دکوراسیون فست فود

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود

در مورد طراحی دکوراسیون فست فود مطالعات و ایده های زیادی وجود دارد که برخی از آن ها جزو ایده های اصلی به حساب می آید.

این ایده ها تا جای ممکن باعث جذابیت بیشتر داخل و خارج رستوران فست فودی شما خواهد شد. جالب است بدانید اگر با اصول و نکته های اصلی برند های معروف آشنا شوید متوجه می شوید این طراحی ها کاملا روانشناسی هستند تا مشتری بیشتر احساس گرسنگی کند. از طرفی مشتری باید احساس راحتی و آرامش را در آن جا علاوه بر کیفیت غذا تجربه کند.

1. برند سازی برای فست فود

یکی از اصلی ترین کار هایی که فست فود های معروف انجام می دهند قبل از انجام هر کاری برند سازی است. این را به یاد داشته باشید زمانی که رستوران شما یک برند باشد در هر جای دنیا از آن جایی که غذای شما شناخته شده است بدون شک برای یک بار هم که شده به فست فود شما برای میل کردن غذا مراجعه می کنند.

البته اگر اول کار هستید پیشنهاد ما به شما این است در دکوراسیون فست فود خود از نام برند خود استفاده کنید. برای مثال مک دونالد از حرف m بر روی شیشه ی رستوران یا حتی کلاه کارکنان خود استفاده کرده است.

در نتیجه شما نیز بهتر است یک نام خاص و تک استفاده کنید و روی برخی از وسایل آن برند را حکاکی یا چاپ کنید. این گونه این نام بر ذهن مخاطب باقی می ماند و در هر جایی کلمه یا  لوگویی مشابه با شما را ببیند یاد فست فود شما می افتد.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

2. طراحی رنگ حرفه برای دکوراسیون فست فود

تا به حال درباره اصول پدیده سس گوجه فرنگی خردل چیزی شنیده اید؟ نه؟ این یک فلسفه طراحی است که در انتخاب رنگ بندی یک رستوران فست فود استفاده می شود.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

ایده  سس گوجه فرنگی خردل این است که ترکیبی از قرمز و زرد می تواند اشتها را تحریک کرده و احساس گرسنگی را برای مشتریان ایجاد کند.

به همین دلیل است که بسیاری از مراکز فروش فست فود یکی از این دو رنگ یا هر دو را در مارک تجاری و طراحی داخلی خود گنجانده اند.

اما به خاطر داشته باشید اگر از رنگ قرمز یا زرد استفاده نمی کنید، ضروری است که دکوراسیون فست فود با رنگ های گرم طراحی شود؛ چرا که این رنگ ها نیز را تحریک می کنند.

نکته: بسیاری از طراحان فست فود از ترکیب چوب، رنگ های گرم و طراحی گرافیکی عالی برای ایجاد فضایی شیک استفاده می کنند.

2. طراحی دیوار های یک رستوران فست فود

برای دکوراسیون فست فود خود از دیوار ها غافل نشوید. یکی از کار هایی که شما می توانید برای جذب مشتری و تحریک حس گرسنگی او انجام دهید استفاده از تابلو هایی با عکس غذاهای وسوسه انگیز است.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

پیدا کردن عکس هایی با کیفیت خوب کمی دشوار است. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که برای این کار از یک عکاس حرفه ای تبلیغاتی کمک بگیرید.

3. استفاده از نور کم

یکی از نکاتی که خیلی به آن توجه نمی شود اما نقش بسیار مهمی در دکوراسیون فست فود ایفا می کند نحوه نورپردازی است. شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید اما نورپردازی تاثیر مستقیمی در نحوه مصرف غذای شما دارد. وقتی نور کم است روحیه ذاتاً رمانتیک می شود که به نوبه خود اشتها را تحریک می کند.

اما اغلب در رستوران های فست فود از نور های معمولی استفاده می شود که این موضوع بر خلق و خو تاثیر گذار نخواهد بود. البته برخی از افراد استفاده از وسایل روشنایی مرسوم و مد روز را برای روشنایی بیشتر ترجیح می دهند.

پیشنهاد ما برای راضی نگه داشتن تمامی مشتری ها این است از فضای خود بهینه ترین استفاده را کنید. با توجه به ابعاد و طراحی محل فست فود خود قسمت های متفاوتی را برای هر سلیقه دکور بندی کنید.

4. صندلی های راحت

انتخاب صندلی می تواند نقش مهمی در دکوراسیون فست فود داشته باشد. اغلب افرادی که برای صرف غذا به فست فود می آیند ترجیح می دهند صندلی که روی آن می نشیند راحت باشد.

بیشتر افراد با صندلی های بلند و چوبی مشکل دارند و ترجیح می دهند غذای خود را روی صندلی های شبیه به مبل میل کنند. البته شما می توانید قسمتی از صندلی هایی مشابه با تصویر نیز در رستوران خود استفاده کنید.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

از طرفی نشستن در اکثر رستوران های فست فود به گونه ای طراحی شده است که همزمان دنج و منزوی باشد و میز ها کوچک هستند.

شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و برای اینکه افراد ناشناس با هم تعامل برقرار کنند در وسط فضای فست فودی خود یک جزیره بگذرید و صندلی اطراف آن بچینید.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

5. فضای سبز

شما برای آن که بتوانید همه مشتری های خود را راضی نگه دارید. برای دکوراسیون فست فود می توانید قسمتی از فضای خود را کاملا روشن کنید و از نورهای طبیعی استفاده کنید و آن قسمت را با گیاهان و آکواریوم های بزرگ و زیبا دکوربندی کنید.

6. محیط باز را فراموش نکنید

برای دکوراسیون فست فود از فضای باز غافل نشوید. بسیاری از مشتری های خود در روز هایی که هوا خوب است علاقه دارند در محیط باز غذای خود را میل کنند.

نکات حرفه ای دکوراسیون فست فود - وبسایت رابو

 برای این کار شما می توانید پس از هماهنگی با شهرداری قسمتی از پیاده را میز و صندلی بچینید. اگر فست فود شما در بالای ساختمانی قرار دارید از تراس یا پشت بام نیز می توانید برای این کار استفاده کنید.

شک نداشته باشید این کار با استقبال زیادی روبرو خواهد شد. چرا که فضای باز یکی از مسئله های است که باعث می شود اشتهای مشتری بیشتر شود.

 منبع : کوئیک سازه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *