نکاتی برای تزیین بهترین اتاق خوابنکاتی برای تزیین بهترین اتاق خوابنکاتی برای تزیین بهترین اتاق خواب

نکاتی برای تزیین بهترین اتاق خواب

خوشبختانه، برای ایجاد ظاهری خوب در اتاق خواب خود نیازی نیست که یک طراح داخلی حرفه‎ای باشید یا وسایل زیادی را برای این کار اختصاص دهید. در بیشتر موارد، اتاق خواب‎های عالی از لحاظ سبک، رنگ و تِم بسیار متفاوت هستند. با این حال همه آنها از هفت ویژگی زیر برخوردار هستند.

1.    طرح رنگی

یک اتاق خواب عالی بسیار به به یک طرح رنگی وابسته است. این پالت ممکن است فقط به چند رنگ محدود شود یا طیف وسیعی از رنگ‎ها را بپذیرد. برای 60% فضا (دیوارها، کف‎ها، وسایل بزرگ) یک رنگ غالب انتخاب کنید، برای30% اتاق سایه‎دوم (روتختی، پرده، وسایل کوچک) و یک رنگ برجسته برای 10% باقی مانده(ملحفه، بالش و صنایع دستی).

2.     تختخواب خوب

تختخواب شما ستاره اتاق خواب شما است، بنابراین به آن اهمیت بیشتری باید بدهید. این بدان معنا نیست که مجبورید بودجه زیادی را برای این کار قرار بدهید، فقط به این معنی است که تختخواب خود را با یک سرویس خواب بزرگ، جذاب و نرم در برابر پوست خود بسازید که مکمل پالت و تم اتاق خواب شما باشد.
نکاتی برای تزیین بهترین اتاق خواب

3.    نور کافی

یک اتاق خواب عالی، یک اتاق خواب کاملا روشن است؛ خواه آن نور از منابع طبیعی حاصل شود و یا از نور مصنوعی متعادل. حداقل، شما به یک آباژور در کنار تخت خود و یکی به صورت مورب در فضای اتاق نیاز دارید.

4.    شخصیت

یک اتاق خواب می‎تواند به زیبایی چیدمان شود، اما اگر فاقد شخصیت باشد بی روح به نظر می‎رسد. این موارد ظریف است که خانه را به خانه تبدیل می‎کند: میراث‎ها، کارهای هنری مورد علاقه، استفاده از رنگ یا طرح، ترکیب سبک‎ها و هر ترفند دیگری که می‎گوید: این اتاق من است.
نکاتی برای تزیین بهترین اتاق خواب

5.    گیاهان آپارتمانی

یک یا چند گیاه آپارتمانی زنده برای یک اتاق معجزه می‎کنند. آنها نه تنها به تصفیه هوا کمک می‎کنند بلکه به اتاق روح طبیعی می‎بخشد و عالی می‎شود.

6.    مقیاس مناسب

در تزیین، مقیاس به چگونگی ارتباط خوب مبلمان از نظر اندازه با فضای آنها اشاره دارد. مبلمان کوچک برای اتاق کوچک و مبلمان بزرگ برای اتاق بزرگ.

7.    ساماندهی

مهم نیست که مبلمان و ملافه‎هایتان چقدر زیبا باشد، رنگ‎بندی شما چقدر جذاب و پر زرق و برق باشد، اگر اتاق خواب شما بهم ریخته و نامرتب باشد، هرگز ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *