نکات مهم در دکوراسیون داخلی شیک

نکات مهم در دکوراسیون داخلی شیک و مدرن با روش های ارزان

نکات مهم در دکوراسیون داخلی شیک و مدرن با روش های ارزان - وبسایت رابو

دکوراسیون داخلی ترکیبی از علم و هنر است که توسط طراحان و معماران متخصص و کاربلد صورت می‌ گیرد. هماهنگی سبک زندگی ‌ها با نوع دکوراسیون داخلی کاری بسیار پیچیده و پر چالشی است که نیاز به شناخت و تخصص دارد. دکوراسیون داخلی از دیر باز در بناها و ساختمان‌ های قدیمی جایگاهی ویژه داشته و این امر را می ‌توان به راحتی در حکاکی‌ ها و نقاشی بناهای قدیمی مشاهده کرد.

امروره با کوچک ‌تر شدن فضای داخل ساختمان‌ ها دکوراسیون داخلی نیز در جایگاه ویژه‌ ای قرار گرفته است؛ زیرا طراح با کمک طرح، رنگ، جنس و لوازم مختلف به راحتی می ‌تواند یک چهار دیواری با فضای کوچک را تبدیل به یک محیط دلباز و جذاب و آرامش بخش کند که این خود تاثیر بسیار زیادی بر روحیه و آرامش ساکنین خانه یا محل کار داشته و حس نشاط و انرژی را در همه زنده نگه خواهد داشت. با افزایش جمعیت و گران شدن اجناس خیلی از خانواده‌ها قادر نیستند که هر ساله دکوراسیون محیط زندگی خود را تعویض کنند و یا از اجناس گران ‌قیمت جهت طراحی داخلی استفاده نمایند. اما تنوع کالا امروزه به حدی بالا رفته که همه افراد با هر نوع سلیقه و بودجه ‌ای که دارند قادر خواهند بود محل کار یا زندگی خود را تغییر دهند و از فضای ایجاد شده لذت ببرند.

بر همین اساس طراح داخلی با توجه به بودجه تعریف شده از سوی درخواست کننده و نیز با در نظر گرفتن سلیقه ساکنین تصمیم می ‌گیرد که از چه نوع دیوار پوش، پرده یا کف پوشی استفاده کند. مثلا بجای هزینه گذاف گج‌ بری و رنگ های گران قیمت، برای پوشاندن عیوب دیوار ها از انواع کاغذ دیواری یا پوستر دیواری با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می کند و یا بجای پرده های گران قیمت و هزینه بردار از پرده پانچ و پرده های شیک و مقرون به صرفه دیگر جهت دکوراسیون داخلی استفاده می نماید. طراح تصمیم می گیرد که چه نوع کاشی بین کابینتی را برای شیک تر شدن آشپزخانه به کار برد و یا بجای کف پوش های گران قیمت، انواع موکت ها را مطابق با رنگ پرده و کاغذ دیواری و سایر لوازم خانه، انتخاب کند.

البته این را باید در نظر داشته باشید که همه افراد با کمی مطالعه و شناخت لوازم و ابزار های مختلف طراحی و همچنین با اضافه کردن کمی چاشنی علاقه و خلاقیت، به راحتی می توانند همانند یک طراح داخلی حرفه ای، منزل خود را بدون کمک گرفتن از متخصصین، طراحی کنند و هزینه ای مضاعف را جهت مشاوره دکوراسیون داخلی، متحمل نشوند. در ادامه به نکاتی اساسی جهت دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد و چند نمونه از ابزار های اساسی و مقرون به صرفه را معرفی خواهیم کرد. اگر علاقمند به طراحی دکوراسیون داخلی هستید تا پایان مطالب همراه ما باشید.

قبل از هر چیزی برای طراحی داخلی محیط کار یا زندگی خود باید نکاتی را در نظر داشته باشید. اینکه شرایط ساختمانی که در آن سکونت دارید چگونه است. آیا فقط نیاز به تغییر دکوراسیون دارد یا اینکه از پایه برای اولین بار قرار است دکوراسیون داخلی در آن انجام گیرد. محلی که قرار است طراحی در آن صورت گیرد فضای کوچکی دارد یا بزرگ و وسیع است، سقف آن بلند است یا کوتاه، ساختمان قدیمیست یا جدید و نوپاست.

دومین نکته این است که مراحلی که می خواهید اجرا کنید را به صورت یک چک لیست آماده کنید تا در هنگام خرید و اجرا دچار سردرگمی نشوید. قبل از خرید لوازم طراحی با مطالعه، تحقیق و بررسی از جنس، کیفیت و نوع دیوار پوش ها، کف پوش ها، پرده ها و سایر لوازم طراحی آگاهی لازم را کسب کنید و قیمت ها را بررسی نمایید.

لوازم طراحی مختلف را خوب بشناسید!

مثلا اطلاعاتی در مورد انواع کاغذ دیواری، پوستر دیواری، موکت، پارکت ها، پرده پانچ، کاشی بین کابینتی و… کسب کنید و کیفیت، جنس و قیمت آن ها را مورد بررسی قرار دهید. گاهی اوقات شما به دنبال یک طراحی لوکس و لاکچری هستید اما امکانات و بودجه لازم را در دست ندارید. در این شرایط شما با کمی خلاقیت و آشنایی با انواع لوازم طراحی بدون اینکه از کیفیت کار خود بکاهید می توانید به راحتی دکوراسیونی شیک و جذاب را در فضای خود ایجاد کنید و محیطی آرامش بخش و پر انرژی را برای خود و عزیزانتان محیا سازید.

پرده پانچ

پرده پانچ یکی از انواع پرده های لوکس و مدرن اما مقرون به صرفه موجود در بازار است که بسیاری از طراحان داخلی را مجذوب خود کرده است. این پرده با طرح های چاپی بسیار زیبایی که دارد از جدید ترین نوع پرده به شمار می آید که محیط منزل یا محل کار شما را بسیار جذاب، لوکس و زیبا جلوه می دهد. پرده پانچ طراحی بسیار ساده ای دارد و این ویژگی باعث می شود که قسمت چاپی آن بیشتر به چشم آمده و در دکوراسیون داخلی یکی از اصلی ترین گزینه ها محسوب گردد. نصب آن بسیار آسان بوده و چون مقدار مصرف پارچه در آن به اندازه است هزینه آن نسبت به سایر انواع پرده ها پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

شستشوی پرده پانچ نیز به راحتی انجام می گیرد و طرح چاپی آن از ماندگاری بالایی برخوردار است. طرح روی پرده و حلقه های آن دارای تنوع بالایی است. پرده پانج در انواع سنتی، خط نستعلیق، داماسک و گلدار جهت دکوراسیون داخلی بکار می رود. 

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با توجه به جنس و طرح و رنگ به انواع مختلف تقسیم می شود. مثلا کاغذ دیواری بر حسب جنس به انواع کاغذ دیواری تک لایه کاغذی، کاغذ دیواری با روکش پی وی سی، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری با الیاف طبیعی، نانو، پارچه ای و… تقسیم می شود. ارزان ترین نوع این دیوار پوش کاغذ دیواری تک لایه کاغذی است که قابل شستشو نبوده و به راحتی پاره می شود. اما در طرح و رنگ های متنوع و زیبا در بازار وجود دارد که محیطی بسیار جذاب را ایجاد می کند. 

 این کاغذ دیواری مناسب کسانی است که تمایل دارند هر سال دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهند. قیمت کاغذ دیواری با روکش پی وی سی نیز از نوع ساده گران تر بوده اما از دیگر انواع کاغذ دیواری ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر است؛ زیرا قابل شستشو بوده و بسیار مقاوم می باشد. در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند و محیط اتاق یا سالن شما را بسیار زیبا و مدرن جلوه می دهند.

اگر به مواد پی وی سی حساسیت دارید نوع نانو و یا الیاف طبیعی بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منزل شما محسوب می شود زیرا علاوه بر خصوصیات، نوع پی وی سی دارای ویژگی ضد حساسیت نیز بوده و همچنین گرد و غبار و بوی محیط را به طرف خود جذب نمی کند.

منبع :خبر انلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *