مبل شزلون 

مبل شزلون و نقش مهم آن در دکوراسیون منزل

مبل شزلون (chaise lounge) چیست؟

مبل شزلون و نقش مهم آن در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

این نام به فرانسوی به معنای “صندلی بلند” است و اساساً این کلمه یک مبل شزلون است: یک صندلی یا مبل به اندازه کافی کشیده و بلند که شخص بتواند به راحتی روی آنه لم بدهد و پاهای خود را بالا بیاورد و دراز کند. در واقع یک تلاقی بین صندلی ای برای نشستن و مبل و بستری برای راحت بودن در طول روز است. متداول ترین سبک شزلون، پشتی و دسته ای به طول یک سوم یا نیمی از صندلی دارد و یک گوشه ای ایجاد کند که فرد می تواند در آن فرو برود. برخی از مبل های شزلون ساده تر، ممکن است به راحتی در یک سمت خود یک بالشتک داشته باشند. این سبک به ویژه یادآور ” کاناپه روانپزشک” کلاسیک است که روانپزشکان در مطب خود برای بیماران و هیبنوتیزم بهره می بردند.

هدف و کاربرد مبل شزلون

با افزودن مبل شزلون به اتاق، جذابیت بصری در هر نقطه ای از خانه افزایش می یابد. از یک مبل شزلون می توان در درجه اول برای دو منظور استفاده کرد. یکی از راه ها این است که در هر مکان از خانه مفید واقع شود و بتواند برای دراز کشیدن، مطالعه کتاب یا لذت بردن از نور خورشید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا یک صندلی فوق العاده مفید و راحتی است. از طرف دیگر، جذابیت بصری فوق العاده ای دارد و چنین جذابیتی در هیچ صندلی معمولی وجود ندارد.

مبل شزلون و نقش مهم آن در دکوراسیون منزل - وبسایت رابو

برای خانه ها و اتاق هایی که برای درخشش به مبلمان فرانسوی احتیاج دارند، مبل شزلون یک مورد افزودنی  فوق العاده است. همچنین می تواند مجموعه مبلمان خانه ای را که به سبک کلاسیک فرانسوی چیدمان می شوند را کامل کند. اگرچه، آینه ها، صندلی ها یا وسایل راحتی فرانسوی صحنه زیبایی را در هر مکان از خانه ایجاد می کنند، اما اگر مبل شزلون وجود نداشته باشد، درخشش از بین می رود.

از سبک ساده فرانسوی گرفته تا مبلمان با طراحی کلاسیک، مبل شزلون می تواند یک افزونه جذاب باشد. وقتی صحبت از دکوراسیون می شود، می توان چیزهای دیگری اضافه نمود تا مبل شزلون بهتر جلوه کند و مواردی از این دست ممکن است شامل کوسن ها و غیره باشد. امروزه طیف وسیعی از مبل های شزلون در بازار موجود است و انتخاب را سخت کرده است.

طرح های سنتی بسیاری از مبل شزلون در کنار طرح های مدرن و معاصر نیز وجود دارد. چنین طراحی های معاصری ساده، تمیز و حاوی خطوط براق هستند که به زیبایی آنها ظرافت می بخشد. با این حال، اگر به دنبال یک قطعه کاملاً کلاسیک هستید، مبل شزلون تنها قطعه ای است که می تواند هدف شما را برآورده سازد.

از این رو، خرید یک مبل شزلون کلاسیک چیزی است که می تواند مکان شما را زیبا و جادار نشان دهد. اگر بی تجربه هستید و تمایل به خرید یک مبل شزلون را دارید، با ما تماس بگیرید.

طراحی مبل شزلون به مرور زمان تغییراتی کرده است و به روز گردیده است و نمونه های موجود امروزی از نمونه های کلاسیک و یکپارچه متفاوت است، بنابراین می توانند متناسب با هر خانه یا سبک طراحی داخلی به کار برده شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *