همه چیز در مورد مبل راحتى پایه استیل

 مبل راحتى پایه استیل

مبل راحتى پایه استیل

مبلمان استیل مدرن

امروزه طراحان داخلی و همچنین طراحان صنعتی از قطعات دوست داشتنی فلز، یا به صورت بازیافتی و خلاقانه و یه به صورت تولیدات جدید در دکوراسیون داخلی بهره گرفته اند که در ادامه با نحوه استفاده از آن ها آشنا خواهید شد.

  • مبل فلزی: ترکیب فلز با پارچه و چرم
  • ترکیب فلز با شیشه و سنگ در مبل فلزی
  • ترکیب فلز و چوب در مبل فلزی
  • مبلمان فلزی براق و مات
  • مبلمان فلزی رنگی
  • مبلمان فلزی بیرونی
  • ترکیب فلز با پارچه و چرماز رایج ترین، پرکاربردترین و پرطرفدارترین استفاده های مبلمان فلزی ترکیب آن با انواع پارچه ها است. نمونه های بالا به خوبی این ست کردن ها را به شما نمایش می دهند و می توانید این نتیجه را داشته باشید که انواع پارچه ها مانند چرم، پوست، مخمل و کتان مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل به کارگیری این ترکیب این است خود که فلز ماهیتی سرد و صنعتی دارد اما با قرار گرفتن در کنار یک متریان گرم همانند پارچه به راحتی در دکوراسیون شما می نشیند. در انتخاب پارچه های مورد نظرتان باید به نوع فلز و رنگ آن دقت کنید. ترکیب فزات طلایی رنگ مانند مس با پارچه های مخملی سبک خانه تان را بیش تر تجملی و کلاسیک نشان می دهد و برعکس فلزات تیره رنگ به همراه پارچه های نخی و کتان آن را به صورتی مدرن تر به نمایش می گذارد. اگر هم به دنبال یک مبلمان خاص در حوزه طراحی صنعتی هستید و می خواهید فقط در قسمتی از خانه از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده نمایید ترکیب پوست و یا چرم گزینه مناسبی خواهد بود.
  • ترکیب فلز با شیشه و سنگاگر شما خواهان رسیدن به سبک کاملا مدرن و تا حدودی مینیمال هستید از مبلمان ترکیب فلز و شیشه استفاده نمایید. اگرچه این ترکیب را نمی توان برای کل مبلمان ها به کار گرفت و بهتر است فقط برای بخش محدودی مورد استفاده قرار بگیرد، اما می تواند کاملا فضای مدرن را به خانه بیاورد. چنانچه تمایل دارید سبک منزلتان کمی گرم تر باشد و یا حتی تجملاتی و پر زرق و برق به نظر برسد از ترکیب فلز و سنگ بهره ببرید. ممکن است این گزینه هزینه زیادی برایتان داشته باشد اما به خاص بودن دکوراسیون شما کمک می کند.
  • ترکیب فلز با چوب

    این ترکیب از دلنشین ترین و گرم ترین ترکیب های ممکن برای مبلمان های فلزی است. نکته ای که در این مورد باید مورد توجه قرار دهید هماهنگی رنگ فلز استفاده شده با رنگ چوبی است که برای ست کردن با آن در نظر دارید. اگر بخواهید به حال و هوای صنعتی و کمی رسمی برسید از فلزات تیره تر با چوب هایی به رنگ سرد استفاده نمایید. اما دقیقا برعکس اگر دوست دارید فضای شما صمیمی و گرم باشد فلزات طلایی رنگ و مسی رنگ به همراه چوب به رنگ هاب روشن موثر خواهند بود.

  • مبلمان فلزی براق و ماتبه نظر من مهم ترین خصوصیت مبلمان فلزی در دکوراسیون این است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که فلز دارد می تواند با اکثر سبک های طراحی داخلی هماهنگی و هارمونی ایجاد کند و به خوبی جای خود را باز کند. همان طور که در تصاویر نیز مشخص است، هرچه فلز براق تر و سطح صیقلی تری داشته باشد بیش تر به سبک های مدرن و معاصر و امثال آن کشش خواهد داشت و هرچه از سطوح مات تر مانند فلزات قدیمی استفاده شود به سمت سبک های سنتی، روستیک و مانند آن خواهد رسید. اگر مبلمان فلزی قدیمی در خانه دارید به هیچ عنوان آن ها را دور نریزید با کمی تغییرات و رسیدگی می توانید آن را به یک عنصر دکوراتیو و جذاب در خانه تبدیل نمایید.

مبلمان فلزی رنگی

فلزات بسیار متنوع هستند و هر کدام می توانند ظاهر و سبک خاصی را در دکوراسیون به وجود بیاورند. اگر شما احساس کردید که هیچ کدام از گزینه های بالا در دکوراسیونتان جایی ندارد می توانید از نمونه های رنگی آن بهره ببرید. مزیت این کار این است که نسبت به حالت های قبلی بسیار راحت تر با سایر وسایل خانه ست می شود و شما گزینه های بیش تری برای انتخاب دارید.

مبلمان فلزی بیرونی

شاید در سالیان قدیم با گفتن نام مبلمان فلزی بیش تر تصاویر بالا، یعنی فضاهای بیرونی خانه برایمان تداعی می شد، اما با وجود کاربردهای گفته شده هنوز هم این کارایی وجود دارد و شاید می تواند بهتر از نمونه های چوبی و پلاستیکی عمل نماید. توصیه من به شما این است که اگر می خواهید در فضای بیرونی خانه خود از این چیدمان استفاده کنید از رنگ ها غافل نشوید! نگذارید مبلمانتان به رنگ سفید یا طوسی باقی بمانند، ترکیب های رنگی را نیز امتحان نمایید.

منبع: خلیج فارس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *