چطور صدای جیر جیر مبل را بر طرف کنیم

 صدای جیر جیر مبلمان را بر طرف کنید

یک مبلمان 3 نفره آبی رنگ استفاده شده در مقاله : برای از بین بردن جیر جیر مبل از یک روان‌کننده‌ی سیلیکون استفاده کنید. - بخش مقالات وبسایت مبلمان رابو

چطور صدای جیر جیر مبل را بر طرف کنیم

اگر موقع نشستن روی مبل صدای جیر و جیر آن بلند می‌شود، باید فکری به حال آن بکنید. بخش‌های فلزی مبلمان که پشت‌شان می‌خوابد عموما نیاز به روغن کاری دارد تا صدا ندهد. اما گاهی اوقات چهارچوب چوبی مبل هنگامی که روی سطوح دیگر آن کشیده می‌شود صدا می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از چند وسیله که در خانه‌ها هم وجود دارد، خود را از شر این صداهای آزار دهنده راحت کنید.

وسایل مورد نیاز

  • چند آچار کوچک
  • پیچ گوشتی
  • اسپری روان کننده
  • فنر و گیره‌ی نو برای تعویض
  • یک تکه موم یا شمع مومی

مبل را برگردانید و قسمت زیرین آن را بالا بیاورید. اگر پوشش ضد گرد و خاک دارد آن را از سه طرف جدا کنید تا بتوانید به داخل مبل دسترسی داشته باشید. تمام پیچ و مهره‌های داخل مبل را سفت کنید. این پیچ و مهره در اثر نشستن روی مبلمان شل می شوند. مهره را بایک آچار نگه دارید و با آچار دیگر پیچ آن را سفت کنید.

کمی موم یا موم شمعی را به قسمتی از چوب که روی قسمت‌های دیگر کشیده می‌شود بزنید. کابینت‌سازها و نجارها این ماده را به ریل‌های چوبی کشو‌های کمد می‌مالند تا صدای آن کم‌تر شود.

یک روان‌کننده‌ی سیلیکون روی قسمت‌های متحرک در زیر مبل بزنید. روی گیره‌هایی که فنرهای زیگ زاگ را نگه می‌دارند روان کننده‌ی سیلیکون اسپری کنید تا صدا ندهند. فنرهای زیگ زاگ و گیره‌هایی را که خراب شده، از شکل عادی خارج شده یا در آمده عوض کنید.

مبل را برگردانید و روی آن بنشینید و ببینید باز هم صدای جیر جیر می دهد. تمامی مراحل بالا را تکرار کنید تا صدای جیر جیر کاملا برطرف شود. در صورت نیاز پوشش ضد گرد و خاک را در جای خود منگنه کنید.

یک مبلمان 3 نفره آبی رنگ استفاده شده در مقاله : برای از بین بردن جیر جیر مبل از یک روان‌کننده‌ی سیلیکون استفاده کنید. - بخش مقالات وبسایت مبلمان رابو

نکات

  • برای‌ رفع اینکه  چطور صدای جیر جیر مبل را بر طرف کنیم چرمی اول از همه باید کوسن‌های چرمی را بر دارید و کنار بگذارید. کمی پودر  بچه یا تالک روی کف دست خود بریزید. کف دو دست را به هم بمالید و بعد آن‌ها در قسمت زیر کوسن‌ها به هم بزنید.
  • قسمت‌های شل شده‌ی مبلمان با کیفیت را می‌توانید در هنگام تودوزی مجدد بر طرف کنید. به اتصالات شل شده چسب بزنید و با گیره‌ی آن‌ها را محکم نگه دارید تا چسب سفت شود.
  • اگر مبل نو خریده‌اید اما صدای جیر جیر می‌دهد، می‌توانید از ضمانت آن استفاده کنید. با فروشنده‌ای که مبل را از او خریده‌اید تماس بگیرید و از او بخواهید آن را تعمیر کند.
  • هنگام سفت کردن پیچ و مهره‌ها مراقب انگشتان خود باشید.
  • هنگام تعمیر مبل به بچه‌ها اجازه ندهید به آن نزدیک شوند

منبع: ایرانگان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *