مبلمان مناسب اتاق خواب

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب

مبل مناسب اتاق خواب چیزی است که انتخاب آن به ظاهر کار راحتی است، اما در اصل کار دشواری است که باید با آگاهی انجام شود. تغییر چیدمان منزل و یا اتاق با وسایل جدید و ایجاد یک تغییر چشمگیر می‌تواند باعث نشاط شما شود. وقتی شروع به فکر کردن درمورد قیمت و هزینه های اشتباه و غیرضرورری می‌کنید، ممکن است کمی ترس در شما ایجاد شود. خوشبختانه، قبل از اقدام به خرید، فقط با پرسیدن چند سوال از خودتان می‌توانید مبلمان مناسب برای نیازهایتان را آسان‌تر انتخاب کنید. به این هشت سوالی که باید قبل از خرید مبلمان اتاق خواب از خود بپرسید نگاهی بیندازید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

اتاق برای کیست؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که مبلمانی که می‌خواهید تهیه کنید برای اتاق چه کسی است؟ این مبلمان را برای اتاق خواب اصلی خودتان، اتاق کودک و یا اتاق خواب نوجوان خریداری می‌کنید؟ شخصیت اصلی کسی که اتاق برای او است را در نظر بگیرید. سعی کنید علاقه و شخصیت صاحب اتاق را در تم، رنگ، طرح و انتخاب مبلمان منعکس کنید. تمام این ها اجزای اصلی برای ایجاد یک سبک در تزئین هستند.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

آیا شما یک سبک تزئین را انتخاب کرده اید؟

وقتی نوبت به سبک تزئین در پروسه انتخاب مبل مناسب اتاق خواب می‌رسد، سبک معاصر و سنتی دو دسته اصلی طراحی هستند. هر کدام از این دسته ها شاخه های مختلفی دارند. اگر طرفدار سبک معاصر هستید، باید تقریبا هر دهه خود را برای نوسازی مبلمان اتاق خوابتان آماده کنید. زیرا این سبک همیشه در حال تغییر است، درواقع با زمان تغییر می‌کند. این سبک که مدرن نیز خوانده می‌شود، ممکن است با گذشت زمان تغییر شکل دهد اما برخی از عناصر مشترک را دارد که ثابت می مانند؛ برای مثال معمولاً بدون ریخت و پاش، ساده و براق هستند. اما سبک دوم که سبک سنتی است یک شکل کلاسیک تر از مبلمان را دارد. این سبک معمولا مبل هایی با طرح های گل و یا تزئینات مختلف دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید خود را فقط به یکی از این دو گروه محدود کنید، می‌توانید با انتخاب سبک هایی که بین سنتی و مدرن باشد، با یک ذهنیت انتقالی مبلمان خود را انتخاب کنید. بعد از فهم اینکه چه سبکی را میپسندید، انتخاب بهترین مبلمان منزل و یا اتاق برای شما راحت تر خواهد بود.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

بودجه شما چقدر است؟

از آنجایی که خرید مبلمان هزینه زیادی دارد، سعی کنید در نمایشگاه های حضوری و یا به صورت آنلاین خوب بگردید و وقت بگذارید تا بفهمید که استطاعت مالی شما چقدر است. اگر رویاهای شما بزرگ است اما حساب بانکی شما زیاد نیست، چند گزینه پیش رو دارید:

خرید تکه تکه: می‌توانید فعلا فقط یک قطعه مبلمان بخرید و منتظر بمانید تا توانایی خرید بقیه را داشته باشید. در این حالت با مهم ترین قسمت مبلمان، یعنی کاناپه شروع کنید.

مبلمان دسته دوم: اگر شدیدا می‌خواهید مبل رویاهایتان را در اتاقتان داشته باشید اما توانایی خرید دسته اول آن را ندارید، اگر حساسیتی نسبت به این موضوع ندارید، دسته دوم و استفاده شده آن را بگیرید.

اقتصادی فکر کنید: اگر مبلمانی که می‌خواهید بگیرید، مبل اتاق خواب مهمان و یا اتاق کودک است، به سراغ مبلمان با کیفیت پایین و در نتیجه قیمت پایین بروید. برای مثال اتاق کودک که ممکن است به محض رسیدن کودک نو پا و یا رسیدن سن کودک به سن مدرسه نیاز به تغییر دکوراسیون داشته باشد، به مبلمان با کیفیت بالا و گران قیمت نیازی ندارد.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

کیفیت چیست؟

هزینه زیاد دادن برای مبل مناسب اتاق خواب زمانی ارزش دارد که برای مبلمان با کیفیت بالا و یا برای تزیین اتاق خواب اصلی باشد. اتاق خواب جایی است که شما بیشتر اوقات خود را در آن خواهید داشت و ارزش زیادی در تهیه یک مبل با کیفیت خوب دارد. شما ممکن است روی آن مبل ساعت زیادی را به خواب فرو بروید و یا روی آن بنشینید و به تماشای تلویزیون و یا صحبت با دوستانتان بگذرانید، پس به بدن خود احترام بگذارید و نیاز آن را با خرید یک مبل با کیفیت بالا برطرف کنید. اگر می‌خواهید در خرید بعضی چیزها صرفه جویی کنید تا بتوانید مبل داشته باشید، می‌توانید در مورد کمد، میز و آینه، و یا نیمکت پای تختخواب صرفه جویی کنید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

اتاق چقدر بزرگ است؟

نسبت اندازه اتاق خواب به اندازه مبلمان برای دکوراسیون بسیار مهم است. اندازه مبلمان باید متناسب با اندازه فضا باشد. ممکن است وقتی در نمایشگاه مبلمان هستید تا خرید حضوری داشته باشید، به یک مبلمان نگاه کنید و آن را در اتاق خود تصور کنید و فکر کنید که اندازه اتاق شما است اما در واقعیت در آن جای نگیرد. ابعاد کنار درب یا گوشه های تنگ منتهی به اتاق را برای فاصله آن ها با مبل بررسی کنید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

چه چیزی نیاز دارید؟

هنگام انتخاب مبل مناسب اتاق خواب، شما ممکن است بخواهید مبلمان قدیمی اتاق خواب خود را عوض کنید و یا بخواهید برای اولین بار مبلمان اتاق خواب داشته باشید و چند قطعه جدید بخرید. در هر صورت، یک برنامه داشته باشید و از همان ابتدا بدانید که واقعاً به چه چیزی احتیاج دارید. اگر تخت خواب خود را با شریک زندگیتان مشترک استفاده می‌کنید، پس نیاز به یک مبلی در اتاق دارید که بتوان در مواقع خاص به راحتی روی آن خوابید. یا اگر شما، و یا همسرتان قد بلندی دارید، مبلی را انتخاب کنید که انگشتان پای شما خیلی از آن بیرون نزند. سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. شاید در روز تعطیل کل خانواده بخواهند در اتاق شما دور هم جمع شوند، پس مبلمانی مناسب با این روحیه انتخاب کنید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

آیا یک مبلمان ست می‌خواهید؟

گرچه خرید یک مبلمان ست با اتاق خواب مشکلی ندارد، اما نیازی به آن نیست و در بعضی موارد، حتی ممکن است بهترین انتخاب نباشد. در یک اتاق سنتی یا رسمی، یک مبل ست عالی به نظر می‌رسد، اما در سبک های راحت تر، مطابقت زیاد، می‌تواند خسته کننده یا کسل کننده باشد. در عوض، قطعات متنوعی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند اما کاملاً با یکدیگر مطابقت ندارند.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

آیا اتاق مشترک است؟

اگر دو نفر در اتاق مشترک هستند، خواه دو خواهر و برادر باشد یا یک زوج متاهل، به این فکر کنید که چگونه می‌توان وسایل اتاق را به اشتراک گذاشت؛ مبلمان هم یکی از این وسایل است. برای مثال آیا یک خواهر و برادر می‌توانند از یک مبل کوچک باهم استفاده کنند؟ به ابعاد اتاق نگاه کنید و تمام امکانات پیکربندی اتاق را لیست کنید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب - وبسایت رابو

این هشت سوال اصلی به شما کمک می‌کند تا راحت تر مبل مناسب اتاق خواب خود را پیدا و خریداری کنید. اگر شما هم ایده های دیگری دارید که کمک می‌کند تا به مبلمان مورد علاقه خود دست پیدا کنیم، در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. تنها به یاد داشته باشید که قصد خرید مبلمان برای اتاق به تنهایی کافی نیست و این امر به عوامل متعددی بستگی دارد که همه ی آن ها باید لحاظ شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *