کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پذیرایی

همانطور که می دانید بیشتر خانم های خانه دار با تغییر فصل و یا نزدیک شدن به عید نوروز تمایل دارند که حتماً یک تنوع و تغییری در ظاهر خانه به وجود بیاورند و برای آنها خیلی مهم است که این تنوع چشمگیر و جذاب باشد و در جهت زیباتر شدن منزل انجام شود. با توجه به اینکه خرید و فروش و نو کردن وسایل هزینه خیلی زیادی می طلبد انجام تنوع با تعویض وسایل کار دشواری است ولی یکی از کارهایی که هزینه کمی دارد و انجام آن باعث می‌شود دکوراسیون زیرورو شود و یک تغییر خیلی چشمگیر در آن به وجود بیاید استفاده از کاغذ دیواری برای خانه است و یا تعویض کاغذ دیواری می تواند کاملا ظاهر خانه را نو کند و با توجه به نیاز مشتری تنوع محصولات طوری بالا رفته که در بعضی از موارد شما می توانید خیلی راحت این کاغذ دیواری ها را شست و شو دهید و تمیز کنید.

این کاغذ دیواری ها در فروشگاه های مختلف، بازارها و سایت های مختلف عرضه می شوند و شما می توانید کاتالوگ های آن را بررسی کنید و از بین انواع مختلف مدل هایی که عرضه می شود، مدلی که برای خانه شما مناسب تر است و با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب و خریداری کنید. البته کاغذ دیواری ها از نظر قیمت در رنج متفاوتی قرار دارند و این به علت جنس و طرح و کاربرد آنها است.

آیا در خانه اجاره ای کاغذ دیواری نصب کنیم؟

 خیلی از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون کلی و تغییر ظاهر کلی در خانه هستند تصمیم میگیرند از کاغذ دیواری استفاده کنند زیرا با یک هزینه نسبتا کم ظاهر جذاب و زیبایی می‌تواند در خانه حاکم شود. اما آیا استفاده از کاغذ دیواری برای کسانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و ماندن آنها در آن خانه موقتی است کار درستی است؟

 در پاسخ به این سوال باید بگویم که پیشنهاد ما این است که در خانه هایی که اجاره ای هستند از کاغذ دیواری استفاده نکنید چون چسباندن این کاغذها با استفاده از یک سری چسب های مخصوص است و اگر تصمیم داشته باشید بعد از جابجایی این کاغذ دیواری ها را جدا کنید و با خود ببرید باید بدانید که اثر آن چسب ها روی دیوار باقی می ماند و خوشایند نیست و دیوار دیگر مثل قبل نمی شود مگر اینکه با صاحبخانه مشورت کنید و بعد این کار را انجام دهید.

ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده

ممکن است شما حتی نتوانید برای تعویض کلی کاغذ دیواری خانه  هزینه کنید و مجبور شوید قسمت هایی از کاغذ دیواری که قبلا آسیب دیده را ترمیم کنید و یا قسمت هایی که قابل ترمیم نیستند را عوض کنید و فکر این که قرار است یک قسمت هایی از کاغذ دیواری را عوض کنید و یکدست بودن آن روی دیوار باقی بماند کمی مشکل است. برای این کار شما نیاز دارید یک سری ابزار و وسایل داشته باشید که این ابزار شامل اسفنج مخصوص کاغذ دیواری، کاتر، چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص کاغذ دیواری و یک تکه از کاغذ دیواری که کاملا سالم است که قرار است در جای قبلی قرار بگیرد.

در مرحله اول شما باید یک تکه کاغذ دیواری را برش بزنید و بردارید و کاغذ دیواری سالم را که قرار است در جای آن قرار دهید به شکل مستطیل ببرید و فقط توجه کنید که چند سانتی متر بزرگ تر از جایی که ترمیم لازم دارد برش دهید و سعی کنید این نوع برش را از قسمتی که طرح مشابه دارد تهیه کنید که وقتی سر جایش قرار می‌دهید ناهماهنگی نداشته باشد و سپس مقداری از چسب را با اسفنج مرطوب به پشت تکه بریده شده بزنید و در جای مورد نیاز نصب کنید و صبر کنید که کاملا خودش را بگیرد و قسمت های اضافه را برش دهید و بردارید.

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

یکی از سوال هایی که خیلی برای مشتری ها و مخاطبان پیش می‌آید این است که اصلا خانه را رنگ کنند یا از کاغذ دیواری استفاده کنند؟ و همیشه خیلی از افراد در این مرحله دچار تردید هستند و برای اینکه این تردیدها برطرف شود لازم است که مزایا و معایب هر کدام از این دو را بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. در این مقاله تصمیم نداریم که بگوییم دقیقا کاغذ دیواری برای خانه شما مناسب تر است یا رنگ، اما با توجه به نکاتی که به شما آموزش می دهیم می ‌توانید متوجه شوید که کدام یک از این دو مورد برای منزل شما مناسب تر است.

انتخاب کاغد دیواری برای خانه های کوچک

واقعیتی که در مورد رنگ ها و کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که تنوع در کاغذ دیواری ها خیلی بیشتر از رنگ ها است و این یکی از نقاط قوت این محصول است. از بین کاغذ دیواری ها و رنگ ها باید بگویم که رنگ ها خانه را نورگیر تر می کنند و چون سطح براق تری دارند باعث انعکاس نور می شوند که این علاوه بر اینکه باعث می‌شود فضا روشن‌تر به چشم برسد باعث دل بازتر شدن و بزرگتر به نظر رسیدن خانه هم میشود ولی کاغذ دیواری ها نور را جذب می کنند و این ویژگی مثبت را ندارند.

با توجه به اینکه بیشتر خانه های امروزی متراژ پایینی دارند و خیلی از خانواده ها در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند مدام به دنبال راهی برای بزرگتر نشان دادن خانه و دلباز نشان دادن آنها هستند. اگر به دنبال بزرگتر نشان دادن خانه هستید باید بگویم که رنگ ها برای شما گزینه مناسب تری از کاغذ دیواری ها هستند زیرا علاوه بر نکته ای که در مورد بازتاب نور در مورد رنگ ها و کاغذ دیواری ها گفتیم، کاغذهای دیواری به خاطر طرح هایی که روی خودشان دارند حتی اگر این طرح ها خیلی کوچک هم باشد باعث می‌شود فضای خانه کوچک تر دیده شود.

تنوع بافت در کدام یک بیشتر است؟

 بیشتر افراد تمایل دارند در قسمت های مختلف بافت دیوار هماهنگ با بافت کلی دکوراسیون باشد و هماهنگی زیادی بین آن برقرار شود. اگر شما هم به دنبال بافت های متنوع هستید پیشنهاد می کنیم که کاغذ دیواری را انتخاب کنید، چون کاغذ دیواری ها در زمینه بافت، جنس و طرح و رنگ آنقدر متنوع هستند که شما با هر سلیقه ای سراغ آنها بروید دست خالی برنمیگردید.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

هیچ وقت کاملا خودتان را درگیر قوانین و اصول نکنید و از خلاقت و سلیقه خودتان هم برای خانه کمک بگیرید. مثلا لازم نیست که حتماً فقط از یکی از نمونه های کاغذ دیواری یا رنگ در خانه خود استفاده کنید و شما این شانس را دارید که هم از کاغذ دیواری در خانه خود استفاده کنید و هم از رنگ، و از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید که ترکیب کردن آنها یه مقدار هوشمندی نیاز دارد و بهتر است که از یک طراح و معمار داخلی مشورت بگیرید.

ست کردن مبلمان با دیوار با کاغذ دیواری

 همانطور که گفتیم کاغذدیواری ها انواع متفاوتی دارند و شما با توجه به اینکه قرار است دکوراسیون خانه تان مدرن یا کلاسیک باشد نمونه مد نظر خود را انتخاب می کنید. البته اگر از بین گزینه‌های مختلف کاغذ دیواری ای را انتخاب کردید که به سبک کلاسیک بیشتر نزدیک بود لازم نیست که حتماً از مبل کلاسیک استفاده کنید و می توانید از مبل های چستر فیلد در این مورد استفاده کنید زیرا در هر صورت چیزی که تعیین کننده وسایل خانه شماست سلیقه خود شماست و سعی کنید از وسایلی در خانه استفاده کنید که از دیدن آنها لذت ببرید.

راهنما انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

 سعی کنید هماهنگی بین رنگ ها طوری باشد که رنگ کاغذ دیواری و مبل ها عینا مثل هم نباشد و یک تنالیته روشن به تیره و برعکس داشته باشد. به طور مثال ترکیب رنگ های کرم، قهوه ای، شیری و نسکافه ای می ‌تواند ترکیب رنگ خوبی در خانه شما باشد. اگر به طور مثال برای مبل های راحتی یا حتی مبل کلاسیک رنگ قهوه ای را انتخاب کردید می‌توانید در کنار آن از رنگ های کرمی هم استفاده کنید و میزی که به عنوان میز جلو مبلی در مقابل مبل قرار میگیرد هم میتواند قهوه ای تیره باشد هم سفید باشد که همه اینها بستگی به مبل شما و سلیقه شما دارد.

 ترکیب رنگ هایی که گفته شد بیشتر مناسب دکوراسیون کلاسیک و مجلل تر است و اگر می خواهید به سمت دکوراسیون مدرن و امروزی پیش بروید سعی کنید از رنگ های خنثی بیشتر استفاده کنید. به طور مثال رنگ های سفید و طوسی در کنار هم به خاطر روشنی و راحتی که دارند یک سبک مدرن را در خانه به وجود می آورند. البته اینطور نیست که برای دکوراسیون سلطنتی نتوان از این ترکیب رنگ استفاده کرد.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اگر تصمیم گرفتید برای اتاق خواب خود هم کاغذ دیواری تهیه کنید این کاغذ دیواری، هم می تواند از طرح کاغذ دیواری هایی که در قسمت پذیرایی خانه قراردادید باشد و هم می تواند یک کاغذ دیواری متفاوت باشد. قسمت اتاق خواب و پذیرایی کاملا جدا است و شما می توانید اگر ایده ای دارید به صورت جداگانه در این قسمت پیاده کنید.

 اما سعی کنید که از کاغذ دیواری در اتاق خواب استفاده کنید که طرح شلوغ نداشته باشد و یا رنگ هایی نباشد که آرامش شما را به هم بزند و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و سعی کنید از طرح‌هایی که حس خوبی به شما میدهد و آرامش بیشتری در اتاق برقرار می کنند استفاده کنید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید سعی کنید از کاغذ دیواری های تیره رنگ در آن استفاده نکنید زیرا باعث می شود اتاق کوچک تر از چیزی که هست به نظر برسد و اگر طرح ها عمودی باشند و زمینه روشن باشد، اتاق بزرگتر و سقف اتاق بلندتر دیده می شود و این باعث زیباتر شدن اتاق شما میشود.

چسب کاغذ دیواری

بسیاری از افرادی که برای پوشش دیوارهای منزل خود از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند به دنبال پیدا کردن بهترین چسب کاغذ دیواری هستند تا کار تمیز و سکه از آب در بیاید .

بنابراین بعد از اینکه کاغذ دیواری مناسب منزل خود را با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب کردید باید وقتی را هم برای پیدا کردن چسب مناسب کاغذ دیواری اختصاص دهید و سعی کنید از فردی که در این زمینه مهارت دارد برای نصب کاغذ دیواری کمک بگیرید .

 می‌توانید از همان فروشگاهی که کاغذ دیواری را خریداری می کنید بخواهید که یک نصاب ماهر را برای نصب کاغذ دیواری منزل شما بفرستند تا با استفاده از هنر دست و همچنین چسب کاغذ دیواری مناسب خروجی کار با بهترین کیفیت به شما تحویل داده شود.

 اگر هزینه و وقت زیادی برای کاغذ دیواری مصرف کنید اما در عوض به چسب کاغذ دیواری توجهی نداشته باشید نتیجه کار خوب نخواهد شد و باید دقیقاً به همان میزانی که برای خرید کاغذ دیواری وقت گذاشته اید و جنس و کیفیت آن را بررسی کرده اید در مورد کیفیت و جنس چسب کاغذ دیواری هم انرژی مصرف کنید تا نصب کاغذ دیواری به بهترین نحو ممکن انجام شود.

گاهی اوقات نصابی که برای نصب کاغذ دیواری خانه شما می‌آید چسب کاغذ دیواری را همراه خود می آورد ولی سعی کنید به راحتی اعتماد نکنید و حتما چسبی که قرار است استفاده شود را بررسی کنید و از او بخواهید که در مورد کیفیت چسب کاغذ دیواری به شما تضمین دهد و بعد شروع به کار کند زیرا در صورتی که چسب مناسبی در کار استفاده نشود کل کار خراب شده و هزینه دو برابری برای شما تراشیده می شود .

معمولاً هر نصابی از چسب خاص و منحصر به فرد خود که بارها از آن استفاده کرده برای کارش استفاده می کند و نمی توان گفت که تنها یک برند و مارک خاصی از چسب کاغذ دیواری بهترین است و بقیه کارآمد نمی باشند . بلکه چسب کاغذ دیواری ها با درجه کیفیت مختلف و با برند های متفاوتی وجود دارند و همین که شما از کیفیت آن ها اطمینان حاصل کنید و نصاب بابت جنس چسب به شما ضمانت دهد ، دیگر نیازی به نگرانی بیشتر نیست .

انواع چسب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری چسب کاغذ دیواری انواع مختلفی دارند که بهتر است آنها را بشناسید. ولی به طور کلی 5 نوع چسب کاغذ دیواری داریم که شامل موارد زیر می باشند :

  1. چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد   Cold water paste
  2. چسب های همه منظوره کاغذ دیواری  All-purpose Paste
  3. چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد  Heavy-duty/Extra Strong paste
  4. چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری   Paste the wall
  5. چسب های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری  Reaqdy to use paste

قیمت چسب کاغذ دیواری را کیفیت و میزان چسبی که شما مصرف می کنید تعیین خواهد کرد . همچنین تکنولوژی که برای ساخت چسب کاغذ دیواری استفاده می‌شود بر روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود . پس همیشه گرانتر بودن چسب به معنی کیفیت بهتر آن نیست و ممکن است نوع تکنولوژی تولید آن هزینه‌بر بوده باشد .

 سعی کنید برای اینکه بهترین نوع چسب کاغذ دیواری را خریداری کنید حتماً مشخصاتی که روی بسته‌ بندی چسب درج شده را به خوبی مطالعه کنید و اگر دستورالعمل ساخت و آماده سازی چسب کاغذ دیواری روی آن درج نشده از فروشنده بخواهید که به صورت کامل برای شما توضیح دهد که چگونه آن را تهیه و آماده کنید.

در مورد چسباندن کاغذ دیواری این نکته را مد نظر داشته باشید که دیوار هایی که تازه گچ شده اند و نو هستند احتیاج بیشتری به چسب دارند و می توانید در این شرایط از پرایمر هم استفاده کنید و در لایه اول از پرایمر یا یک لایه چسب به صورت رقیق استفاده کنید و وقتی که کاملاً خشک شد و منافذ آن بسته شد ، ادامه کار را انجام دهید.

منبع : آف دکور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *