دکوراسیون خانه های لاکچری و مجلل

نکات اصولی برای دکوراسیون خانه های لاکچری و مجلل

امروزه، به غیر از خانه های ییلاقی، ویلا و آپارتمان از دکوراسیون لاکچری در خانه های کوچک نیز استفاده می‌شود. داشتن دکوراسیون منزل مجلل کار پیچیده ای نیست. هنوز هم بسیاری از افراد خانه و دکوراسیون هالیوودی و کلاسیک را به عنوان مدل تزئینات لاکچری در سر خود دارند، اما امروزه اینگونه نیست. شما می‌توانید با توجه به فاکتورهای هزینه، محتوای هنری خوش ذوقی را برای تزیین منزل خود داشته باشید. آنچه که دکوراسیون خانه های لاکچری را از دکوراسیون خانه های معمولی جدا می‌کند، علاوه بر پول، جزئیات است. یک فضای داخلی لوکس با استفاده از لایه هایی از رنگ ها، بافت ها و فرم های تحریک کننده بصری، می‌تواند زیبایی را برای چشمان شما به ارمغان بیاورد. اگرچه جذابیت و زیبایی مبلمان و دکوراسیون لوکس از اهمیت بالایی برخوردار است، اما عملکرد شما همچنان به عنوان مهمترین عنصر حاکم است. استفاده از مواد باکیفیت و ساخت تخصصی وسایل لوکس است که اطمینان حاصل از عملکرد را به وجود می‌آورد. لوکس بودن براساس نیازها و خواسته‌های فردی هر فرد به صورت جداگانه تعریف می‌شود. امروز ما قصد داریم تا در این مقاله درمورد دکوراسیون خانه های لاکچری با شما صحبت کنیم. اگر به این موضوع علاقمندید تا آخر با ما همراه باشید.

دکوراسیون خانه های لاکچری

کفپوش

در میان بهترین گزینه هایی که برای کفپوش وجود دارد، کفپوش های چوبی که از جنس سخت و کیفیت بالایی برخوردارند به زیبایی در هر نوع سبک تزئینی قرار می‌گیرند. گونه های چوبی با کیفیت بالا شامل گیلاس، گردو، گیاه گل مینا، افرا، توس و اقاقیا هستند. در خانه های لوکس غالباً کف چوبی با نقش و نگارهای تزئینی معروف به پارکت به کار برده می‌شود. بعضا تزئینات مجلل اضافی ای به کفپوش های لوکس چوبی اضافه می‌شوند که شامل منبت کاری سنگی هستند. سایر گزینه های کفپوش سطح بالا شامل کاشی کف چرمی، کاشی سنگی، کاشی فرش و کاشی وینیل لوکس است.

همچنین بخوانید:  دکوراسیون اتاق خواب نوستالژیک فیلم “لیدی برد”

کفپوش

دیوارها

دیوارهای خانه های مجلل اغلب دارای نوعی تابلو فرش لوکس هستند که بافت، بعد و علاقه را به اتاق می‌بخشد. در دکوراسیون خانه های لاکچری شما می‌توانید به جای رنگ کردن دیوار، از پانل های روکش سنگ که از تکه های نازک سنگ واقعی ساخته شده اند و به همان روش کاشی دیوار نصب می‌شوند استفاده کنید، تا رنگ زیبا و بافت طبیعی به دیوارها اضافه شود. پانل های دیواری چرمی، تخته های چوبی گیلاس یا چوب ماهون و پانل های چوبی تراشیده شده سفارشی نیز جلوه ای غنی و پیچیده به منزل شما می‌دهند. روکش سه بعدی دیواری را می‌توان از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست نیز تهیه کرد. دیوارها را می‌توان با کاغذ دیواری و شابلونهای رنگی جذاب پاستلی نیز چسباند. الگوهای انواع گل ها که با رنگ بافت براق نقاشی شده اند می‌توانند یکی از بهترین تزئینات داخلی منزل باشند. همچنین شما می‌توانید تزیین دیوار با قاب عکس را نیز امتحان کنید.

دیوار شیکدیوار در دکوراسیون خانه های لاکچری

سقف

کاشی های تزئینی سقف، رنگ، فرم و بافت را به سقف های خانه های مجلل اضافه می‌کنند. کاشی های سقفی را با چسب، میخ یا با انداختن آنها در یک سیستم شبکه ای که درست زیر سقف واقعی نصب شده است، نصب کنید. موادی که برای ساخت کاشی های سقفی استفاده می‌شود شامل فوم، پلاستیک، قلع، مس، فولاد، آلومینیوم یا تخته سنگ است و می‌توان کاشی ها را به گونه ای طراحی کرد که مانند گچ، فلز، چوب یا چرم باشد. سایر عناصر معماری مطلوب که معمولاً در خانه های مجلل دیده می‌شوند شامل تیرهای چوبی در معرض و سقف های قهوه ای است. مدالیون های سقفی تزیینات زیبایی را در بالای لوسترها یا چراغ های آویز بزرگ ایجاد می‌کنند. مناطق دارای فرو رفتگی سقف در خانه های مجلل بسیار مناسب برای این قالب های تزئینی و کاشی های سقفی هستند. شما همچنین می‌توانید رنگ کردن سقف اتاق نشیمن خود را نیز امتحان کنید و ببینید که نتیجه آن چه جلوه زیبا و دلنشینی به منزلتان می‌دهد.

سقفسقف در دکوراسیون خانه های لاکچری

روشنایی

نورپردازی در هنگام ایجاد فضایی سلطنتی و مجلل نقش اصلی را ایفا می‌کند. خانه های لاکچری دارای لایه های مختلفی از گزینه های روشنایی در هر اتاق هستند. ویژگی های معماری مانند سقف های طاق، که معمولاً در خانه های مجلل دیده می‌شوند، اغلب نیاز به رعایت نکات ویژه ای دارند. چراغ هایی که در فرورفتگی های سقف برای روشنایی پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان به گونه ای تنظیم کرد که در مناطق خاصی برای روشنایی متمرکز شوند. لوسترهای بزرگ یا آویزهای بزرگ، یک نقطه کانونی چشمگیر در اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و حتی اتاق خواب ایجاد می‌کنند. چراغ های تزئینی رومیزی مثل آباژور ها، لامپ های کف و دیوارکوب ها ضمن ایجاد عنصر تزئینی، مناطق تاریک را دور نگه می‌دارند. نورهای لهجه ای که برای تأکید بر جزئیات و دکوراسیون معماری استفاده می‌شوند، می‌تواند شامل دیوارکوب ها و نورافکن هایی باشد که روی دیوارها، گیاهان، مجسمه ها و آثار هنری متمرکز شده اند.

روشنایینکات اصولی برای دکوراسیون خانه های لاکچری و مجللنور و روشنایی

مبلمان

از مبلمان لوکس و بزرگ برای پر کردن فضاهای بزرگ، با روکش ساخته شده از مواد مجلل از جمله چرم، مخمل و ابریشم استفاده کنید. جزئیات سفارشی و دست ساز مانند منبت کاری، کنده کاری و نقاشی روی دسته ها و تاج مبلمان، جلوه ای امضا شده به مبلمان خوش ساخت و بادوام می‌بخشد. سبک های مبلمان از طرح های قدیمی و سلطنتی گرفته تا طرح های مدرن و براق، بسته به سبک خانه و سلیقه شما متفاوت است. نوع مبلی که انتخاب می‌کنید می‌تواند یک میز ناهار خوری با روکش مخمل، ساتن و دیگر روکش ها  نیز داشته باشد. ترجیحا رنگ های پاستلی و براق برای مبلمان جلوه ای جدید و سلطنتی به خانه شما می‌بخشد‌. در اتاق های دیگر مانند آشپزخانه و حمام نیز می‌توان همین مورد را انتخاب کرد. اطمینان حاصل کنید که به دنبال مبلمان متناسب با رنگ اتاق خود می‌گردید.

مبلماننکات اصولی برای دکوراسیون خانه های لاکچری و مجللمبلمان خانه های لاکچری

تجهیزات جانبی

در دکوراسیون خانه های لاکچری وقتی صحبت از لوازم لوکس منزل می‌شود از هیچ هزینه ای صرف نظر نمی‌شود. هنرهای زیبا در قالب نقاشی های اصیل روغنی از هنرمندان معاصر فعلی یا از استادان تاریخی دیوارهای خانه ی مجلل شما را زیبا تر می‌کند. مجسمه ها و شیشه های هنری نیز زیبایی بصری را برای شما ایجاد می‌کنند. فرش های ایرانی و شرقی با کیفیت بالا، جزئیات نفیس را به کف منزل شما می‌بخشند. برای تزیین پنجره ها، پرده‌های بلند که از سقف تا کف زمین می‌رسند، و یا پرده ها و کرکره های چوبی می‌توانند گزینه های مناسبی برای لوکس به نظر رسیدن منزلتان باشد. گلدان های بزرگ با گیاهان بزرگ مانند نخل ها یا سرخس ها جلوه شگفت انگیزی می‌بخشند. اشیا عجیب و غریب، وسایل عتیقه، گنجینه سفرهای شما و هرگونه کلکسیون دیگری که تا کنون جمع کرده اید، موارد نمایشی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند که نشان دهنده سلیقه و علایق فرد است. لوازم لوکس می‌تواند شامل مواردی مانند آینه های تزئین شده، پرتره، هنرهای فلزی، حکاکی روی دیوار و آویزهای مختلف نیز باشد.

همچنین بخوانید:  اتاق خواب عروس ایرانی ؛ تزیین، دکوراسیون و نوع چیدمان

تجهیزات جانبینکات اصولی برای دکوراسیون خانه های لاکچری و مجللاکسسوری در خانه های لاکچرینکات اصولی برای دکوراسیون خانه های لاکچری و مجلل

ما سعی کردیم نکات اصلی برای داشتن یک دکوراسیون لاکچری را برای شما بازگو کنیم. اما بسیار موارد ریز و درشتی وجود دارد که می‌تواند یک منزل ساده و بدون روح را به یک منزل شیک و مجلل تبدیل کند. هه چیز بستگی به جزئیاتی دارد که شما برای منزل خود انتخاب می‌کنید. اگر شما ایده ای برای اضافه کردن به این لیست دارید در قسمت دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

منبع: توکا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *