کاربردهای پُر طرفدار آینه و میز کنسول+نکات مهم برای چیدمان آن

یکی از وسایلی که باعث می شود دکور منزل شما زیباترشود و خیلی به چشم بیاید آینه و میز کنسول است. این دکور بسیار شیک قدمتی دیرینه دارد و از زمان های قدیم هم وجو داشته است. آینه و میز کنسولی یکی ازوسایل تزئینی منزل محسوب می شود و بیشتر در بخش سالن پذیرایی قرار می گیرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بتوانید آینه و میز کنسول را در بهترین قسمت منزلتان بگذارید.

میز کنسول چیست؟

کنسول یک میز دکوری شیک و لوکس که همراه با آینه می تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد. شما می توانید با استفاده از کنسول های جدیدی که در بازار یافت می شوند علاوه بر زیبا سازی به چیدمان بهتر نیز دست پیدا کنید.

کاربرد آینه و میز کنسول در سالن پذیرایی

یکی دیگر از کاربردهای میز کنسول استفاده از آن درسالن پذیرایی می باشد، سالن پذیرایی به دلیل  اینکه یکی از بهترین ممکان های خانه است که به‌ منظور پذیرایی از مهمان‌ها از آن استفاده می‌شود. از همین‌ رو طراحی و دکوراسیون داخلی آن بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

استفاده از میزهای کنسول کلاسیک و یا استیل می‌تواند گزینه‌ ای بسیار مناسب برای طراحی این بخش به شمار بیاید، شما می‌توانید از یک میز پذیرایی کلاسیک در کنار یک میز کنسول کلاسیک بهره ببرید و جلوه‌ ای فوق‌ العاده را به آن منتقل کنید، از آنجایی‌ که دکوراسیون این بخش بسیار اهمیت دارد می‌توانید با درختچه‌ های آپارتمانی یا آباژور های ایستاده آن را دیزاین کرده و از کنسول های چوبی یا بوفه‌ های کلاسیک نیز بهره ببرید.

کاربرد آینه و میز کنسولی در راهرو

می‌توان برای بزرگ جلوه دادن فضای راهرو ازانواع میز کنسول های آینه‌دار استفاده کرد، آینه‌ها فضا را بزرگ نشان می‌دهند، حتی زیر میز کنسول در راهرو یا ورودی سبدهایی می‌گذارند تا وسایل اضافی و کوچک را در آن قرار دهند.

———-برای خرید میز کنسول مناسب راهرو کلیک کنید———–

کاربرد میز کنسول در محیط کار

استفاده از میزهای کنسول در محیط کار، کارایی خود را دارد و می‌توانید از آن‌ها برای دیزاین محل کار خود بهره ببرید این وسیله کاربردی در شکل‌ ها و طرح‌ های بسیار گوناگونی ارائه می‌شود و سبب خاص‌ تر شدن محیط و دکوراسیون کاری شما خواهد شد. برای مثال استفاده از میزهای کنسول استیل در مکان هایی مانند :

  • سالن های عروسی
  • مزون‌ های لباس عروس
  • فروشگاه‌ های کیف و کفش
  • و …

می‌تواند بسیار کارآمد باشد با استفاده از یک میز کنسول و صندلی‌ هایی استیل می توانید فضایی فوق‌ العاده را به محیط کاری خود ارائه دهید، برای زیبا سازی بیشتر محیط می‌توانید از میزهای کنسول استیل در کنار یک آینه با همان سبک بهره بگیرید. پاف های جلویی مبل و صندلی های تکی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده باشد.

 کاربرد میز کنسول در اتاق خواب

عده‌ ای تمایل دارند که از میزهای کنسول در اتاق خواب خود استفاده کنند، استفاده از این محصول شیک و زیبا می‌تواند در اتاق خواب شما با فاصله کافی از تختخواب نمای فوق‌ العاده و زیبایی را به اتاق خواب شما ارائه دهد. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی فضا نداشته باشد می‌توانید با قرار دادن میز کنسول با یک تیر چند نشان را بزنید، استفاده از میز کنسول می‌تواند به جای میز توالت، گاوصندوق، آینه و شمعدان و نگهداری از وسایل ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل استفاده از میز کنسول در اتاق خواب می‌تواند بسیار کارآمد و به صرفه باشد.

نکات مهم برای چیدمان آینه و میز کنسول

  1. آینه و کنسول ها چندین مدل دارند و جنس آن ها متفاوت است. اگر چیدمان منزل شما کلاسیک می باشد بهتر است از اینه کنسول های کلاسیک استفاده شود .
  2.  هنگام خرید جهیزیه عروس درنظر داشته باشید که آینه و میز کنسول مناسب می تواند زیبایی خانه شما را چندین برابر کند پس آینه کنسول متناسب با خانه خود را خریداری کنید.
  3. اگر فضای خانه شما کوچک است بهتر است از آینه و کنسول هایی که فضای زیادی را اشغال می کنند استفاده نکنید.
  4. میز کنسول را بهتر است در مکان های سه گوشه خانه قرار ندهید زیرا نه تنها از زیبایی خانه می کاهد بلکه باعث آشفتگی ذهنی و شلوغ به نظر رسیدن منزل شما می شود.
  5. قرار دادن آینه کنسول روی فرش هم جلوه زیبایی ندارد و به دلیل اینکه وزن زیادی دارد باعث فشرده شدن فرش شما در ناحیه پایه های آینه کنسول می شود بهتر است روی سرامیک های خانه قرار بگیرد و در صورت نبود ان را رو موکت قرار دهید.
  6. آینه و میز کنسول را نزدیک آ شپزخانه قرار ندهید. ورودی پذیرایی می تواند برای جایگذاری باتوجه به فرم خانه شما باشد.
  7. و آخرین مورد که باید در قرار دادن اینه کنسول در نظر بگیرید چیدن مبل هاست. قرار دادن میز کنسول در پشت مبل ها جلوه زیبایی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *