سبک های ایده پردازی

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

دکوراسیون منزل عموماً با سبک های متمایزی دنبال می شود و هر کسی متناسب با روحیات خود دست به ایده پردازی می زند. سبک مدرن، کلاسیک، روستیک، سنتی، سلطنتی سبک های اصلی هستند که در فضا سازی به دست دکوراتورها به اجرا در می آیند. در مقاله پیش رو ما سعی بر آن داریم تا جزئیات هر یک از عناصری که قرار است در دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد را با شما عزیزان بررسی کنیم. به عنوان مثال به شما توصیه می کنیم از مبل در چه قسمتی از اتاق نشیمن استفاده شود یا اینکه اصلاً برای خانه های آپارتمانی نیازی به استفاده از مبل های سلطنتی است. همچنین در مورد نور پردازی، تم های رنگی و سایر عناصری که به شما کمک می کند به یک ایده پردازی بکر و مدرن تر دست پیدا کنید نیز پرداخته می شود. اگر می خواهید در بین دوستان و آشنایان خود صاحب سبک شوید و متمایز ترین دیزاین ها را به تصویر بکشید به شما توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه شوید.

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

نقش مبل در چید‌مان داخلی منزل

مبل یکی از مهم ترین پارامترهای است که در زندگی روزمره و چیدمان داخلی منزل از آن استفاده می شود. در گذشته اگر از مبل استفاده نمی شد به جای آن از پشتی و زیر اندازهای پشمی برای نشستن راحت تر استفاده می کردند. این پارامتر را شما برای ایده پردازی روستیک خود می توانید مورد استفاده قرار دهید اما برای چیدمان مدرن و کلاسیک یا سلطنتی باید از عوامل مشابه و هم راستا با این المان ها بهره گرفته شود. به عنوان مثال شما برای دکوراسیون مدرن باید از وسایل دکوری مدرن و ساده بهره بگیرید. هر چقدر انحنا در چیدمان مدرن کمتر باشد و دکوراسیون شما خطی تر به سمت جلو در حرکت باشد فضا ساده تر و لوکس تر جلوه می کند. این مهم در راستای ایده پردازی کلاسیک به شکل دیگر باید دنبال شود اگر برای سبک مدرن از مبل های راحتی با پارچه و اسفنج بیشتر استفاده می شد در دکوراسیون کلاسیک باید از چوب آن هم چوب طبیعی بیشتر بهره گرفته شود. در ادامه اگر بخواهیم مبل را از منظر سبک سلطنتی مورد بررسی قرار دهیم باید بگویم با ترکیب اسفنج و چوب و تم رنگی طلایی به سادگی می توان به یک ایده پردازی لاکچری دست پیدا کرد. البته که تم رنگی استر رویه مبل باید هم تراز با تم رنگی طلایی باشد که برای دسته های مبل مد نظر قرار داده شده است. در کنار مبلمان شما باید میز نهار خوری و صندلی هایتان را نیز با همین سبک انتخاب و در فضا مورداستفاده قرار دهید و اگر این پارامترها با یک دیگر ست باشند ایده پردازی شما ناب تر به تصویر کشیده می شود. تم رنگی مبل شما می تواند ساده باشد یا راه راه یا اینکه از تم های ترکیبی گل دار و ساده بهره بگیرید. کافی است بدانید به چه سبک و سیاقی علاقه مند هستید این مهم بدون شک شروع جدید و متفاوتی را برای شما رقم می زند. در ضمن رنگ طوسی، سفید و مشکی سه تم رنگی هستند که به راحتی با تمامی پارامترهای داخلی منزل شما نشست پیدا می کنند و قدرت مانور شما را در فضا بیشتر می کنند.

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

نور در دکوراسیون منزل

جایگاه نور در چیدمان منزل بسیار مهم است از همین رو بیشتر دکوراتور ها از لوستر، آباژورهای دیواری، رومیزی و زمینی در کنار شمع های تزئینی و نورهای شاخه ای برای به تصویر کشیدن نور در محیط منزل بهره می گیرند. اینکه شدت نور کم باشد یا زیاد نیز به سبک های شما مربوط می شود. برای سبک روستیک نیاز به شمع آرایی و یا لوسترهای بسیار زیادی نیست شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر منزل شما کوچک باشد با استفاده از یک چراغ قدیمی به راحتی می توانید نور فضا را تأمین کنید و سبک روستیک را حفظ کنید. این امر در حالی است که برای دکوراسیون کلاسیک هم نیاز به نور زیادی نیست و گاها با استفاده از دو آباژور دیواری نور در فضا تأمین می شود. شما برای سبک های مدرن می توانید از نورهای ریسه ای که پشت پنجره روی پرده وصل می شود نیز استفاده کنید. این مهم را برای دکوراسیون های کلاسیک شما توصیه می کنیم با استفاده از لوسترهای بزرگ و لوکس دنبال کنید تا ایده پردازی شما ناب تر به تصویر کشیده شود. رنگ نوری که استفاده می کنید نیز پارامتر است که در ایده پردازی شما متناسب با سبکی که از آن بهره می گیرید به کمک شما می آید. این را به یاد داشته باشید که آینه سبب انعکاس نور می شود و در فنگ شویی به استفاده از این مهم در کنار نور پردازی بسیار تاکید شده است و نیازی نیست حتماً از نورهای نقطه ای بهره گرفته شود که نور پردازی خطی به صورت ریسه ای نیز سبب زیبا تر جلوه دادن و پخش با اعتدال نور در تمام فضا می شود. برای بخش میز نهار خوری استفاده از نور پردازی نقطه ای مانعی ندارد. آینه، نور های رنگی، نورهای خطی سقفی و ده ها پارامتر دیگر سبب می شوند تا وسایلی که در منزل مورد استفاده قرار داده اید زیباتر به رخ کشیده شوند. نور پردازی مهم ترین فاکتور در دکوراسیون داخلی به شمار می آید زیرا سبب نمود پیدا کردن وسایل دکوری منزل شما می شود.

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

بهره گیری از پارتیشن در دکوراسیون منزل

خانه های آپارتمانی این روزها فضای زیادی را در اختیار ما قرار نمی دهند تا بتوانیم به سادگی به جداسازی اتاق ها از یک دیگر بپردازیم. از همین رو برای مجزا کردن بخش های متفاوت منزل از یک دیگر نیاز است از پارامترهای کمکی مثل پارتیشن، کمد دیواری و یا مبل های ال مانند با پشتی های استندی استفاده شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می توانید زمان خرید مبلمان خود از یک استند سوار شده بر روی مبل هم بهره بگیرید تا کار جدا سازی شما از طریق مبل هایتان دنبال شود. این استندهای گل بر روی مبل شما قرار می گیرند و شما با دیزاین کردن آن نه تنها فضای زیبایی را در منزل به تصویر می کشید که به راحتی می توانید بخشی از فضا را برای دیزاین کردن با میز نهار خوری مد نظر قرار دهید. از سوی دیگر با استفاده از پارتیشن می توانید برای خود اتاق خوابی مجزا را تعبیه کنید. کافی است قدری تورهای مشبکی پارتیشن شما بسته تر و ارتفاع آن بلند تر باشد تا فضای بسته شما قدری خصوصی تر شود. از تم های رنگی که مطابق با دکوراسیون داخلی منزلتان است استفاده کنید تا هارمونی رنگ در فضا به هم نریزد. این را به یاد داشته باشید که پارتیشن مقرون به صرفه ترین وسیله ای است که با یک تیر دونشان را برای شما به هدف می زند. در قدم اول زیبا سازی و در گام بعد به طور نامحسوسی بدون اینکه کسی متوجه این امر شود به جدا سازی اتاق خواب شما از اتاق نشیمنتان می پردازد. حال اگر بخواهید هزینه بیشتری را برای این جدا سازی در نظر بگیرید به شما توصیه می کنیم از کمدهای دیواری سفارشی سازی شده بهره بگیرید. از متخصصین این امر که در بخش دکوارتیو سر رشته دارند بخواهید تا با ساخت یک کمد دیواری بخشی از منزل شما را از بخشی دیگر جدا کند.

سبک های ایده پردازی در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای جدا سازی منزل در دنیای مدرن امروز که دیوارها جای خود را به اتاق های بسیار کوچک داده اند بهتر از به جای بسته تر کردن محیط از پارتیشن های که جلوه بصری را فراهم می کنند و کار شما را هم به انجام می رسانند بهره بگیرید. از سوی دیگر به شما توصیه می کنیم از وسایل دکوری متناسب با سبک ایده پردازی خود بهره بگیرید. بر فرض شما برای سبک مدرن باید مبل راحتی و برای سبک کلاسیک باید مبل چوبی را استفاده کنید. حال اگر طرفدار سبک روستیک هستید می توانید به روش سنتی خانه های مادربزرگ از پشتی و زیر انداز برای نشستن بهره بگیرید. پارامتر مهم دیگری که باید همیشه مد نظر قرار داده شود نور پردازی است این مهم را هم بهتر است متناسب با سبک مد نظرتان دنبال کنید. تم رنگی نور دلخواه شما و میزان کم و زیادی آن دو پارامتر دیگری است که صد درصد به سبک شما مربوط می شود. به عنوان مثال برای دکوراسیون های کلاسیک و روستیک نیاز به نور زیادی نیست و برای ایده پردازی های مدرن از نورهای رنگی بیشتر استفاده می شود. این مهم با نور بیشتر و تم رنگی سفید و زرد برای دکوراسیون های لوکس و لاکچری سلطنت دنبال می شود. امید است با دانستن مطالب پیش رو از این پس حرفه ای تر از هر زمان دیگری دست به تغییر دکوراسیون منزل خود بزنید. کافی است در قدم اول سبک ها را که یک دسته بندی کلی دارند را بشناسید و سپس به رنگ شناسی توجه داشته باشید و با طیف های رنگی آشنایی پیدا کنید و با ترکیب نور و آینه به یک ایده پردازی جدید و متفاوت دست پیدا کنید.

منبع : مبل میز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *