نکاتی درباره نحوۀ انتخاب مبلمان اداری مناسب

نحوۀ انتخاب مبلمان اداری

نکاتی درباره نحوۀ انتخاب مبلمان اداری مناسب

نشستن روی صندلی اداری غیر ارگونومیک به مدت هشت ساعت یا بیشتر در طی روز و همزمان، کارکردن با کامپیوتر پشت میز اداریِ کوچک، نامنظم و بهم ریخته، موجب کاهش بهره‌وری افراد می‌شود. مدت‌هاست به اثبات رسیده که انتخاب مبلمان اداری مناسب نقش اساسی در افزایش بهره‌وری کارمندان و در نهایت تأثیر بر گردش مالی شرکت‌ها دارد.

اگر می‌خواهید مبلمان اداری خود را تعویض کنید، به توصیه‌های مؤثر که در زیل آورده شده، توجه کنید.

چگونه انتخاب مبلمان اداری مناسب داشته باشیم

وقتی به فکر طراحی محل کار خود افتادید، جنبه‌های بسیاری وجود دارد که باید قبل از شروع کار، آنها را در نظر بگیرید. انتخاب مکان و فضای مناسب برای دفتر کارتان به همان اندازۀ انتخاب مبلمان اداری مناسب مهم است. انتخاب مبلمان اداری را جدی بگیرد زیرا هر مبلمان اداری متناسب با کار شما نیست؛ کارمندان با آن راحت نیستند و بهره‌وری آنها کاهش می‌یابد. بنابراین شاید در ابتدا مهم به نظر نرسد، اما باید راحتی مبلمان را نیز بررسی کنید. جنبه‌های زیر نه تنها فضای مطبوعی را برای کار ایجاد می‌کند، بلکه مهم‌تر از آن تأثیر بسیار مثبتی برای مشتری ایجاد می‌کند. بنابراین، ظاهر یک دفتر، رویکرد مشتری و بهره‌وری کارکنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طیف گسترده‌ای از قطعات مبلمان اداری مانند میزهای اجرایی، ایستگاه‌های کاری، صندلی‌ها و موارد دیگر برای انتخاب وجود دارد. بنابراین قبل از انتخاب مبلمان اداری مناسب، اطمینان حاصل کنید که عوامل اساسی و مهمی که باید در نظر بگیرید را شناخته اید.

راحتی را در اولویت قرار دهید

صندلی‌های راحتی و میزهای کارِ بزرگ باید معیار خرید و انتخاب مبلمان اداری مناسب قرار بگیرند. دور از ذهن نیست اگر کارمندان با استفاده از مبلمان غیرراحت، در نواحی گردن، پشت و کمر خود احساس درد و سفتی عضلات کنند. در نتیجه با این عدم سلامت جسمانی، بدیهی است که نتوانند با بیشترین بازدهی، کار کنند. در مقابل، مبلمان اداری راحت و جادار به شما کمک می‌کند تا نیروی کاری آماده و به دور از تنش باشید.

مبلمانی را انتخاب کنید که نشان دهندۀ برند شما باشد

همانند مبلمان موجود در خانه‌های ما، مبلمان اداری نیز باید منعکس کننده شخصیت، چهره و مارک تجاری یک شرکت باشد. به همین خاطر، می‌بایست معیارهای شغلی را در نظر بگیرید. این که افراد در چه جایگاهی هستند و چه مسئولیتی دارند، در انتخاب مبلمان اداری مناسب مؤثر است. برای مثال، میز اداری برای افرادی که بیشترین زمان ممکن را پشت سیستم کامپیوتری سپری می‌کنند، با میز اداری برای افرادی که بیشتر با اسناد و پرونده‌ها سر و کار دارند، متفاوت است.

توجه به فضای ذخیره‌سازی

دفاتر به طور کلی، تولیدکنندۀ انبوهی از مدارک و اسناد هستند. در نتیجه برای ذخیرۀ مقادیر زیادی بایگانی به فضایی مناسب احتیاج دارند. هنگام انتخاب مبلمان اداری، مهم است که فضای ذخیره‌سازی را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک میز که دارای کشوهایی متصل است، به میز بدون هیچگونه فضای ذخیره‌ای، ترجیح داده می‌شود. همچنین علاوه بر این موضوع، می‌بایست فضای ذخیره‌سازی مانند کابینت و کمد را نیز در نظر بگیرید.

آسایش و راحتی

صندلی اداری ارگونومیک از همۀ جوانب، راحت است. کارمندان شرکت، بیشتر وقت خود را در دفتر می‌گذرانند. بنابراین باید مبلمان اداری راحت در اختیار داشته باشند. صندلی‌ها باید دارای پشتی مناسبی باشند و ارتفاعشان نیز قابل تنظیم باشد تا راحتی بیشتری به پشت بدهد. چنانچه قبل از خرید و انتخاب مبلمان اداری مناسب فاکتور راحتی را در نظر بگیرید، نتیجه‌اش رضایت کارمندان است که باعث می‌شود با انگیزۀ بیشتری کار کنند. در نتیجه بهره‌وری آنها افزایش یافته و سلامتی‌شان تضمین می‌شود و در پی آن کارمندان احساس خوشحالی و رضایت خاطر خواهند داشت. برای تحقق همۀ این امور، یک راه دیگر دارید و آن این است که برای مبلمان بهتر و راحت به سراغ مبلمان اختصاصی و سفارشی بروید.

انتخاب مبلمان اداری مناسب

اندازه مبلمان اداری

برای اطمینان از ظاهری تمیز و منظم، خرید مبلمان با اندازه مناسب نیز مهم است. بسیاری از مبلمان اداری، فضای وسیعی از دفتر شما را اشغال می‌کنند که این باعث نارضایتی کارمندان و مهمانان شما می‌شود. اندازۀ مناسب مبلمان اداری، فضای کافی برای کارمندان شما ایجاد می‌کند. در صورت نداشتن فضای زیاد، با انتخاب مبلمان اداری مناسب، می‌توانید از فضای موجود، حداکثر استفاده را ببرید. با داشتن مبلمان مناسب، هنگامی که مشتری برای بازدید و بحث در مورد تجارت وارد شرکت می‌شود، هردو طرف احساس راحتی خواهید داشت.

ظاهر مبلمان اداری چگونه باید باشد

همواره سعی کنید مبلمانی را خریداری کنید که مکمل دکوراسیون موجود خانه یا محل کارتان باشد. یعنی میان طرح آن و رنگ و فضای مورد نظر، سازگاری باشد.  فضای داخلی دفتر شما باید با نوع تجارتی که انجام می‌دهید، مطابقت داشته باشد. اگر مبلمان اداری مشابه را با در نظر گرفتن نکات فوق بخرید، باعث بهبود ظاهر داخلی فضای داخلی شما می‌شود. یک طراحی خوب اداری روحیه کارمندان را بالا می‌برد و بر روی مهمانان و مشتریان نیز تأثیر خوبی می‌گذارد.

منبع : بینو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *