مبل ال چیست؟

مبل ال چیست؟

استفاده از مبلمان نه تنها از نظر زیبایی دکوراسیون داخلی دارای اهمیت است، بلکه به تازگی پژوهش‌ها نشان داده است که در سلامت و تندرستی اسکلت بدن انسان نیز تاثیرگذار می‌باشد، به همین دلیل انتخاب یک مبلمان استاندارد و مرغوب از ملزومات خواهد بود، در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با یکی از انواع بسیار محبوب مبلمان به نام مبل “ال” آشنا کنیم.

مبل ال چیست؟

این سبک از مبلمان با خلاقیت طراحان صنعت مبل برای استفاده در فضاهای کوچک متولد شد. از نظر طبقه‌بندی مبملان ال در زمره مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد. اگرچه نسبت به انواع مبل راحتی مدرن تر و محبوب تر است.

مبل ال همان‌طور که از نامش پیداست دارای چیدمانی به شکل حرف “L” انگلیسی است، به همین دلیل از نظر چینش بیشتر در گوشه‌ای از فضای پذیرایی یا نشیمن قرار داده می‌شود، البته گفتنی است در فضاهای بزرگ، ممکن است آن را در مرکز فضای نشیمن نیز قرار دهند که هر دو مورد صحیح است.

مبلمان ال علاوه بر مصرف خانگی یک نوع مبلمان اداری نیز محسوب می‌شود که غالبا در لابی هتل‌ها و یا اتاق گفتگو شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مبل ال را بهتر بشناسید

این مبلمان اگرچه در دسته مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد اما سبک‌های متفاوتی ارائه می‌دهد، برای مثال مبل ال فرانسوی یک نمونه تمام عیار تلفیق مبل کلاسیک و راحتی است، این مدل از مبلمان به شکل “L” و در برخی طراحی‌ها به شکل “U” قابل چیدن است.

تلفیق مبل چستر و مبل ال نیز یک نمونه موفق دیگر از طراحی‌های جدید این سبک مبلمان است. علاوه بر زیبایی و شکوه مبل چستر ال اگر در تهیه آن از پارچه چرمی استفاده شده باشد یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون‌های کاملا لاکچری است. البته باید بگوییم از این سبک مبلمان بیشتر در فضاهای اداری استفاده می‌شود.

مزایای انتخاب مبلمان طرح ال

اگر قصد دارید مبلمان ال خریداری کنید اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید پیشنهاد میکنیم در این بخش با ما همراه باشید. از جمله مزایای خرید مبل ال استفاده از آن در فضاهای کوچک است، از طرفی مبلمان ال به دلیل مدرن بودن با هر سبک از چیدمانی هم‌خوانی دارد، شما می‌توانید آن را در یک دکوراسیون مدرن، اسپرت و یا حتی کلاسیک استفاده کنید.

مبلمان طرح ال برای خانواده‌هایی که اهل دورهمی‌های دوستانه هستند بسیار مناسب است، نشستن دور یک میز با یک  دست مبل ال، یک دورهمی شاد و صمیمانه را رقم می‌زند.

اکثر طرح‌های مبل ال دارای کوسن‌های فراوان و تشکچه‌های دوبل هستند که این مسئله کار شستشو و تمیز کردن مبلمان را تا حد زیادی آسان می‌کند، از طرفی به دلیل یکسره بودن این سبک از مبلمان می‌توانید به راحتی روی آن به استراحت بپردازید و شاید بتوان گفت در این زمینه یک مبل راحتی تمام عیار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *