فرش ایرانی در دکوراسیون طراحان داخلی معروف

فرش ایرانی در دکوراسیون طراحان داخلی معروف

فرش ایرانی در دکوراسیون طراحان داخلی معروف

یک فرش زیبای شرقی هیچ گاه طراحی زیبا و منحصربه فرد خود را از دست نمی دهد. فرش در شرق به خصوص در ایران از مهمترین عناصر یک طراحی داخلی خوب به شمار می رود. در فرش های شرقی جزئیات ظریف فراوانی برای طراحی و ترکیب با یکدیگر وجود دارد. فرش های شرقی با استفاده از رنگ، طرح و سبک خاص خود می توانند جلوه شگفت انگیزی به فضاهای مختلف هدیه دهند. بنابراین شما می توانید از فرش ایرانی در هر نوع طراحی متناسب با سبک و فضا استفاده کنید. در یک خانه انگلیسی و یا یک خانه به سبک بیزانس به‌ راحتی می‌ توان از فرش ایرانی در یک ترکیب مناسب استفاده کرد. طراحان حرفه‌ ای با دقت این کار را انجام داده‌ اند. آنها ابتدا یک رنگ خنثی برای وسایل منازل و دیوارها انتخاب کرده اند و سپس با استفاده از یک فرش ایرانی در دکوراسیون به خوبی توانسته اند فضا را از حالتی کسل کننده و یکنواخت خارج کنند.

عناصر مختلف از نقاط مختلف

در تصویر بالا یک طراحی حرفه‌ ای از Bedford در نیویورک را مشاهده می کنید. در این خانه از لوستر‌ی شیشه‌ ای با برش ویکتورین و یک آیینه با قابی از جنس چوب جرج استفاده شده است. همه این عناصر از مهمترین بخش‌ ها و بزرگترین قسمت‌ های این طراحی به‌ شمار می‌ روند. در کنار این موارد از دو عنصر مهم دیگر یعنی پرده‌ های فنلاندی و فرش ایرانی مربوط به قرن ۱۷ و ۱۸ نیز استفاده شده که در نهایت ترکیبی هماهنگ را به نمایش می گذارند.

فرش عتیقه خراسان

در یک طراحی در خانه‌ ای در شهر منهتن در اتاق نشیمن دو نقاشی پرتره به کار رفته است. سپس از مبل‌ هایی با رنگ آبی تیره و روکش مخمل که کمی اشرافی هستند استفاده شده است. نکته حائز اهمیت در این طراحی استفاده از یک فرش عتیقه خراسانی در این اتاق است. این فرش با دارا بودن طرح‌ های پیچیده و اصیل و ترکیب رنگ آبی و زرشکی و بژ بهترین انتخاب برای این اتاق است. همچنین پرده‌های زرشکی، مبلمان آبی و قاب‌ های طلایی رنگ موجود در خانه نیز بهترین ترکیب‌ بندی را در این فضا ایجاد کرده اند.

طرح و نقش گیاهی در فرش ایرانی

در خانه‌ ای در ویرجینیا که توسط Tino Zervudachi طراحی شده است از طرح و نقش گیاهی در اغلب قسمت های اتاق خواب استفاده شده است. این گیاهان بیشتر در طراحی سقف و نقاشی‌ های دیواری به چشم می‌ خورند. این طرح‌ ها از نقاشی‌ های مغول الهام گرفته شده و با فرش عتیقه ایرانی و پرده‌ های ساده با نقش گل های انتزاعی بسیار هماهنگ است. فرش ایرانی به کار رفته در این خانه دارای نقوش گیاهی و شاخ و برگ درختان است و از رنگ‌ های خنثی‌ تری نسبت به وسایل دیگر بهره می برد.

فرش ایرانی در واشنگتن دی سی

در خانه طراحی شده توسط Stephen Shadley از فرش ایرانی بسیار زیبایی در اتاق نشیمن استفاده شده است. گرمای نقوش و جسارتی که در طراحی فرش‌های ایرانی وجود دارد، به خوبی با مبلمان و سایر بخش های دکوراسیون ترکیب شده و فضا را از سردی و یکنواختی دور کرده است. هماهنگی فرش ایرانی با کتابخانه انگلیسی، لوستری با طراحی سنگین و مبلمانی با رنگ های خنثی ترکیبی بسیار زیبا و جذاب را خلق کرده است.

ورودی خانه با فرش ایرانی

در قسمت ورودی این خانه که توسط Houston طراحی شده فرش ایرانی به کار رفته است. در این طرح فرش کوچک ایرانی در قسمتی از راهرو پهن شده که هماهنگی خوبی با میز کنسول طلایی و رنگ خنثای دیوارها و کف راهرو دارد. نکته مهم این است که استفاده از فرش ایرانی در ورودی منزل باعث شده است تا با وجود رنگ های روشن فراوان گرمای خاصی در محیط احساس شود.

فرش تبریز در طراحی‌ های حرفه‌ای

در یک طراحی ساده و بسیار زیبا از Michael S. Smith از فرش تبریز در طراحی استفاده شده است. این اتاق مربوط به پنت هاوسی در شیکاگو است که فرش تبریز ایرانی همچون نگین انگشتری در آن به چشم می‌ خورد. همچنین استفاده از رنگ‌ های روشن در مبلمان و میز باعث شده که طرح و نقش این فرش زیبا بیشتر به چشم آید. افزون بر اینهماهنگی خاصی میان رنگ و طرح فرش با خطوط آبی روشن به کار رفته در کوسن‌ ها و نقاشی دیواری به چشم می خورد.

استفاده از فرش تبریز در طراحی کلاسیک

در طراحی‌ که توسط Houston صورت گرفته از فرش تبریز در فضایی کلاسیک استفاده شده است. ترکیب مبلمان‌ زیبا و کلاسیک با رنگ‌ های پاستلی، نقاشی زیبا، لوستر و چراغ‌ های مخصوص در کنار فرش تبریز ایرانی به رنگ روشن و کرم تعادل چشمگیری در فضای اتاق ایجاد کرده است.

قالیچه‌ ای در ورودی خانه

از این قالیچه ایرانی در طراحی ورودی یک خانه در لس‌آنجلس به زیبایی استفاده شده است. استفاده از طرح‌ ها و نقاشی‌ های مدرن در کنار فرش ایرانی شاید کمی عجیب به نظر برسد اما همانطور که مشاهده می کنید نتیجه کار بسیار خوب از آب درآمده است. در محیط ورودی و قبل از راه‌ پله‌ ها با استفاده از این فرش و رنگ مشکی در کنار کرم و نقاشی‌ هایی که ماهیتا خشن و مدرن هستند و همچنین در آنها به شدت از رنگ های گرم و تند استفاده شده جسارت و تفاوت ایجاد شده است.

به‌ طور کلی استفاده از فرش ایرانی در نقاط مختلف جهان بسیار به‌ چشم می‌ خورد. تنوع فرش ایرانی به لحاظ طرح و رنگ به‌ قدری زیاد است که استفاده از آن در بسیاری از طراحی‌ های جسورانه طراحان حرفه‌ ای دیده می‌ شود. استفاده از نقش و طرح‌‌ های هندسی، گل و گیاهان، جنگل، حیوانات، طرح‌ های انتزاعی و حتی طرح‌ های سنتی و بته و جغه که اصالتی ایرانی دارند در فرش ایرانی به چشم می‌ خورد. در واقع چندان مهم نیست که فرش ایرانی به کدام کشور و با کدام فرهنگ، هنر و تاریخ سفر کند چرا که گستره بی نظیر فرش ایرانی برای هر سلیقه و دکوراسیون گزینه های مناسبی دارد. گاهی طراحان با استفاده از فرش ایرانی کمبود‌ها یا نقص‌ هایی که در یک فضای خاص وجود دارد را جبران می‌ کنند. بنابراین فرش می‌ تواند عنصری مهم، کلیدی، تنظیم کننده، کنترل کننده و بسیار جذاب در اتاق های مختلف خانه و حتی فضاهای عمومی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *