مبلمان مدرن

همه چیز درباره مبلمان مدرن

از هرچه بگذریم، از خرید مبل آن هم برای نشیمن و پذیرایی خانه مان نمی شود گذشت، امروزه با روی کار آمدن خانه های آپارتمانی و سبک مدرن که مناسب ترین سبک برای این خانه ها است، بیشتر انتخاب ها به سمت مبل مدرن رفته است به همین دلیل در ادامه هر آنچه که لازم است درباره این نوع مبلمان بدانید گردآوری شده است.
همه چیز درباره مبلمان مدرن

به طور کلی می‌توان گفت که مبلمان مدرن، دست شما را برای چیدمان بیشتر از سایر مبلمان‌های موجود باز گذاشته است و تنوع چیدمان در این سبک بسیار زیاد است. تنوع در این سبک مبل آنقدر زیاد است که گاه بدون راهنمای برای خرید مبل دچار مشکل خواهید شد. مبلمان گرد، ال، مستطیلی و … در سبک مدرن را می‌توان خیلی ساده و مرتب چید.

به جنس چوب، نوع پارچه رویه مبل و کوسن‌ها در زمان خرید دقت کنید. پارچه‌های غیر از پارچه‌های چرمی انتخاب مناسب‌تری برای مبلمان مدرن هستند. البته اگر به گرما علاقه دارید می‌توانید مبلمان با پارچه چرمی خریداری کنید، زیرا چرم قابلیت انتقال گرما و دما را به فردی که از این پارچه استفاده می‌کند دارد. به یاد داشته باشید که روکش مبل باید دوام بالایی داشته باشد. البته که روکش‌های چرم در برابر آسیب‌هایی مانند خط خوردگی و پارگی مقاومت کمتری دارد. این کیفیتی که مد نظر است در زمینه شست و شو نیز اهمیت بالایی دارد، زیرا لک‌های روی مبلمان باید راحت پاک شود و اثری از رنگ آن بعد از تمیز شدن پارچه نداشته باشد. طرح و رنگ نیز در انتخاب پارچه تاثیر زیادی دارد. با توجه به سلیقه، رنگ دکوراسیون، علاقه شخصی رنگ و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را داشته باشد.

همه چیز درباره مبلمان مدرن
جنس مبلمان مدرن

مبلمان مدرن را در زیر مجموعه مبلمان راحتی و نیمه راحتی می توانید پیدا کنید. در ساختار این مبل‌ها پارچه زیادی استفاده می‌شود، حتی برای راحتی بیشتر استفاده کنندگان در طی روز روی دسته‌های مبل نیز پارچه کار شده است. به علت استفاده زیاد پارچه در این مبلمان، زمان خرید حتما به جنس پارچه دقت کنید تا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همه چیز درباره مبلمان مدرن
ویژگی‌های اصلی

در سبک مبلمان مدرن هیچ نوع جزئیات و تزیینات اضافه‌ای وجود ندارد. هر چه مبلمان و صندلی‌ها ساده‌تر و کمتر باشند جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن افزایش پیدا می‌کند. برای این که دکوراسیون و مبلمان مدرن را در منزل به زیبایی بچینید به این سه نکته‌ای که در زیر ارائه شده است توجه کنید و آن‌ها را به کار ببندید:

همه چیز درباره مبلمان مدرن

۱. توجه به سادگی مبلمان

همان طور که بالاتر اشاره کردیم این اصل یکی از مهمترین جلوه‌های مبلمان مدرن است. در این سبک حتما توجه کنید که باید جزییات غیر ضروری را حذف کنید. خطوط ساده و صاف را جدی بگیرید، چون یکی از کلیدی‌ترین عنصر‌های یک مبل مدرن است. می‌توانید با کمک گرفتن از سایر وسایل موجود در دکوراسیون سادگی در چیدمان را تقویت کنید و جلوه بصری سبک مبل مدرن را دو چندان کنید.

همه چیز درباره مبلمان مدرن

۲. کاربردی بودن

ویژگی دومی که در این سبک وجود دارد کاربرد وسایل است. هر چه وسایل کاربرد بیشتری داشته باشند بیشتر به سبک مدرن نزدیک می‌شوند. همیشه به یاد داشته باشید استفاده از وسایلی که کاربردی فراتر از کاربرد اصلی داشته باشند بهترین وسایل در قبال سایر وسایل مشابه هستند. برای مثال میزی که به تواند علاوه بر کاربرد خود در قسمت زیرین یک گنجه برای نگهداری داشته باشد بیشتر از سایر میز‌ها به سبک مدرن شبیه است.

همه چیز درباره مبلمان مدرنهمه چیز درباره مبلمان مدرن

۳. در نظر گرفتن فضاهای خالی دکوراسیون منزل

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز دکوراسیون مدرن استفاده از فضای خالی موجود در فضاست. هر چند این فضای خالی کم و محدود باشد، اما می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و جذاب‌تر کند. برای مثال حاشیه فرش و فضای خالی اطراف آن می‌تواند فضای کوچک یک نشیمن را بزرگ‌تر جلوه دهد. استفاده از رنگ‌های روشن و سفید را جدی بگیرید، زیرا این رنگ‌ها باشد بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. هر چه رنگ دکوراسیون مدرن منزل شما روشن‌تر باشد جلوه و تاثیر آن را بیشتر می‌بینید.

در چیدمان دکوراسیون منزل با کمک مبلمان مدرن به این سوالات و سوالات مشابه حتما فکر کنید:
چه مقدار از فضای نشیمن منزل شما را مبلمان در برگرفته است؟
چه مقدار از فضا را می خواهید مبلمان جدید را در بر بگیرد؟
آیا قرار است مبلمان تمام فضا را بپوشاند ؟
احتیاج به چه مقدار فضای خالی هست؟
مبلمان مناسب که برای فضای دکوراسیون شما در نظر گرفته شده کدام است ؟

با توجه به فضای منزلتان مبلمان مدرن را انتخاب و استفاده کنید. اگر برای فضای جداکننده احتیاج به مبلمان دارید پیشنهاد ما مبلمان ال شکل است. برای نشیمن کوچک خانه تان از مبلمان با چوب‌های ظریف استفاده کنید و پیشنهاد ویژه ما برای این فضا مبلمان تخت خواب شو است تا فضای کمتری را اشغال کنند. اگر جایگاه تلویزیون منزل شما در اتاق نشیمن یا پذیرایی است حتما برای این فضا مبلمانی جدا از سایر مبلمان دکوراسیون استفاده کنید تا افرادی که مایل به تماشای تلویزیون هستند بتوانند از سایر افرادی که مشتاق به این کار نیستند، بنشینند. اگر فضای گپ و گفت: در منزل شما جایگاهی ویژه دارد از مبلمان گرد برای این فضا استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *