سرامیک مات یا براق

سرامیک

سرامیک مات یا براق

سرامیک مات یا براق - وبسایت مبلمان رابو

برای کف، سرامیک مات استفاده کنیم یا براق؟

کفپوش‌ها به نوبه خود سهم مهمی در دیزاین و طراحی داخلی خانه دارند. انواع متفاوتی از کفپوش‌هادر بازار وجود دارد که بسته به سلیقه و علاقمندی صاحبان خانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی به کفپوش‌های چوبی مانند پارکت و لمینیت علاقه مندند، برخی کفپوش‌های سنگی دوست دارند و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند کف منزلشان سرامیک باشد. تنوع کف‌پوش‌های سرامیکی به لحاظ طرح و رنگ بسیار گسترده است. اما به لحاظ دسته بندی، به دو نوع مات و براق تقسیم می‌شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کفپوش سرامیک را برای منزلشان می‌پسندند، توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و معایب هرکدام از کفپوش‌های سرامیکی مات و براق را بهتر بدانید.

سرامیک براق

سرامیک براق بازتاب و جلوه نور بسیار خوبی دارد. اگر در فضاهای کوچک استفاده شود به دلیل انعکاس نوری که از خودش نشان می‌دهد، به فضا حس بزرگتر دیده شدن را می‌دهد. همچنین سرامیک‌های براق باعث لوکس‌تر دیده شدن دیزاین خانه می‌شوند. اگر قصد دارید فضاهای اندکی از خانه را با فرش بپوشانید، توصیه می‌کنیم از سرامیک براق استفاده کنید تا تلالو و جلای بیشتری به خانه‌تان بدهد.

در کنار مزایای گفته شده در خصوص سرامیک براق، لازم است بدانید که این نوع سرامیک‌ها بسیار زود لک و کثیف شده و این لک و کثیفی را نشان می‌دهند. در صورتیکه قصد استفاده از این نوع سرامیک‌ها را دارید باید بدانید که تقریبا هر روز بایدآن‌ها را تمیز کرده و طی بکشید تا درخشندگی خود را حفظ کنند و در عین حال باعث کثیف دیده شدن فضا نیز نشوند.

سرامیک مات

سرامیک‌های مات، اگرچه جلوه و درخشش سرامیک‌های براق را ندارند، اما به فضا حس سنگینی و وقار می‌دهند. همچنین این نوع سرامیک، لک و کثیفی را کمتر نشان‌ می‌دهد و در نتیجه تمیز کردن لحظه به لحظه نیاز ندارد.

در نظر داشته باشید در هر دو نوع سرامیکهای مات و براق، رنگهای تیره‌تر آن لک و کثیفی را کمتر نشان ‌می‌دهند. هرچقدر رنگ سرامیکی که برای کف انتخاب می‌کنید روشن‌تر باشد، کار شما را برای تمیزی سخت‌تر خواهد کرد. می‌توانید به جای انتخاب یک رنگ تیره برای کف، از تم رنگی متوسط استفاده کنید که تعادل برقرار شود.

سرامیک 1

معایب سرامیک

سرامیک بصورت کلی اگر چه یکی از کفپوش‌های محبوب محسوب می‌شود، اما معایبی نیز دارد. یکی از بزرگترین ایراداتی که به کفپوش‌های سرامیک گرفته می‌شود سردی آنهاست. این سردی بخصوص در فصل زمستان احساس بسیار ناخوش‌آیندی ایجاد می‌کند. اگر خانه‌ای سیستم گرمایش از کف نداشته باشد، این سردی سرامیک در کف می‌تواند به مقدار بسیار زیادی آزاردهنده باشد. همچنین نصب سرامیک زمان‌بر است و نسبتا کثیف‌کاری دارد. همانطور که در بالا گفتیم کثیفی و لک را بصورت زیادی نشان می‌دهد و اگر از طراحی‌هایی با بافت زیاد استفاده شود، آلودگی را جذب می‌کند و نظافت و تمیزی آن دشوار می‎شود.

از دیگر معایب سرامیک، لغزندگی و سر بودن آن است. این ایراد بخصوص در خانه‌هایی که کودک دارند، ممکن است باعث ایجاد آسیب شود.

مزایای سرامیک

سرامیک به حد بسیار زیادی در مقال رطوبت مقاوم است و همچنین اگر از نوع با کیفیت آن استفاده شود، زیبایی و کلاسی که به فضا می‌دهد بسیار زیاد است.

منبع : ویترا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *