نظافت مبل راحتی

نظافت مبل راحتی و سلطنتی در ایام عید

نظافت مبل راحتی و سلطنتی در ایام عید - وبسایت رابو

با نزدیک شدن به ایام خانه تکانی و نظافت منزل ممکن است این سوال برایتان پیش آید که بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان راحتی و سلطنتی چیست؟!

 معمولا مبلمان سلطنتی و کلاسیک از مرغوبترین نوع چوب ساخته می‌شوند، به همین دلیل اگر در شرایط مساعد و ایده آل مراقبتی قرار بگیرند تا سالیان سال از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهند شد، اولین قدم برای حفظ زیبایی و بالا بردن عمر مبل، کسب آگاهی‌های لازم درخصوص چگونگی نظافت آن است، در ادامه به تعدادی از این موارد حفظ و تمیزکاری خواهیم پرداخت.

· برای جلوگیری از خشک شدن و از بین رفتن منبت کاری‌ها، قسمت‌های چوبی مبل سلطنتی را با یک پارچه آغشته به ترکیب سرکه و آب تمیز کنید و این فرآیند مالشی را تا زمان خشک شدن محلول از سطح مبل ادامه دهید، البته لازم به ذکر است درحال حاضر انواع واکس و روغن مبلمان نیز برای این کار تولید شده است.

 اگر دیر به دیر اقدام به تمیز کردن سطح چوبی مبل کنید به مرور زمان کدر می‌شود و دیگر زیبایی اولیه خود را نخواهد داشت بنابراین لازم است به صورت هفتگی با یک پارچه تمیز و بدون پرز سطح مبل سلطنتی را برق انداخته و صیقلی کنید.

· کمتر پیش می‌آید که در طراحی و ساخت مبلمان سلطنتی از متریال شیشه‌ای استفاده شود، به همین خاطر خیلی به چگونگی نظافت قسمت‌های آینه‌دار و شیشه‌ای اهمیت داده نمی‌شود، این روند باعث خراب شدن تدریجی و از دست دادن کیفیت اولیه آنها می‌شود، در زمان تمیزکاری حتما شوینده‌ مخصوص شیشه استفاده کنید و به هیچ وجه سمت دستمال‌های زبر و پرزدار نروید چون ممکن است خراش‌های دائمی روی سطح شیشه ایجاد کنند.

نظافت مبل راحتی و سلطنتی در ایام عید - وبسایت رابو

· بعضا مشاهده می‌شود که با گذاشتن روزنامه، مجله و یا به طور کلی کاغذهای نوشته ‌دار، رد جوهر بر روی قسمت‌های چوبی نشت کرده و به آن صدمه رسانده است پس به این مسئله خیلی دقت داشته باشید.

· حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده است که رد لیوان آب و یا چای‌تان برروی میز چوبی مبل راحتی باقی مانده باشد، برای از بین بردن این اثر لکه کافیست مقداری سرکه و روغن پخت و پز را با نسبت‌های مساوی مخلوط کرده و درقسمت مورد نظر مالش دهید، به همین آسانی شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود.

· برای حفاظت از مبلمان چوبی خود بهتر است آن را از معرض تابش مستقیم آفتاب در امان نگهدارید، در صورت توجه نکردن به این مسئله به مرور زمان شاهد کدر شدن مبل خواهید بود.

· تاحد امکان از تماس مستقیم وسایل داغ و ظروف حاوی غذا با سطح چوبی مبل سلطنتی پرهیز کنید و اگر رد غذا روی چوب افتاد در اسرع وقت محل مورد نظر را با یک پارچه نرم و تر تمیز کنید.

· گرد گیری سرویس مبلمان سلطنتی همانند سایر اشیا منزل حتما باید بصورت هفتگی انجام شود بدین صورت که قبل از هر اقدامی خاک سطحی را با جارو برقی کاملا تمیز کنید و در نهایت فراموش نکنید که هرچند وقت یکبار از یک فرد متخصص برای نظافت حرفه‌ای مبلمان سلطنتی خود کمک بگیرید تا سالیان زیادی زیبا و نو باقی بماند.

· اگر انتخاب شما برای تمیز کردن مبلمان، شوینده‌های مخصوص فرش و مبل می‌باشد لازم است قبل از هر اقدامی ابتدا مقداری از آن را در گوشه‌ای از مبل تست کنید و در صورت سازگار بودن برای سایر بخش‌ها نیز بکار ببرید، توجه داشته باشید که هیچ گونه شوینده و مواد شیمیایی نباید مدت زمان طولانی روی چوب و یا پارچه مبلمان قرار بگیرید.

· در انواع مبلمان سلطنتی و کلاسیک خیلی از کوسن استفاده نمی‌شود اما درصورت داشتن کوسن بعد از گردگیری توسط جاروبرقی جای آنها را با یکدیگر عوض کنید تا همه کوسن‌ها در شرایط یکسان قرار بگیرند.

· علاوه بر اهمیت نظافت چوب، انتخاب بهترین روش برای تمیز کردن قسمت‌های پارچه‌ای مبل نیز خیلی مهم است، نوع این فرآیند براساس جنس پارچه مبلی مشخص می‌شود، پارچه‌های ابریشمی و مخمل، بسیار ظریف و حساس هستند و بهتر است برای تمیز کردن خود سرانه عمل نکنید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

· اگر روکش مبل سلطنتی شما از نوع پارچه جیر است به هیچ وجه از آب برای تمیز کردن آن استفاده نکنید چون ممکن است پارچه تغییر شکل بدهد و مجبور به تعویض شوید، کافیست از یک پارچه تمیز و مقدار کمی سرکه برای از بین بردن لکه‌ها کمک بگیرید، برای از بین بردن لک چربی از روی پارچه جیر، یک مسواک را به جوش شیرین آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر بکشید.

· رطوبت یکی از عوامل اصلی پوسیدگی و تخریب مبلمان سلطنتی است، برای جلوگیری از این اتفاق باید مبل را از هر گونه منبع رطوبت، سیستم تهویه و گرمایشی دور نگهدارید.

· اگر قصد تمیز کردن بقایای آدامس را از روی قسمت چوبی مبل دارید می‌توانید از یخ کمک بگیرید اما بلافاصله بعد از جدا شدن آدامس فورا آب ناشی از یخ را خشک کنید، برای سهولت کار می‌توانید به جهت خراشیدن آدامس یا هر جسم چسبنده از روی چوب، از کاردهای مخصوص کمک بگیرید.

· منبت‌کاری ‌های شیک و بی‌نظیر مبلمان سلطنتی را به وسیله ترکیب آب و سرکه و یک مسواک برق بندازید و با یک دستمال نرم خشک کنید.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *