۶ نکته برای دکوراسیون

۶ نکته برای دکوراسیون نشیمن مستطیلی

۶ نکته برای دکوراسیون نشیمن مستطیلی - وبسایت رابو

موفقیت در دکوراسیون اصولی اتاق نشیمن مستطیل شکل در جدا کردن حوزه ها و یافتن راهی برای ایجاد خطای بصری است که می تواند فضا را بسیار بزرگتر و همچنین هماهنگ تر نشان دهد  برای رسیدن به این هدف  با ما با شش نکته در ادامه همراه باشید…..

۱-مرکز فضا را خالی نگه دارید!

با توجه به اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن باید جریانی آزاد داشته باشد، چسباندن مبلمان به سمت دیوار گزینه خوبی است . به این ترتیب مرکز نشیمن بدون موانع خواهد بود. این نکته مخصوصاً هنگام تزئین یک اتاق مستطیل شکل که باریک هم باشد بسیار مفید است علاوه بر این ، با پیروی از خط دیوارها با مبلمان و رعایت هماهنگی بین مبلمان می توانید این تاثیر را بیشتر کنید.

۶ نکته برای دکوراسیون نشیمن مستطیلی - وبسایت رابو

۲-هنگام دکوراسیون نشیمن مستطیلی از گوشه ها استفاده کنید !

با قرارگیری مبلمان به سمت دیوارها ، گوشه هایی وجود دارد که معمولاً هدر می روند. برای  ایجاد جلوه ای متعادل سعی کنید مبلمان گوشه ای یا میزهای کناری را در گوشه اتاق قرار دهید. ایده اصلی اینکار این است که علاوه بر کمک به  زیبایی دکوراسیون ، عملکردی نیز باشند.

از جمله گزینه هایی که می توانید در گوشه فضا استفاده کنید ، مبلمان سفارشی مانند قفسه هایی هستند که به نظم بخشیدن به سایر اشیا دکوراتیو کمک می کنند یا می تواند به عنوان کتابخانه کاربردی باشند.

۳-هندسه را حفظ کنید!

نکته معمول در دکوراسیون اتاق مستطیل تزئین آن با اقلامی تابع همان شکل است. اما شما می توانید با استفاده برخی از اشیا مربع و دایره نیز تفاوت های ظریف ایجاد کنید .

نمونه آن مجموعه تصاویری است که می توانید روی دیوار پشت مبل اصلی قرار دهید. بهتر است یک گالری از تصاویر در اندازه های مختلف ، با قاب های مربع و مستطیل ، متفاوت باشد. آنها را برای جلوه ای چشمگیر ، بالاتر قرار دهید. البته ، به خاطر داشته باشید که در این نوع فضا های باریک و مستطیلی بهترین حالت دکوراسیون مینیمالیستی است ، تا احساس فضایی بزرگتر را به وجود آورد.

۶ نکته برای دکوراسیون نشیمن مستطیلی - وبسایت رابو

۴- در هنگام تزئین اتاق نشیمن مستطیل به نور اولویت دهید!

اگر اتاق نشیمن مستطیل شکل دارای پنجره هایی است که نور طبیعی و خوبی به آن وارد می شود ، از آن استفاده کنید! اگر منظره زیبایی دارید ، حتما این فرصت را از دست ندهید!

به یاد داشته باشید که نور طبیعی فضاهای شما را دگرگون می کند، نور  اقلام دکوراتیو شما را برجسته می کند و اتاق را بزرگتر نشان می دهد. بنابراین ، نباید جلوی ورود نور را بگیرید. از استفاده از پرده های سنگین و ضخیم خودداری کنید، سعی کنید پنجره ها را بدون پرده  یا با پرده های حریر رها کنید و مبل اصلی را کنار دیواری که هیچ پنجره ای ندارد قرار دهید و  تا جای ممکن مبلمان را از پنجره ها دور کنید تا از تاریک شدن و مانع شدن برای ورود نور جلوگیری کند.

۵-مبل ها را با مبلمان پایه های ظریف ترکیب کنید!

اتاق نشیمن مستطیل شکل را با مبل و یا صندلی هایی با پایه باریک تزئین کنید. از آنجا که اتاق نشیمن مستطیل شکل کمی تنگ به نظر میرسد عاقلانه است که مبلمان اصلی را با صندلی های راحتی که پایه های نازکتر دارند ترکیب کنید .

میزهای قهوه خوری و میزهای کمکی نیز همین مورد را دارند. ایده آل خواهد بود که پایه ها و ساختارهای آنها ظریف باشند. در این حالت می توانید میزهای اکریلیک یا شیشه ای را انتخاب کنید که با عبور نور  سنگینی بصری را کاهش می دهند.

۶ نکته برای دکوراسیون نشیمن مستطیلی - وبسایت رابو

۶-توجه را به دیوار پشت مبل متمرکز کنید!

رنگ آمیزی اتاق نشیمن مستطیلی به رنگ سفید به جادار بودن و بزرگتر نشان دادن آن کمک می کند ، بنابراین با شجاعت به طولانی ترین دیوار پشت مبل جلوه ای متفاوت بدهید. به این ترتیب می توانید عمق بیشتری به اتاق بدهید .

از جمله گزینه های متریال برای تزئین این فضا کاغذ دیواری ، مجموعه خوبی از تصاویر و قاب های دیواری ، نقاشی یا استفاده از تناژ متفاوت تنها روی یک دیوار است.

برای دکوراسیون اتاق نشیمن مستطیل از این نکات بهره ببرید!

دیزاین یک اتاق نشیمن مستطیل شکل ممکن کمی سخت به نظر برسد اما یک چالش دلپذیر است گزینه های زیادی وجود دارد ، اگرچه ممکن است در ابتدا باور نکنید ، اما باعث می شود بتواند فضا را وسیع تر  نشان دهد و بتوانید از فضا استفاده بیشتری کنید مطابق با سلیقه خود تزئین کنید و علاوه بر این نکات ، سعی کنید فضاهای خود را با فرش و مبلمان حوزه بندی و تفکیک کنید . این امر به بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن شما نیز کمک می کند موفق باشید!

منبع : دکوبوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *