مبل دونفره در نشیمن های کوچک

مبل دونفره در نشیمن های کوچک قطعاً هدف شما از خرید مبلمان ایجاد یک مکان مناسب برای نشستن است. چنین فضایی در یک اتاق نشیمن کوچک می‌ تواند با دو مبل تک نفره و یا یک مبل دو نفره ایجاد شود اما کدام‌ یک بهتر است؟ شما با خرید دو مبل تک نفره بخشی از فضای کوچک اتاق خود را با ۴ دسته مبل اشغال می‌ کنید و هر چه تعداد قطعات مبلمان افزایش یابد فضای تلف‌شده اتاق نشیمن نیز بیشتر می‌ شود. حال اگر مبلمان مورد علاقه شما از نوع راحتی باشد این دسته‌ ها نیز حجم قابل توجهی خواهند داشت. این در حالی است که یک مبل دو نفره فضای نشیمن مشابهی  را در اختیار شما قرار می‌دهد با این تفاوت که تنها ۲ دسته مبل فضا را اشغال می کنند. بنابراین مبل دونفره از مساحت اتاق نشیمن استفاده بهینه‌ تری می‌ کند و فضای آزاد بیشتری در اختیار شما قرار می‌ دهد.

مبل دونفره در نشیمن های کوچک
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

زیبایی بیشتر با مبل‌های دو نفره

با وجود اینکه مبل‌ های تک از زیبایی منحصر به‌ فردی برخوردارند اما فاقد برخی ویژگی‌ های مثبت مبل دو نفره هستند. مبل‌ های دو نفره اگر روکش طرحدار داشته باشند جلوه بیشتری در مقایسه با مبل تک به اتاق می‌ بخشند. افزون بر این کوسن یکی از لوازم ساده و کم‌ هزینه برای زیباسازی اتاق نشیمن به شمار می‌ رود و مبل دو نفره با توجه به ابعاد خود فضای بیشتری برای قرار دادن کوسن در اختیار دارد. این در حالی است که به‌ سختی می‌ توان بیش از یک کوسن بر روی مبل تک قرار داد. همچنین اگر به میز جلومبلی علاقه داشته باشید بد نیست بدانید که مبل دو نفره به دلیل ابعاد مناسب با این قبیل میزها تناسب بیشتری دارد. افزون بر این پاف و اتومان نیز از جمله وسایل راحتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از خریداران مبلمان قرار می‌ گیرد. پاف ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌ شوند اما مدل‌هایی با سایز بزرگ از جذابیت خاصی برخوردارند و کارایی بیشتری دارند. این پاف ها می‌ توانند هم به‌ عنوان یک صندلی و هم میز جلومبلی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین  اگر قصد خرید پاف و اتومان بزرگ را دارید بهتر است از مبل دو نفره در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

مبل تک و مبل دو نفره خلق یک ترکیب بی‌نظیر

مبل تک عمدتاً به‌ تنهایی در اتاق نشیمن به کار برده نمی‌ شود. در واقع مبل‌ های تک به‌ تنهایی بیشتر به‌ عنوان لوازم دکوراتیو جانبی برای محیط‌ های خاص مانند اتاق مطالعه، اتاق خواب یا در کنار شومینه و گوشه‌ های خالی منزل مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در نتیجه هنگامی‌ که قرار باشد به شکل یک ابزار نشیمن دائمی استفاده شوند باید با مبل‌ های دیگری همراه شوند. اگر مهارت خوبی در انتخاب و چینش مبلمان ندارید احتمالاً استفاده از چند قطعه مبل تک در کنار یکدیگر چندان خوشایند به نظر نرسد و در اغلب موارد موجب یکنواختی اتاق نشیمن شود. در دکوراسیون داخلی همواره باید برخی اجزا به لحاظ ابعاد بزرگتر از سایرین باشند و نمای اصلی اتاق را در دست گیرند. بنابراین استفاده از مبل تک در کنار مبل دو نفره می‌ تواند ضمن ایجاد فضای نشیمن کافی زیبایی منحصر به فرد و یکتایی در اتاق نشیمن شما خلق کند.

مبل دو نفره یک تختخواب نرم و راحت

مبل دو نفره در قیاس با مبل تک به دلیل فضای بیشتری که در اختیار کاربران قرار می‌ دهد از راحتی بیشتری برخوردار است. در بیشتر اوقات فرم نشستن ما بر روی مبل دو نفره کاملاً با شیوه نشستن بر مبل تک متفاوت است. ما بر روی مبل دو نفره به‌ راحتی لم می‌ دهیم، می‌ خوابیم و استراحت می‌ کنیم. در نتیجه با خرید مبل دو نفره هم فضای نشیمن بیشتری در اختیار دارید و هم می‌ توانید از آن به‌ عنوان یک تختخواب موقت برای استراحت، فیلم دیدن و مطالعه استفاده کنید. اما گاهی یک مبل راحتی دو نفره تنها یک تختخواب موقت محسوب نمی‌ شود. امروزه طراحان مبلمان با خلاقیت‌ های خود توانسته‌ اند مبل‌ های دو نفره را به یک تختخواب واقعی بدل کنند. مبل‌ های تختخوابشو در نگاه اول هیچ تفاوتی با مبل‌ های معمولی ندارند و فضای بیشتری هم اشغال نمی‌ کنند اما به‌ راحتی و با چند حرکت ساده می‌ توانند به یک تختخواب وسیع و راحت تبدیل شوند. طراحان مبلمان به‌ منظور استحکام و طول عمر بیشتر مبل‌ های تختخوابشو معمولاً از الیاف و مواد منسجم مانند فوم سرد تزریقی استفاده می‌ کنند. این فوم علاوه بر راحتی از خاصیت برگشت‌ پذیری بالایی برخوردار است و بلافاصله پس از برداشت نیرو از روی آن به حالت اولیه باز می‌ گردد. امروزه مبل‌ های تختخوابشو از محبوبیت بالایی برخوردارند و افرادی که در سوئیت‌ های کوچک و منازل بدون اتاق خواب زندگی می‌کنند می‌ توانند با خرید این محصولات هم خوابی راحت را تجربه کنند و هم به فضای اطراف خود زیبایی بیشتری ببخشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *