مبل چستر اصل چیست؟

مبل چستر اصل چیست؟

مبل چستر اصل چیست؟

مبل چستر ریشه در فرهنگ غرب دارد اما این روزها در دکوراسیون های کلاسیک به خوبی توانسته است جایگاه خود را پیدا کند. با چیدمان مبل چستر در کنار شومینه به جرئت می توانید به یک فضای بسیار دل انگیز و منحصر به فرد دست پیدا کنید. شکل ظاهری مبل چستر وِیژگی های انحصاری مخصوص به خود را دارد. همین خاص بودن به دلیل تک بودن این محصول است که واحد بودن شکل طراحی آن با تم های رنگی متفاوت و پارچه های متمایز سبب لوکس شدن آن در فضاهای لاکچری شده است. بهره گیری از چرم های طبیعی و مصنوعی و پارچه های که خارجی هستند از جمله انتخاب های است که برای این محصول لوکس در پیش روی دارید. مبل چستر ریشه انگلیسی دارد و در سر تا سر جهان با یک ساختار مشخص برای دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دکوراسیون های اشرافی نگاه کنید به راحتی می توانید به اصالت این محصول پی ببرید. ظاهر این مبل به گونه ای است که شما به سادگی می توانید آن را از مبل های مدرن و سلطنتی تشخیص دهید. عموماً از مبل چستر برای دکوراسیون های کلاسیک و روستیک استفاده می شود. بهره گیری از دسته ها و پشتی یک شکل و یک اندازه، در نظر گرفتن هنر لمسه دوزی برای قسمت پشتی از فضای بیرون و داخل، داشتن متریالی متفاوت در پرسه ساخت، کلاف و پایه های بسیار مستحکمی است که برای این کار در نظر گرفته می شود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون مبل چستر و ویژگی های ظاهری این محصول مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر می خواهید صاحب سبک باشید و با این وسیله دکوری خاص و منحصر به فرد دست به ایده پردازی بزنید به شما توصیه می کنیم با ما همراه شوید.

 تفاوت مبل چستر ایتالیایی و مبل چستر فرانسوی

 همان طور که می دانید سبک و سیاق های که برای مبلمان چستر مورد استفاده قرار می گیرد قدری با یک دیگر تفاوت دارند. این مهم به دلیل ریشه های تاریخی است که در ترکیب ساخت این محصول مورد استفاده قرار می گرفته است. باید به شما بگویم مبل های فرانسوی بسیار سنگین تر از مبل های ایتالیایی هستند. این امر به دلیل محافظه کاری و سنت‌گرایی بودن مردم این کشور نسبت به ایتالیایی ها است. سبک و سیاق ساخت مبل های چستر هر سال نسبت به سال قبل دستخوش تغییراتی بوده است و این مهم را تا به امروز شما به راحتی می توانید مشاهده کنید. استفاده از چوب راش و بلوط برای کلاف مبل های چستر با تراکم و استحکام بیشتر دو پارامتری است که برای هر دو مبل چستر به واقع می توانید مشاهده کنید. مبل های فرانسوی ترکیبی از رسمی بودن و غیر رسمی بودن یک محصول است که با تجملات و زرق و برق بیشتری عرضه می شود. در مدل فرانسوی شما می توانید راحتی مضاعف تری را نسبت به مبل های ایتالیایی مشاهده کنید؛ زیرا مبل های ایتالیایی بیشتر برای دکوراسیون های اشرافی و رسمی طراحی و تولید می شدند. در کل می توانیم بگویم مبل های چستر حس گرما در فضا را به دلیل سبک طراحی به خصوصی که از خود به تصویر می کشانند فراهم می کنند. در قدم بعدی شکل ساختاری آن ها سبب می شود نشیمن راحت تری برای شما فراهم شود. اگر از مبل های چستر می خواهید استفاده کنید هم راستا بودن سایز دسته ها و پشتی مبل که بیشتر برای سبک انگلیسی مورد توجه قرار می گیرد راحتی بیشتری را برای شما فراهم می کند. در پایان باید بگویم پایه های این کار عموماً خراطی می شود و شکل شکیل تری را نسبت به سایر مبلمان روتین در بازار به خود اختصاص می دهند. مبل های چستر تلفیقی از تجمل و زیبایی در کنار راحتی بی نظیر برای شما هستند و شما به سادگی میتوانید از آن ها برای فضاهای کاری و دکوراسیون های لوکس و اشرافی اتاق پذیرایی خود بهره بگیرید.

قیمت مبل چستر

 اگر بخواهیم از قیمت مبل چستر برای شما بگویم باید به این مهم اشاره داشته باشیم که به دلیل بهره گیری از متریال مرغوب تر قیمت تمام شده این محصول قدری بیشتر تخمین زده می شود. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد از هنر لمسه دوزی برای مبل های چستر به وفور استفاده می شود. لمسه دوزی هنری است که با استفاده از گل میخ های مشخص و تعین شده روی مبل طرح های لوزی و یا طرح های متمایز دیگر پیاده می شود. بیش از سیزده مدل دوخت برای مبل های چستر در نظر گرفته شده است. به صورت عمودی، افقی، لوزی و ترکیبی تمامی این دوخت ها به تصویر کشیده می شود. همچنین باید به این مهم اشاره داشته باشیم که هنر لمسه دوزی خود به دو دسته لمسه دوخت و لمسه دست دسته بندی می شود. لمسه دوخت با استفاده از چرخ کارهای ماهر روی پارچه طرح های به خصوص پیاده می شود و قدری قیمت تمام شده کمتری را به خود اختصاص می دهد؛ زیرا در لمسه دست نیاز است استادکار به صورت دستی هنر لمسه دوزی را با دوخت های منظم و دقیق با کمک دست بدون استفاده از چرخ خیاطی به نمایش بگذارد. اگر پارچه های روی مبل چستر از خطی به خط دیگر با قابلیت بلند شدن از روی پارچه دوخت شده بود بدانید که از هنر لمسه دست استفاده شده است که این امر قیمت تمام شده کار را بیشتر می کند؛ اما اگر دیدید که مبل با استفاده از کوک های خیاطی لمسه دوزی شده است قیمت کمتری را باید به خود اختصاص بدهد. همین مهم بهره گیری از پارچه های مرغوب را برای شما تعین می کند که در ادامه به آن اشاره می شود.

مبل چستر با چرم بهتره یا پارچه

 اگر به دکوراسیون های لوکس و اشرافی برای سبک کلاسیک خود علاقه مند هستید باید به شما بگویم دو نوع استر برای مبل های چستر در پیش روی شما قرار دارد. مبل چستر چرمی خود به دو دسته تقسیم می شود چرم طبیعی و چرم مصنوعی که هر کدام رنج قیمتی مخصوص به خود را دارند. از آنجایی که برای لمسه دوزی دستی نیاز به کشش بیشتری است باید از چرم طبیعی استفاده شود تا در پرسه ساخت به پارچه آسیبی نرسد و بافت اولیه خود را حفظ کند و به راحتی پاره نشود. این مهم طلب می کند از پارچه چرم بهتر و با قیمت بیشتر استفاده شود. حال اگر از پارچه چرم مصنوعی استفاده شود باید به دست استادکاران ماهر خیاط هنر لمسه دوزی دوخته شود و پارچه نهایی روی اسفنج و کلاف مبل سوار شود. این امر برای استرهای پارچه ای نیز عموماً دنبال می شود. برای هنر لمسه دوخت از پارچه های ضعیف تر هم می شود استفاده کرد زیرا به کشش پارچه در پرسه ساخت نیازی نیست؛ اما زمانی که حرف از لمسه دوزی دستی به میان می آید پارچه های وارداتی با تار پود قوی تر گزینه انتخابی بهتری به شمار می آید که خود این امر سبب گران تر شدن مبلمان شما می شود. پس انتخاب استرهای روی مبل چستر امر دیگری است که در تعین قیمت این محصول اثر گذار است.

کلام آخر پیرامون مبل چستر

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید مبل های چستر شکل ظاهری واحد و مشخصی را به خود اختصاص داده اند. بهره گیری از دسته ها و پشتی های یک شکل و یک اندازه در کنار، پایه های خراطی شده و استرهای پارچه ای و چرمی با هنر لمسه دوزی از پارامترهای مهمی است که برای مبل های چستر در نظر گرفته می شود. همچنین شبیه به مبل های چوبی با کیفیت کلاسیک اگر چوب این کار قابل مشاهده باشد استفاده از چوب های مرغوب و با کیفیت نیز برای نمای بیرونی با تم های رنگی گران قیمت نیز امر دیگری است که برای مبل های چستر مد نظر قرار داده می شود. ظرافت در طراحی و سنگین بودن این مبلمان از مهم ترین پارامترهای است که سبب می شود شما به راحتی بین مبل چستر فیلد با سایر مبلمان بتوانید تفاوت بگذارید. هدف از ساخت مبل های چستر در گذشته برای آقایان و آقا زاده ها این بود که راحتی بیشتری را تجربه کنند و در حین استفاده لباس‌های آن ها چروک نشود. به همین منظور از هنر لمسه دوزی بهره گرفته اند تا فضای کافی برای جریان هوا وجود داشته باشد و این مهم به اجرا در بیاید. پهن بودن دست های مبل و پشتی آن نیز نه تنها راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می کند که سبب می شود تمایل آن به سمت عقب استراحت مطلوب تری را برای مصرف کننده فراهم کند. استفاده از پارچه های با کیفیت مثل چرم های طبیعی یکی از عمده مزایای این محصول است که آن را برای دکوراسیون های اشرافی به یک گزینه بی بدیل تبدیل کرده است. در گذشته مبلمان چستر تنها برای دربار پادشاهان و اشراف زاده ها مورد استفاده قرار می گرفت. حال آنکه با حذف پارامترهای گران قیمت و استفاده از متریال با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه این روزها استفاده از این مبل برای همگان ممکن شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *