رنگ مناسب پارچه مبلمان

چگونه رنگ مناسب پارچه مبلمان را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مناسب پارچه مبلمان را انتخاب کنیم؟ - وبسایت رابو

ما در این متن قصد داریم شما عزیزان را در انتخاب کردن رنگ پارچه و رنگ مبل راهنمایی کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فروشگاه مبلمان محمدی، انتخاب کردن رنگ مناسب با فضای منزلتان بستگی به چند نکته دارد که به بررسی آن ها می پردازیم.

سبک منزل

اگر فضای سالن پذیرایی شما حس و حال سنتی دارد، رنگ ‌های گرم مانند قهوه ‌ای و قرمز و همچنین رنگ‌های خنثی نظیر کرم و طوسی می ‌توانند گزینه های مناسبی برای رنگ مبلمان شما باشند. چرا که در کنار لوازم سنتی منزل شما ترکیب دلنشینی را به وجود می ‌آورند. اگر سبک منزل شما بیشتر نزدیک به سبک مدرن است، تضاد میان رنگ ‌ها مانند سفید و مشکی و رنگ‌های روشن و خنثی مطرح است.  بنابراین باید در انتخاب رنگ به سلیقه و سبک منزل خود کاملا آگاه باشید.

استفاده از رنگ مبل به عنوان نقطه کانونی

اگر قرار است مبلمان شما به واسطه رنگی که دارد نقطه کانونی و مرکز توجه فضای شما باشد، پس باید رنگ مبلمان خود را رنگی کاملا خاص و جالب توجه انتخاب نمایید. اما در این شرایط سایر لوازم منزل شما باید رنگی تقریبا خنثی داشته باشند تا بدین ترتیب رنگ مبلمان شما به چشم بیاید و اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد، مبلمان شما باشد. در این شرایط رنگ‌های پررنگ و شاد می ‌توانند گزینه مناسبی به شمار بروند.

درنظر گرفتن پالت رنگی جهت انتخاب رنگ مبل

به هنگام انتخاب رنگ مبلمان ، بهتر است پالت رنگی فضای در اختیار خود را نیز در نظر بگیرید، اینکه رنگ دیوارها چه رنگی هستند، رنگ کف، رنگ و طرح فرش، رنگ پرده‌ها، رنگ ‌بندی سایر لوازم و وسایل و… همه این موارد را باید در نظر گرفت تا در نهایت یک پالت رنگی زیبا و دلنشین به دست آید. در شرایطی ست کردن مبلمان با پرده می ‌تواند جلوه زیبایی به فضا ببخشد اما در مواردی نیز می ‌توان رنگ مبلمان را خنثی درنظر گرفت و درعوض رنگ کوسن‌ها را با رنگ پرده‌ها ست نمود.

توجه به متراژ فضای در اختیار

از دیگر عوامل تعیین کننده رنگ مبلمان، متراژ فضای در اختیار شما است. اگر متراژ فضای شما بسیار کم است، بهتر است از مبلمان به رنگ روشن و طرح‌های بسیار کم نقش استفاده نمایید تا فضای شما را روشن ‌تر و دل‌ بازتر جلوه دهد. حتی در شرایطی اگر رنگ دیوار و مبلمان خود را به صورت یک رنگ و یا به رنگ‌های خیلی مشابه هم انتخاب نمایید نیز تاثیر به سزایی در بزرگتر جلوه دادن فضا خواهد داشت.

توجه به محل قرارگیری مبل

محل قرارگیری مبل یکی دیگر از مهمترین عواملی است که به هنگام خرید باید به آن توجه نمود. برای مثال اگر قرار است مبلمان خود را در زیر پنجره، جایی که آفتاب مستقیم به آن می ‌تابد قرار دهید، باید بدانید که رنگ پارچه مبلمان در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید رنگ پریده و روشن می ‌شود، بنابراین بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده نمایید تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

استفاده از رنگ خنثی در مبلمان

رنگ ‌های خنثی نظیر بژ، خاکستری، کرم و… رنگ‌ هایی هستند که به سادگی با تمامی وسایل و لوازم منزل ست  می ‌شوند و در واقع رنگ ‌هایی هستند که هیچ‌ گاه از مد نیافته و در طی طولانی مدت نیز موجب خستگی شما نمی ‌شوند. چرا که در هنگام انتخاب رنگ مبل اگر فردی تنوع طلب نیستید باید دقت داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید تا برای زمان طولانی از آن استفاده نموده و از رنگ آن خسته نشوید. هرگاه در انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان خود دچار سردرگمی شدید، رنگ‌های خنثی بهترین گزینه محسوب می‌ شوند چرا که با هر رنگی قابلیت ست شدن دارند.

درنظر گرفتن هدف استفاده از مبلمان

اگر شما از مبلمان خود به عنوان فضایی برای استراحت و آرامش استفاده می ‌نمایید، بهتر است از رنگ‎‌های آرامش ‌بخش نظیر رنگ‌های خنثی برای مبلمان خود استفاده نمایید و هرگز از رنگ‌های شاد و پررنگ استفاده ننمایید.  اما اگر  قرار است هدف شما از استفاده مبلمان در جهت دورهمی ‌های خانوادگی، سرگرمی و به طور خلاصه فعالیت ‌های پر جنب و جوش باشد، شاید استفاده از رنگ‌های شاداب ‌تر و پررنگ ‌تر بتواند  گزینه مناسب ‌تری نسبت به رنگ ‌های ملایم ‌تر باشد.

جمع بندی

در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا می ‌تواند راهنمای بسیار مناسبی جهت انتخاب مناسب ‌ترین رنگ مبلمان برای فضای منزل شما باشد، با مرور هر یک ازاین موارد و تناسب آنها با شرایط زندگی خود، دیگر به هنگام انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان خود دچار سردرگمی و اشتباه نخواهید شد . اما در نهایت بسیار مهم است که سلیقه و علاقه خود را کاملا در نظر داشته باشید چرا که کسی که در نهایت قرار است در مدتی طولانی از این مبلمان استفاده نماید خود شما هستید.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *