ست مبل و میز ناهارخوری چستر

ست مبل و میز ناهارخوری چستر

ست مبل و میز ناهارخوری چستر

مبلمان چستر امروزه به یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان تبدیل شده و تولیدکننده‌های مختلف این مدل از مبلمان را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، تولید و روانه بازار می‌کنند. افزایش محبوبیت این مبلمان همچنین سبب گشته که میز و صندلی ناهارخوری چستر نیز به سرعت به محبوبیت رسیده و از ست مبل و میز ناهارخوری چستر در دکوراسیون بسیار استفاده شود. اما در این میان شاید کم نباشند کسانی که اطلاعات کافی در رابطه با مبلمان چستر و یا چگونگی ست کگردن آن‌ها با میز ناهارخوری چستر نداشته باشند.

در ادامه این مطلب با مبل و میز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با مبل چستر، تاریخچه کوتاهی از آن، متریال‌های سازنده آن و همچنین نکاتی که برای ست مبل و میز ناهارخوری چستر باید در نظر داشته باشید را با شما در میان بگذاریم.

مبل چستر چیست؟

مبلمان چسترفیلد، که امروزه بیشتر تحت عنوان مبل چستر شناخته می‌شوند، نوعی از مبلمان راحتی هستند که در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای مهم دکوراسیونی بدل شده‌اند و طرفداران زیادی را جذب نموده‌اند. ظاهر این مبل‌ها خاص بوده و برایتان قابل تشخیص خواهد بود. یک مبل چسترفیلد، دسته‌های بلند استوانه‌ای دارد و در قسمت پشتی آن برای طرح دادن به آن از دکمه استفاده شده است. از آن جایی که این نوع مبلمان، مبلمان راحتی به حساب می‌آیند، نشیمنگاه نرمی دارند و همچنین به کار بردن پایه در قسمت پایینی آن‌ها سبب افزایش راحتتی این نوع از مبلمان گشته است.

طراحی این نوع از مبلمان به نوعی است که می‌تواند با سبک‌های مختلف دکوراسیون همخوانی داشته باشد و همین موضوع نیز یکی دیگر از دلایل مهم افزایش محبوبیت این مبلمان و افزایش گرایش به خرید ست مبل و میز ناهارخوری چستر شده است. مبلمان چسترفیلد ظاهر ساده و در عین حال شیکی دارند که گذر زمان سبب تکراری شدن و یا از مد افتادن آن‌ها نمی‌شود.

نکته لازم به ذکر دیگر در رابطه با مبل چستر و مزایای آن، ابعاد و اندازه‌های متغیر این نوع از مبلمان است. یک مبل چسترفیلد می‌تواند بسته به علایق و سلیقه شما بزرگ یا کوچک طراحی شود. به عنوان مثال اگر خانه‌ای با متراژ بالا دارید می‌توانید ابعاد بزرگ مبلمان چستر با دسته‌های بزرگ‌تر را خریداری کنید و اگر خانه شما چندان بزرگ نیست نیز نگران نباشید، می‌توانید ابعاد کوچک‌تر این نوع از مبلمان، که دسته‌های ظریف‌تر و مناسب‌تری دارند را تهیه نمایید.

تاریخچه مبل چستر

گفته می‌شود که اولین مبل چستر تاریخ توسط لرد فیلیپ استنهاپ، سفارش داده شده است. هدف او از درخواست ساخت چنین مبلی این بود که لباس‌هایش روی این مبلمان چروک نشود. البته بدیهی است که اولین مبل چستر طراحی شده، متفاوت از مبل‌های چسترفیلد امروزی است. بسیاری بر این باورند که مبلمان چستر پس از گذشت ۲۰۰ سال هنوز یکی از مبلمان محبوب به حساب می‌آیند و به اصطلاح همیشه مد هستند.

از آن جایی که این نوع مبلمان در طول تاریخ با تغییراتی مواجه بوده است، انتظار می‌رود که با گذر زمان شاهد تغییرات بیشتر این نوع از مبلمان نیز باشیم.

متریال‌های ست مبل و میز ناهارخوری چستر

پیش از اینکه اقدام به خرید ست ست مبل و میز ناهارخوری چستر نمایید، قطعا نیاز به آگاهی یافتن از متریال‌ها و جنس‌های این نوع از مبلمان خواهید داشت. در ادامه به معرفی برخی از متریال‌هایی که معمولا در تولید مبلمان چسترفیلد به کار می‌روند اشاره کرده‌ایم:

پارچه

یکی از رویه‌های محبوب این نوع از مبلمان، رویه‌های پارچه‌ای است. پارچه‌هایی که روی مبل چستر قرار می‌گیرند، معمولا مقاومت بسیار بالایی دارند و دیرتر خراب می‌شوند. البته یکی از معایب مبلمان چستر پارچه‌ای، تمیز شدن دشوارتر آن‌هاست.

چرم

چرم را می‌توانیم محبوب‌ترین جنس مبلمان چستر بدانیم که در مکان‌های مختلفی اعم از منازل و ادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ مناسب چرم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی شما داشته باشد. البته لازم به ذکر است که مبل چستر چرم معمولا قیمت بیشتری دارد، اما از سویی نیز دوام و زیبایی بسیار زیادی دارد و سبکی جذاب به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد.

میکروفیبر

نوع دیگری از پارچه که در تولید مبل چستر مورد استفاده قرار می‌گیرد، میکروفیبر است. روی این جنس از پارچه مو و گرد و غبار نمی‌نشیند و به همین خاطر نیز برای کسانی که حیوانات خانگی دارند، مناسب‌تر است.

کتان

کتان نیز نوع دیگری از پارچه است که گرد و غبار را به سرعت جذب می‌کند و احتمال چروک شدن آن نیز بسیار بالاست. البته لازم به ذکر است که مبلمان چستر کتان، جنس بسیار فوق‌العاده‌ای دارند و دوام آن‌ها بیشتر از سایر متریال‌هاست.

نکاتی که باید برای ست مبل و میز ناهارخوری چستر بدانید

حال که با مبلمان چستر، تاریخچه آن و متریال‌های آن آشنا شدید وقت آن رسیده که نکاتی را برای ست مبل و میز ناهارخوری چستر بدانید. ست کردن مبل و میز ناهارخوری نیازمند دقت بالا و انتخاب‌های صحیح است. پیش از اینکه اقدام به خرید ست مبل و میز ناهارخوری چستر کنید باید مساحت سالن پذیرایی خود را در نظر داشته باشید و مطابق اندازه سالن خود ست مبلمان را خریداری نمایید.

جنس پارچه مبلمان چستر، که پیشتر به معرفی برخی از آن‌ها پرداختیم، نکته مهم دیگری است که در خرید ست مبل و میز ناهارخوری چستر باید به آن دقت نمایید. طبیعتا انتخاب مبلمان چستر چرم با میز ناهارخوری چستر کتان چندان مناسب نیست. پس در انتخاب خود دقت لازم را به خرج بدهید.

نکته دیگری که پیش از خرید ست مبل و میز ناهارخوری چستر باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ مناسب ست است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید جسارت چندانی در دکوراسیون خود به کار ببرید، پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌های خنثی است. در غیر اینصورت می‌توانید هر رنگی از مبلمان را متناسب با سایر رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون‌تان انتخاب نمایید.

شاید تصور شما بر این باشد که ست مبل و میز ناهارخوری چستر شما لزوما رنگ‌های یکسانی دارند، در حالیکه اینطور نیست. می‌توانید مبلمان چستر خود را به نوعی انتخاب کنید که هارمونی رنگی جذابی با میز ناهارخوری چستر شما داشته باشند و نه لزوما همرنگ باشند. البته لازم است در این موضوع دقت کافی را به خرج دهید تا با انتخاب صحیح رنگ‌های ست مبل و میز ناهارخوری چستر، رنگ و روحی تازه به فضای داخلی سالن پذیرایی خود ببخشید.

منبع : مبل و میز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *