نکاتی برای بعد از خرید مبلمان راحتی

نکاتی برای بعد از خرید مبلمان راحتی


– تمیز کردن مبل‌ها بعد از خرید و استفاده از آنها مهم‌ترین موضوعی است که درگیرتان می‌کند. اگر هنگام خرید از فروشنده نپرسیده‌اید جنس پارچه رومبلی‌تان چیست و چطور باید لکه‌های روی آن را پاک کنید، بدون مطلع شدن از این موضوع هیچ لکه‌ای روی مبل‌تان را با هیچ شوینده و لکه‌بری پاک نکنید. استفاده از یک لکه‌بر قوی ممکن است رنگ پارچه مبل‌تان را از بین ببرد یا لکه بعد از خیس شدن پررنگ‌تر شود. سعی کنید هر لکه روی مبل را بلافاصله بعد از ایجاد شدن و قبل از استفاده از هر لکه‌بری با آب سرد و دستمال تمیز پاک کنید.

– اگر مبل‌های‌تان روکش پارچه‌ای دارند با جاروبرقی و اگر روکش چرم دارند با یک دستمال تمیز با فاصله زمانی کم گردگیری کنید. خاک و دوده‌ای که روی همه وسایل خانه می‌نشیند، می‌تواند رویه مبل‌های‌تان را به سرعت کدر و بدرنگ کند.

– اگر روکش مبل‌ چرم است، هر چند وقت یک‌بار با واکس مخصوص رویه آن را واکس بزنید تا همیشه براق و نرم بمانند.

– دسته و بدنه مبل‌های چوبی را با دستمال خیس گردگیری نکنید چون نم و رطوبت عمر مبل‌های چوبی را کم می‌کند.

– اگر می‌خواهید مبل‌های‌تان را خودتان بشویید از بخارشوی با بخار نه چندان زیاد استفاده کنید. اگر بخارشوی ندارید با آب ولرم و شامپو فرش و با استفاده از یک تکه ابر حجیم آنها را بشویید. در هر دو روش حواس‌تان باشد مبل‌ها خیس نشوند. وقت شستن با شامپو فرش نگذارید کف درون پارچه مبل باقی بماند وگرنه ممکن است مبل‌تان تغییر رنگ و فرم بدهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *