مبلمان چستر

چینش و دکوراسیون مبلمان چستر

مبل چستر در رده مبلمان مدرن و مبل های راحتی دسته بندی می شوند. اگر بخواهیم در یک نگاه کلی به مبل های که در ایران تولید می شوند نظر کنیم. می توانیم به مبل راحتی، مبل استیل و مبل نیمه استیل اشاره داشته باشید.

مبل چستر در دسته بندی مبل راحتی، مبل های کلاسیک در دسته بندی مبل نیمه استیل و مبل های سلطنتی در تقسیم بندی های مبل های استیل قرار داده می شوند. حال هر کسی بسته به سلیقه و نظر شخصی و تمایلاتی که علاقه مندی های وی را تعین می کند می تواند با استفاده از این مبلمان دست به ایده پردازی بزند.

چینش و دکوراسیون مبلمان چسترچینش و دکوراسیون مبلمان چستر

مبل چستر ساخت کدام کشور است؟

مبل چستر ساخت کشور ترکیه است، اما این روزها برای دکوراسیون های مدرن اروپایی نیز از این سبک مبلمان بسیار استفاده می شود. مبل های چستر گزینه انتخابی ایده الی برای خانه های اشرافی بود تا مبادا لباس های اشراف زاده ها چین و چروک پیدا کند. نرمی و انعطاف بسیار بالای این قبیل مبل ها سبب شده است که انتخاب آن ها برای دکوراسیون های مدرن و اشراف گزینه انتخابی ایده الی باشد.

همان طور که می دانید مبل چستر ویژگی ها و شکل ظاهری بسیار متفاوتی را به خود اختصاص داده است. دلیل این تمایز به دلیل شکل و طرح آن است. در نگاه اول شاید به یاد تشک های خانه مادربزرگ های خود بیفتید که به صورت لوزی لوزی دوخته می شدند و با یک کوک بین خطوط به صورت تو رفته طراحی می شدند. در ادامه پیرامون نحوه ساخت این قبیل مبلمان مطالبی را با شما به اشتراک می گذاریم.

چینش و دکوراسیون مبلمان چسترچینش و دکوراسیون مبلمان چستر

فرایند تولید مبل چستر چگونه است؟

مبل چستر به مبلی گفته می شود که دست و پشتی مبل هم اندازه و یکسان باشد. گاهی بر روی دسته مبل و گاهی بر روی پشتی مبل هنر لمسه دوزی به کار گرفته می شود. امری که سبب این تمایز شده است شکل طراحی و نرمی و قابلیت استفاده از این مبل در هر فضای است. در ابتدا تخت چوبی را با استفاده از خطوط مشخص و تعین شده اندازه گیری می کنند و با استفاده از ابزارهای مخصوص روند سوراخ کردن نقطه های مشخص شده را برای لمسه دوزی مشخص می کنند.

سپس با استفاده از پشم شیشه یا متریال مشخص دیگری که سبب نرمی کار می شود فضای روی تخته پوشانده می شود. پس از اینکه روکش چوب به اتمام رسید پارچه ای که مد نظر است بر روی کار قرار داده می شود. عموماً اندازه پارچه دو برابر ابعاد چوب انتخابی است زیرا در هنگام دوخت گل میخ ها و یا کوک زدن لوزی های طراحی شده اندازه پارچه کمتر می شود.

پس از اینکه پارچه به خوبی بر روی چوب و فومی که به عنوان روکش چوب مد نظر قرار داده شده است فیکس شد روند دوخت لوزی ها به اتمام رسید فرایند پرس کردن کنارهای پارچه آغاز می شود. کناره های پارچه به خوبی کشیده می شود تا شکل بد فرمی به کار داده نشود سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص روند پرس کردن پارچه رویه مبل صورت می گیرد. این مرحله از کار است که نیاز به استحکام بیشتر پارچه دارد زیرا به دلیل کشش و پرس ممکن است پارچه های نازک به سرعت پاره شوند.

چینش و دکوراسیون مبلمان چسترچینش و دکوراسیون مبلمان چستر

مبل چستر برای چه سبکی از دکوراسیون ایده ال است؟

مبل چستر به دلیل شکل بسیار زیبا و مدرنی که دارد برای هر سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه و تم رنگی استفاده شده در این قبیل مبلمان است که در انتخاب آن برای سبک های دکوراسیون داخلی اثر گذار می شود.

برای این مهم نیاز است در ابتدا با سبک های دکوراسیون داخلی قدری بیشتر آشنایی پیدا کنید. سبک دکوراسیون مدرن، سبک دکوراسیون کلاسیک و سبک دکوراسیون سلطنتی سه سبک اصلی هستند که برای انتخاب مبل، پرده، فرش، کابینت و سرویس خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

مبل چستر در رده مبل های راحتی دسته بندی شده است اما به راحتی می توان برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی از این قبیل مبلمان استفاده کرد. همان طور که اشاره شد تم های رنگی و پارچه های استفاده شده کار را برای ایده پردازی در سبک های مختلف قدری ساده تر به انجام می رساند.

از مبل چستر چرمی برای دکوراسیون های کلاسیک به راحتی می توان استفاده کرد زیرا هارمونی رنگ را با چوب های که برای این سبک از دکوراسیون استفاده می شود به راحتی می توان فراهم کرد.

دکوراسیون های سلطنتی یا همان اشرافی را می توان با یک مبل مخملی مشکی با ایده پردازی به وسیله دکوری های طلایی به راحتی به انجام رساند البته می توان از گل میخ های طلایی یا الماسی شکل برای اشرافی تر جلوه دادن دکوراسیون های کلاسیک استفاده کرد.

دکوراسیون های مدرن نیز ارتباط مستقیم با تم های رنگی دارند. سادگی در طرحی و بهره گیری از رنگ های شاد ایده مناسبی برای فضا سازی با استفاده از مبل های چستر به شمار می آید. برای این مهم شما می توانید از مبل چستری که تنها دسته های آن از هنر لمسه دوزی بدون گل میخ بهره گرفته است با تم رنگی سفید و کوسن های رنگی استفاده کنید.

چینش و دکوراسیون مبلمان چسترچینش و دکوراسیون مبلمان چستر

آیا از ‌مبل چستر برای دکوراسیون مدرن می‌توان استفاده کرد؟

مبل چستر انتخابی ایده ال برای دکوراسیون های مدرن است. سادگی در طراحی، تنوع در تم های رنگی و دسته بندی این قبیل مبلمان در رده بندی مبل های راحتی مزیت استفاده از این مبلمان در دکوراسیون های مدرن به شمار می آید.

نرم بودن این مبل ها و شکل طراحی بسیار ساده ای که این قبیل مبل ها به خود اختصاص داده است دلیل انتخاب آن ها برای دکوراسیون های مدرن به شمار می آید. اگر شما از پاف های جلو مبلی لمسه دوزی شده و میز های پذیرایی لمسه دوزی شده بهره بگیرید به این مهم ساده تر نزدیک می شوید.

از هنر لمسه دوزی شده برای فضاهای بسیار زیادی استفاده می شود. بر فرض برای دیوار کوب کردن و زیبا تر جلوه دادن ستون ها و دیوارهای اتاق پذیرایی با ترکیب هنر آینه کاری، یا برای درب اتاق های فضاهای کاری که نیاز به تمرکز زیاد دارد و یا هر مکان دیگری از این هنر بی نظر به غیر از مبل های چستر استفاده می شود.

چینش و دکوراسیون مبلمان چستردکوراسیون کلاسیک و ایده پردازی با مبل چستر

مبل چستر و چینش آن کار بسیار ساده ای است که شما را به راحتی به ایده پردازی سبک کلاسیک نزدیک می کند. برای سبک کلاسیک به شما توصیه می کنیم که از مبل چستر چرمی استفاده کنید حال بسته به توان مالی خود می توانید نوع چرم مصنوعی و طبیعی را خود مشخص کنید اما برای چینش این قبیل مبلمان ایده های را برای شما در نظر گرفته ایم.

مبل های چستر عموماً از دو کاناپه سه نفره و دونفره بهره گرفته اند که در کنار دو مبل تکی یک سرویس هفت نفره را برای شما فراهم می سازند. شما می توانید با اضافه کردن صندلی های مهمان یا پاف های کنار مبلی آن ها را به یک سرویس نه نفره یا دوازده نفره تبدیل کنید.

این امر به فضای دکوراسیون داخلی منزل شما و ابعاد و اندازه اتاق نشیمن؛ اتاق کار و اتاق پذیرایی شما منوط می شود. از همین رو بر اساس اندازه فضایی که در اختیار دارید می توانید تعداد این صندلی ها را مشخص کنید. از سوی دیگر چینش آن نیز کار بسیار ساده است.

شما می توانید اتاق نشیمن خود را با استفاده از یک کاناپه سه نفره و چند پاف کنار مبلی دیزاین کنید و با استفاده از کاناپه دو نفره و دو مبل تکی باقی مانده و چند پاف کنار مبلی رنگی کار ایده پردازی اتاق نشیمن خود را به انجام برسانید. این مهم کاملاً به نظر و سلیقه شما ارتباط دارد.

چینش و دکوراسیون مبلمان چسترتلفیقی از دکوراسیون های اروپایی و مبل چستر

مبل چستر با توجه به اینکه ساخت کشور ترکیه است اما این روزها در دکوراسیون های مدرن بسیار از آن ها بهره گرفته می شود. همان طور که می دانید دکوراسیون های مدرن ایده پردازی های بسیار ساده ای را طلب می کند اما شما می توانید با استفاده از یک تاپ ریلکسی و استندهای گل فضا سازی را قدری متفاوت تر به انجام برسانید.

اگر هدف شما ایده پردازی به سبک کلاسیک با استفاده از مبل های چستر چرمی است به شما توصیه می کنیم حتماً از کنسول و آینه ای که به سبک کلاسیک طراحی شده است نیز برای زیبا تر جلوه دادن ایده پردازی خود کمک بگیرید.

هنر آینه کاری لوزی شکل را نیز می توانید با مبل های چستر لوزی لوزی خود تلفیق کنید و به سبک دکوراسیون های اروپایی به دیزاین فضای داخلی منزل خود بپردازید. میزهای پذیرایی که با استفاده از هنر لمسه دوزی شده تهیه می شوند برای کسانی که فرزند خردسال در منزل دارند و مراقبت از آن ها در کنار میز های چوبی و شیشه ای کار بسیار دشواری است ایده ای مدرن و بسیار مناسب به شمار می آید.

مبل چستر یکی از برترین، مدرن ترین و راحت ترین دکوراسیون های داخلی را با سه سبک مدرن، کلاسیک و سلطنتی برای شما عزیزان فراهم می سازد. اگر شما نیز طرح و ایده جدیدی در ذهن دارید می توانید در انتها با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: چوبکده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *