وجود اتاق خواب مستر مدرن

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

به نظر شما تعریف واژه مدرن چیست؟ اتاق خواب مدرن به چه اتاق خوابی گفته می شود؟ آیا مدرن جایگزین واژه «جدید» است؟ فرق واژه مدرن و معاصر چیست؟ برای داشتن اتاق خوابی به سبک چیدمان مدرن، در قدم اول نیاز است تا با تعریف این سبک آشنا شد. قبل از اینکه سبک مدرن برای چیدمان وسایل اتاق خواب انتخاب شود،  باید آگاه شد که واژه مدرن مترادف واژه های «جدید» و «معاصر» نیست. در این مقاله توضیح مختصری درباره تفاوت این واژه ها داده خواهد شد. پس از آشنایی کوتاه با سبک چیدمان مدرن، به طور مشخص به بررسی چیدمان اتاق خواب مستر مدرن خواهیم پرداخت و از ضرورت طراحی این اتاق خواهیم گفت.

چیدمان مدرن چیست؟

امروز در مقاله های زیادی از چیدمان معاصر به جای چیدمان مدرن استفاده می شود. واقعیت این است که معنای این کلمه ها کاملا با هم فرق دارد. منظور از چیدمان معاصر سبکی از چیدمان است که در صد سال اخیر مورد توجه قرار گرفته شده، چیدمانی که در ماهیت خود تفاوت هایی اساسی با چیدمان مدرن دارد. یکی از المان های اصلی در این سبک از چیدمان، استفاده از وسایل لوکس با طراحی های خاص است. چیدمان معاصر معمولا شلوغ تر از چیدمان مدرن است و در سبک معاصر از وسایل بیشتری استفاده می شود. چیدمان مدرن اما داستان کاملا متفاوتی دارد. در این سبک از چیدمان کاربردی بودن و سادگی وسایل استفاده شده حرف اول را می زند. سبک چیدمان مدرن معمولا ساده تر از چیدمان معاصر است. واژه جدید هم،همانگونه که مشخص است به قدمت وسایل اشاره دارد و به چیدمان خاصی اطلاق نمی شود.

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

پالت رنگی چیدمان اتاق مستر مدرن

معمولا، در چیدمان مدرن از رنگ های خنثی استفاده می شود. تناژهای رنگی قهوه ای، سیاه، خاکستری، برنز و سفید از رنگ هایی هستند که در چیدمان مدرن زیاد به کار برده می شوند. در طراحی این اتاق خواب برای روح بخشی به فضا از مقدار کمی رنگ زرد، آبی و قرمز استفاده شده است. در گذر زمان نیز، با اینکه همچنان رنگ های اصلی موجود در پالت رنگی چیدمان مدرن، رنگ های خنثی هستند اما استفاده از رنگ های گرم برای جذاب تر دیده شدن فضا رواج یافته است.

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

طرح های هندسی در اتاق خواب مستر مدرن

استفاده از خطوط مشخص و طرح های هندسی یکی دیگر از عناصر مورد استفاده در چیدمان مدرن میانه قرن است. استفاده از این مدل خطوط و طرح ها می تواند در وسایل به کار برده شده در اتاق باشد و یا با نصب یک تابلو با تصویری شامل طرح های هندسی به اتاق اضافه شود. استفاده از این طرح ها به چیدمان اتاق خواب مستر حس گرما و شادمانی می بخشد.

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

نورپردازی اتاق خواب مستر مدرن

استفاده از وسایل اضافی، لوسترهای بزرگ و چلچراغ های غول پیکر در سبک چیدمان مدرن جایگاهی ندارد. در این مدل چیدمان تا جای ممکن وسایل اضافی و شلوغ حذف شده اند. نورپردازی چیدمان مدرن به دو منظور انجام می گیرد: ۱. دلبازتر دیده شدن اتاق ها با استفاده از نوردهی مناسب، ۲. ایجاد یک کانون توجه به کمک نورپردازی. همانگونه که در این تصویر مشاهده می کنید تابلوی روباه به کمک نورپردازی مناسب به نقطه کانونی اتاق خواب مستر تبدیل شده است.

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

سبک مدرن میانه قرن

یکی از سبک های چیدمان که همچنان مورد علاقه تعداد زیادی از مردم است، چیدمان مدرن میانه قرن است. محبوبیت این سبک چیدمان از اوایل سال ۱۹۲۰ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید استفاده از رنگ های روشن و نور زیاد از موارد لازم در استفاده از این سبک است. استفاده ازوسایل چوبی و لوازمی که در مواد اولیه و ساخت از طبیعت الهام گرفته اند، از اصلی ترین عناصر چیدمان به سبک مدرن میانه قرن است. دلیل محبوبیت  این چیدمان سادگی و در عین حال کاربردی بودن آن است.

چرا وجود اتاق خواب مستر مدرن در خانه های امروز الزامی است؟ - وبسایت رابو

مدرن به سبک اسکاندیناوی

در این سبک مدرن از چیدمان استفاده از رنگ سفید به مراتب بیشتر از بقیه رنگ هاست. وسایل استفاده شده در مدرن اسکاندیناوی، وسایل چوبی ساده با رنگ خود چوب هستند. سبک وسایل چوبی آیکیا به سبک چیدمان مدرن اسکاندیناوی خیلی نزدیک است. در این مدل از چیدمان هم مانند تمامی مدل چیدمان های مدرن دیگر، استفاده از وسایل اضافی و غیر کاربردی چندان رایج نیست.

حمام خصوصی در اتاق خواب مستر مدرن

یکی از لازمه های داشتن اتاق خواب مدرن مستر، داشتن حمام خصوصی است. اگر قرار است اتاق خواب مکانی برای استراحت و تمرکز باشد، داشتن یک حمام خصوصی هر چقدر هم کوچک به راحت تر شدن وقت گذرانی در این اتاق کمک می کند. اگر امکان گذاشتن وان در حمام اتاق خواب وجود دارد، بهتر است از یک وان کوچک داخل حمام استفاده شود. اگر هم این امکان وجود ندارد، باز هم داشتن حمام برای دوش گرفتن روزانه خالی از لطف نیست. استفاده از خوشبو کننده در داخل حمام به معطر شدن فضای اتاق خواب نیز کمک می کند. البته شاید تا پیش از این دوران همه این ها در نهایت یک گزینه محسوب می شدند که می شد ازشان چشم پوشی کرد. اما شرایط ویژه کرونا و توجه به رعایت بهداشت فردی لزوم حداقل دو حمام و سرویس بهداشتی مجزا را در هر خانه ای ثابت کرده است. طی قرنطینه های خودخواسته یا اجباری ناشی از بیماری کوید-۱۹ در خانه ای با اتاق خواب مستر دارای حمام و امکانات مجزا به مراتب آسان تر است.

کمد دیواری

حتی اگر در اتاق خواب تخت وجود ندارد، باید کمد دیواری وجود داشته باشد. استفاده از کمد در اتاق خواب به تمیز ماندن فضا کمک می کند. بهتر است یکی از دیوار های بزرگ اتاق خواب کمد دیواری باشد.  وجود طبقه بندی در کمد به به هم نریختن فضای داخل آن کمک می کند. بهتر است از رنگ روشن برای درهای کمد دیواری استفاده شود. البته همانطور که پیشتر گفته شد استفاده از چوب و رنگ های نزدیک به چوب هم در چیدمان مدرن میانه قرن بسیار رایج است. ساخت چنین کمددیواری هایی احتمالا تنها در یک اتاق مستر مدرن قابل اجراست. البته هر اتاقی هم که یک کمد دیواری بزرگ شبیه به اتاق های پرو خانگی داشته باشد یک قدم به مستر مدرن شدن، نزدیکتر شده است.

فضای کار در اتاق خواب مستر مدرن

امروزه با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، نیاز به دورکاری و انجام کار از خانه میان مردم افزایش یافته است. دورکاری نیاز به فضای کار مخصوص به خود را دارد. اگر خانه ای اتاق های زیادی ندارد، می توان اتاق خواب مستر خانه را به اتاق کار هم تبدیل کرد. برای انجام این کار نیاز به خریدن میز و صندلی بزرگ اداری نیست، با نصب یک صفحه به عنوان میز در گوشه ای از دیوار اتاق خواب و قرار دادن یک تک صندلی پشت آن، می توان محل کار مخصوص در اتاق خواب ایجاد کرد.

استفاده از پارتیشن ها

اگر مساحت اتاق خواب به اندازه کافی باشد با چیدمانی هوشمندانه می توان آن را به یک اتاق خواب مستر مدرن تبدیل کرد. برای انجام این مهم حتما نیاز به بازسازی، خراب کردن و ساخت مجدد دیوارهای اتاق نیست. پارتیشن های متحرک یکی از ابزار مفیدی هستند که امروزه به راحتی می توان در بازار یافت. با استفاده از یک پارتیشن متحرک می توان سرویس بهداشتی، اتاق کار یا حر فضای دلخواه دیگری را درون اتاق خواب ایجاد کرد. با کنار زدن پارتیشن، اتاق خواب به بزرگی قبل خواهد بود و با باز کزدن آن دو اتاق کاربردی در دل یک اتاق به وجود خواهد آمد.
امروزه اتاق خواب فضایی بسیار مهم تر از جای خواب است. استراحت، تمرکز، مطالعه، کار و غیره همه و همه از فعالیت هاییست که می توان داخل اتاق خواب مستر انجام داد. با ایجاد چند تغییر کوچک در اتاق خواب و چیدمان هوشمندانه، می توان آن را به فضایی دلپذیر برای وقت گذرانی تبدیل کرد.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *