باشید.

نکته­ای که در این مورد باید مورد تأکید قرار گیرد این است که خانه­های روستایی از وسایل ساده و کم‌هزینه برای ساختن محیط داخلی خانه استفاده می­کنند. پس در استفاده از سبک دکوراسیون روستیک باید این نکته را مدنظر قرارداد که تا جایی که ممکن است وسایل ساده و طبیعی استفاده کرد. این‌گونه تقلید از طبیعت بیشتر به چشم می‌خورد.

سبک دکوراسیون روستیک مدرن

برای رسیدن به چنین حالتی باید اصول طراحی مدرنیته را در قالب سبک دکوراسیون روستیک ترکیب شود. به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ‌های خاکستری و نورهای مخفی که در خانه‌های روستایی است. راه‌حل دیگر نیز استفاده از مبلمان مدرن در سبک دکوراسیون روستیک در خانه است.

 

سبک دکوراسیون روستیک مدرن، زیبایی و لطافت بدون تشریفات و راحتی زندگی مدرن را به‌صورت هم‌زمان دارد. همانند داشتن خانه‌ای با چشم‌انداز کاملاً باز، مبلمان مدرن و استفاده از تجهیزات برگرفته‌شده از دل طبیعت است که باذوق و قریحه یک معمار توانا به‌صورت طبیعی ایجادشده است.

کلام آخر

مهم نیست خانه در چه ابعادی است، استفاده از یک یا دو المان باعث ایجاد و انتقال حال و هوا و انرژی طبیعت به فضای خانه می­شود. اگر ابعاد خانه اجازه پیشروی در طراحی دکوراسیون را به شما نمی­دهد می­توانید فقط قسمتی از خانه را با سبک دکوراسیون روستیک طراحی کنید به‌عنوان‌مثال، وجود روشویی سنگی رودخانه پس از نصب و جریان آب در آن حس خوب رودخانه و برکه را تداعی می­کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *