نحوه ست کردن و دکورسیون مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

فرش یکی از مهم ترین پارامترهای است که در حین خرید باید به آن توجه شود. جدای از اینکه باید به سلیقه خود در حین خرید توجه داشته باشید باید به این مهم که چه سبکی در دکوراسیون منزل دنبال می شود نیز اهمیت دهید. بر فرض اگر خانه شما به سبک مدرن دیزاین شده است فرشی متناسب با این سبک و اگر مبلمان شما به سبک کلاسیک تهیه شده است بهتر است از فرش های افشان استفاده شود.

فرش و مبل دو جایگاه اصلی برای نشستن و پذیرایی شما از مهمان هایتان به شمار می آیند پس چه چیزی دلپذیر تر از اینکه شما فضا را بستری گرم و زیبا برای پذیرایی از مهمان هایتان در نظر بگیرید. فرش های ماشینی و فرش های دست بافت بسته به بودجه شما در نظر گرفته شده اند تا به راحتی بتوانید به زیبا ترین و تاثیر گذار ترین دکوراسیون داخلی با خرید چند فرش قیمت مناسب دست پیدا کنید. جایگاه ویژه فرش بر هیچ کس پوشیده نیست پس نیاز است در این راستا فوت و فن های لازم را بیاموزید.

با ما همراه باشید تا برای خرید یک فرش افشان ایده ال و زیبا نکاتی را به شما برای دکوراسیون های کلاسیک تان ارائه دهیم.

فرش افشان  برای مبل کلاسیک بهتر است چه رنگی باشد؟

فرش افشان در رنگ بندی های بسیار متنوعی در بازار یافت می شود تا شما به راحتی بتوانید هم رنگ با مبلمان کلاسیک خود یک فرش ایده ال تهیه کنید. رنگ لاکی، زرشکی، کرمی، سبز فیروزه ای، آبی تیره، طوسی، سرمه ای و تم های رنگی دیگری برای شما در نظر گرفته شده است.

شما به راحتی می توانید پرده، فرش و مبلمان خود را با هر تم رنگی که به آن علاقه مند هستید ست کنید و در منزل از زیبایی آن لذت ببرید. فرش های سنتی یا فرش های اصیل دست بافت ایرانی بهره گرفته از طرح افشان، طرح شاه عباسی، طرح خشتی، طرح بته جقه و بسیاری طرح های دیگر است که تنوع بالای طرح ها یک کلکسیون زیبا از تم های رنگی و طرح های متنوع را برای شما فراهم می آورد.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

یکی از طرح های فرش کلاسیک، فرش افشان

فرش افشان یکی از صد ها طرح در نظر گرفته شده برای فرش کلاسیک یا همان فرش های سنتی مان محسوب می شود. از آنجایی که مبل کلاسیک نیز یکی از مبل های اصیل و سنتی است شما به یک دکوراسیون لوکس دست پیدا کنید.

فرش های افشان به صورت ۷۰۰ شانه هزار شانه و ۱۲۰۰ شانه با تراکم متفاوت تولید می شود که شما بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید می توانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که فرش ۷۰۰ شانه قیمت کمتری نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر شما برای ست کردن فرش افشان با مبلمان کلاسیک خود می توانید اندازه فرش را نیز مد نظر داشته باشید که ارتباط مستقیم با فضای داخلی منزل شما دارد. فرش شش متری، نه متری، دوازده متری و قالیچه های که با سایزهای متفاوت در نظر گرفته شده اند به راحتی برای دیزاین کردن مبلمان کلاسیک شما مورد استفاده قرار می گیرند.

در همین راستا شما می توانید از فرش های گرد و بیضی شکل که این روزها طرفداران مخصوص به خود را دارد نیز برای مبلمان نیم دایری شکل خود کمک بگیرید.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشانست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

فرش های افشان رنگ روشن

فرش های افشان با تم های رنگی بسیار متنوعی در بازار عرضه می شود اما اکثر ما هنگام خرید فرش های رنگ روشن استرس تمیز کردن آن را می گیریم و از این خرید منصرف می شویم. این را به یاد داشته باشید که شما به راحتی می توانید با یک مبل کلاسیک رنگ روشن همراه با فرش افشان کرمی به یک فضای لوکس و دل‌باز دست پیدا کنید.

شما به راحتی با استفاده از یک پرده سفید می توانید خانه ای قصر گونه برای خود به تصویر بکشید و انرژی مثبت را با رنگ های شاد مهمان خانه خود کنید. ترکیب کردن رنگ ها با ی دیگر و بهره گرفتن از رنگ های روشن برای دیزاین کردن فضا به سبک کلاسیک خود یک هنر به شمار می آید. فرش افشان ایرانی به دلیل طرح های بسیار زیادی که به خود اختصاص داده است طراحی سنتی و زیبایی را برای شما فراهم می سازد.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشانست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

 معرفی انواع فرش های کلاسیک و فرش افشان

فرش های افشان و فرش های کلاسیک در یک دسته بندی کلی با نقش و نگارهای متفاوت بافته می شوند. لچک ترنج یکی از طرح های است که دارای حاشیه های پهن در اطراف فرش است و نقش اصلی شبیه یک دایره یا بیضی در مرکز فرش شکل بسته است. فرش افشان یکی از طرح های برگزیده فرش های کلاسیک محسوب می شود از یک حاشیه باریک تر نسبت به فرش ترنج بهره گرفته است.

با حفظ حاشیه و برداشتن لوزی و دایره وسط فرش تنها با استفاده از ساقه، گل و برگ تصویر و نقش وسط فرش بافته شده است. طرح خشتی نمونه دیگری از فرش های اصیل ایرانی به شمار می آید که تمام فرش با استفاده از مستطیل های مساوی تقسیم شده اند و داخل هر مستطیل شما شاهد یک نقش هستید که خود نمونه زیبایی برای دکوراسیون کردن منزل شما به سبک کلاسیک محسوب می شود.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشانست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

فرش های افشان برای دکوراسیون های مدرن

فرش افشان گزینه ایده الی برای دیزاین کردن مبلمان کلاسیک محسوب می شوند اما شما به راحتی برای دکوراسیون های مدرن خود نیز می توانید از این فرش زیبا بهره بگیرید. از آنجایی که در دکوراسیون های مدرن عموماً از کف پوش چوبی و سنگ فرش استفاده می شود شما به راحتی می توانید با استفاده از فرش های افشان که طرح های ساده ای را به خود اختصاص داده اند بخشی از فضا را دیزاین کنید.

دکوراتور های این روزها فرش های افشان را به منظور دکور کردن دکوراسیون های حرفه ای خود مد نظر قرار می دهند، زیرا تم رنگی و طرح ساده این فرش سخت پسندان را نیز راضی نگه داشته است. برای فضاهای که کوچک است و شلوغ شدن فضا با کمترین وسیله دکوری نظم خانه را به هم می زند به شما توصیه می کنیم از فرش افشان کمک بگیرید تا کف پوش ساده ای از آن شما شود.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان نکاتی که برای خرید فرش افشان و ست کردن آن با مبل کلاسیک باید بدانید چیست؟

از قانون طلایی سه گانه برای دکوراسیون کردن منزل خود با فرش های افشان کمک بگیرید و سه نسبت برای خود در نظر بگیرید. به ترتیب اولویت بندی ۶۰*۳۰*۱۰ را مد نظر قرار دهید شصت  رقمی است که برای انتخاب رنگ فرش و ست کردن آن با سایر عناصر دکوری در اختیار شما است؛

یعنی اگر دکوراسیون منزل شما با تم رنگی آبی دنبال شده است ترجیحا بهتر است فرش آبی انتخاب شود تا از نسبت ۶۰ به ۶۰ برسید. رقم ۳۰ برای رنگ دیوار، پرده، مبل و کف پوش شما در نظر گرفته شده است که باید از صد درصد سی درصد با فرش شما هم خوانی داشته باشد و نسبت آخر که ده است برای وسایل دکوری شما مد نظر است. اگر تم رنگی ده درصد از وسایل داخلی منزل شما با فرش افشان هم خوانی داشته باشد کار ست کردن فرش و مبل کلاسیک شما به راحتی به انجام رسیده است.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان ۵ تم رنگی برای خرید فرش افشان در پیش روی شما است

رنگ کرم این رنگ سبب گرم تر جلوه دادن فضای داخلی منزل شما می شود و چشم را آزار نمی دهد برای فضاهای کوچک گزینه ایده الی است زیرا سبب بزرگ تر نشان دادن فضا می شود.

رنگ سرمه ای بر روی سیستم عصبی شما تاثیر مستقیم می گذار و نبض و تنفس شما را آرام تر می‌کند؛ اما استفاده کردن از رنگ سرمه ای برای تمام فضا توصیه نمی شود زیرا سبب افسردگی شما در بلند مدت می شود. بهتر است با رنگ قرمز، نارنجی، سبز و بنفش رنگ سرمه ای ترکیب شود. این رنگ اگر انتخاب شما برای فرش افشان است ترجیحا دیوار و پرده را با رنگ سفید و نارنجی مد نظر قراردهید.

رنگ گردویی که نمادی از سمبل زمین و طبیعت است سبب استواری و اصالت در دکوراسیون شما می شود. این رنگ درست تصویر از نشست شما بر روی یک حصیر را به تصویر می کشد و همین امر حس محبت و آرامش را در فضا تقویت می کند. بهتر است این رنگ با آبی، طلایی، زرد و سفید و سبز ترکیب شود تا خیلی فضا خالی از رنگ نماند.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشان

فرش لاکی که انرژی خاصی را با خود دارد هنوز طرفداران مخصوص به خود را دارد زیرا این رنگ به سرعت توجه را به خود جلب می کند و بر اساس علوم روانشناسی احساسات را تا دوازده برابر افزایش می دهد. شما برای دیزاین کلاسیک خود می توانید فرش افشان لاکی را با رنگ نارنجی، سفید، لیمویی و سبز ترکیب کنید تا به یک تعادل برای کنترل احساسات دست پیدا کنید.

ست کردن مبلمان کلاسیک با فرش های افشانکلام آخر پیرامون فرش افشان و ست کردن آن با مبل کلاسیک

فرش افشان همان طور که در طی این مقاله به آن اشاره شد در رنگ بندی و طرح های بسیار متنوع و متفاوت برای شما در نظر گرفته شده است از همین رو شما به سادگی بر اساس علاقه مندی و نیاز خود می توانید مبل کلاسیک خود را با فرش افشان ایده ال ست کنید، اندازه، طرح و رنگ سه پارامتری است که برای دیزاین کردن با استفاده از فرش های افشان باید به آن توجه داشته باشید. امید است اطلاعات ارائه شده پیرامون بهره گیری از فرش های افشان شما عزیزان را در این راستا یاری رسانده باشد.

منبع: چوبکده 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *