چیدمان مبل هفت نفره

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی-وبسایت رابو

مبلمان هفت نفره یک دست مبلمان است که خرید و استفاده آن بسیار رایج است. اتاق های نشیمن معمولا با مبل هفت نفره چیدمان می شوند و در دکوراسیون پذیرایی های کوچک و متوسط هم مبل هفت نفره به خوبی پاسخگوست. مبل هفت نفره کامل شامل دو مبل تک نفره، یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره می شود و البته مبل سه نفره و چهار مبل تک نفره هم از مدل های دیگر این ست مبلمان است. اما اگر بخواهید برای فضای منزل خود یک دست مبل هفت نفره تهیه کنید، بهتر است ابتدا با انواع مبل هفت نفره و نحوه چیدمان آن ها آشنایی بیشتری داشته باشید. تا هنگام خرید مطابق فضای منزل و نحوه چیدمان مبل هفت نفره ای که در ذهن دارید، اقدام کنید.

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی-وبسایت رابو
مبلمان ال هفت نفره

مبلمان ال ۷ نفره

اگر بخواهید برای فضای خود یک دست مبلمان راحتی، با چیدمان راحت تهیه کنید، مبل ال هفت نفره را می توان یکی از بهترین انتخاب ها دانست. این سبک مبل علاوه بر آنکه نشیمن راحتی دارد و برای یک دورهی دوستانه مناسب خواهد بود، می تواند در هنگام شب نیز یک تخت خواب مناسب برای مهمان شما باشد.
مبل ال ۷ نفره را می توانید در گوشه ای از خانه که دو کنج متصل به یکدیگر دارد قرار دهید و یا در صورت بزرگ بودن فضای خود، فاصله کمی با دیوار برای آن در نظر بگیرید.
اگر به مبل های ال شکل و کاناپه های تک نفره علاقه دارید، می توانید برای تکمیل مبل هفت نفره خود، از یک مبل ال شکل شش نفره و یک عدد کاناپه یا پاف تک نفره استفاده کنید. با این روش مدل هایی که می توانید مبل خود را بچینید بیشتر خواهد شد، البته دقت داشته باشید ترکیب مبل ال و کاناپه تک نفره برای فضای پذیرایی کوچک چندان پیشنهاد نمی شود.
در صورتی که فضای پذیرایی شما بزرگ و دل باز است، می توانید مبل ال خود را با فاصله از دیوار قرار دهید و از یک پاف بزرگ نیز به جای میز جلو مبلی استفاده کنید. استفاده از پاف های جلو مبلی نشیمن فوق العاده ای برای شما و اعضای خانواده تان خواهد داشت.

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی-وبسایت رابو
مبل راحتی هفت نفره

مبل هفت نفره راحتی

برای فضایی که نمی توانید مبل ال شکل را درون آن جای دهید و قصد دارید فضای خود را به شیوه ای مدرن و البته راحت بچینید، انتخاب مبل هفت نفره راحتی مناسب خواهد بود.
اگر بخواهید مبل هفت نفره راحتی خود را به شیوه ای کاملا معمول انتخاب کنید و بچینید، انتخاب ترکیب دو مبل تک نفره، یک کاناپه دو نفره و یک کاناپه سه نفره برای شما مناسب خواهد بود. در چنین شرایطی می توانید با توجه به رنگ های موجود در دیگر لوازم خانه خود، پارچه مبل های تک نفره را به رنگ متفاوتی انتخاب کنید.
عموما در هنگام چیدمان این ترکیب از مبلمان در فضای مستطیل یا مربعی شکل، پیشنهاد می شود کاناپه ها را روبروی یکدیگر قرار دهید و مبل های تک نفره را فضای میان این دو کاناپه بگذارید. مبل های راحتی را بهتر است با فاصله از دیوار قرار دهید، اما اگر با کمبود فضا مواجه هستید، می توانید کاناپه ها را به دیوار بچسبانید.
اگر بخواهید انتخابی مدرن تر برای ست مبل هفت نفره تان داشته باشید، می توانید با انتخاب مبل های متفاوت، اما با سبک یکسان، دکوراسیون مدرن را به منزل خود بیاورید. برای این نوع انتخاب، دو صندلی یا کاناپه یک نفره، یک کاناپه راحتی سه نفره و یک کاناپه یا مبل دو نفره را به شما پیشنهاد می کنیم.
این ترکیب را می توانید به شکل U مانند بچینید و در این روش، امکان قرار دادن کاناپه سه نفره در مقابل مبل های تک نفره وجود دارد و با این سبک چیدمان، فضای پذیرایی شما زیباتر خواهد شد. دقت داشته باشید همانند دیگر روش های چیدمان مبل هفت نفره، قرار دادن مبل ها چسبیده به دیوار توصیه نمی شود.
با این ترکیب از مبل هفت نفره می توانید میز ناهار خوری خود را در فضای پشتی کاناپه دو نفره قرار دهید و با چیدمان این سبکی، به خوبی باعث تفکیک فضای اتاق پذیرایی تان خواهید شد.

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی-وبسایت رابو
مبل هفت نفره نیمه استیل

مبل هفت نفره نیمه استیل یا ترکیبی از راحتی و استیل

اگر سبک خانه شما ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است، اما اصراری به خرید مبل های استیل سنگین و بزرگ ندارید، می توانید یک دست مبل هفت نفره نیمه استیل یا ترکیبی از مبل راحتی با مبل نیمه استیل را جایگزین آن ها کنید.
در هنگام ترکیب مبل راحتی و نیمه استیل، انتخاب یک کاناپه دو نفره و یک کاناپه سه نفره راحتی در کنار دو مبل تک نفره نیمه استیل، نسبت به مدل برعکس آن ارجحیت دارد و دلیل این ارجحیت آن است که هرچه تعداد مبل های راحتی بیشتری را انتخاب کنید، در طولانی مدت عدم راحتی مبل هایتان شما را دچار خستگی نخواهد کرد. این ترکیب از مبل به شما کمک می کند سبک کلاسیک را در محیط خود داشته باشید و در کنار آن بتوانید راحتی خود و مهمان هایتان را نیز فراهم کنید.
در هنگام انتخاب ترکیبی مبلمان، سعی کنید مبل های از یک سبک واحد را (در اینجا مبل های راحتی) در کنار یکدیگر قرار دهید و اجازه دهید تک نفره های کلاسیک، در مقابل یک کاناپه راحتی قرار بگیرند. این سبک مبلمان برای فضاهای کوچک به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و لازم است هر کاناپه/مبل با فاصله ای منطقی از مبل دیگر قرار بگیرد.
نوع دیگری از ترکیب سبک راحتی و کلاسیک، انتخاب یک کاناپه بزرگ راحتی همراه با ۴ مبل تک نفره استیل یا نیمه استیل است که در این ترکیب می توانید از دو جفت مبل تکی متفاوت استفاده کنید.در این سبک باید در انتخاب پارچه مبل هایتان بسیار هوشمندانه عمل کنید و حداقل برای یک جفت از مبل های تک نفره، پارچه ساده ای را در نظر بگیرید.
این ترکیب نیز برای فضاهای بسیار کوچک پیشنهاد نمی شود و برای چیدمان آن می توانید مبل های تکی را روبروی یکدیگر قرار دهید و کاناپه سه نفره را در حدفاصل مبل های تکی به صورت عمودی قرار دهید.
برای این ترکیب از مبلمان هفت نفره، استفاده از کوسن های کوچک، می تواند به حس راحتی فضای شما می افزاید.

چیدمان مبل هفت نفره به شیوه ای اصولی-وبسایت رابو
مبل هفت نفره استیل

مبل هفت نفره استیل

سبک استیل، مناسب خانه هایی با فضای بسیار بزرگ و البته چیدمان کلاسیک است. عموما در هنگام چیدمان یک دست مبل هفت نفره استیل، توصیه می شود توازن را رعایت کنید و از قرار دادن مبل سه نفره در راستای مبل تک نفره بپرهیزید.
این سبک از مبل برای خانه های کوچک قابل استفاده نیست و برای فضاهایی توصیه می شود که قصد دارید از دو دست مبل استفاده کنید و علت آن است که مبل های استیل عموما نشیمن راحتی ندارند و نمی توانند برای دورهمی های دوستانه، صمیمی و طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند.
اگر پارچه رومبلی ساده ای را انتخاب کرده اید، می توانید با استفاده از کوسن های طرح دار، رنگ بیشتری را وارد فضای خود کنید. اگر انتخاب شما یک دست مبل استیل هفت نفره است، حتما لازم است یک میز جلو مبلی بزرگ نیز برای ست مبلمان خود در نظر بگیرید.
با وجود آنکه برای ایجاد توازن بیشتر در چیدمان منزل لازم است به نکات مهم در چیدمان مبل هفت نفره توجه کنید، اما فضای شما اصلی ترین تعیین کننده روش چیدمان خواهد بود.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *