۷ عامل موفقیت در فروش

۷ عامل موفقیت در فروش با دکوراسیون داخلی

۷ عامل موفقیت در فروش با دکوراسیون داخلی - وبسایت رابو

فروش کالا و عرضه آن به مصرف کننده از طریق مغازه، فروشگاه یا دفاتر کاری از دیر باز تاکنون و در جوامع مختلف وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شهرآرا، با گذشت زمان و تغییر نیاز مصرف کننده و گرایش افراد به مدرن بودن موجب شده تا دکوراسیون داخلی در میزان فروش بسیار موثر باشد. به طور مثال یکی از این مکان‌ها داروخانه است. 

تاثیر دکوراسیون داخلی بر میزان فروش

طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه در خرید مشتری بسیار تاثیرگذار است. اگر چیدمان و معماری داروخانه بر اساس شیوه‌های استاندارد باشد، مشتری ممکن است که برای خرید دارو به داروخانه آمده باشد اما چیزهای دیگری نیز خریداری می‌کند. طراحی داروخانه و دکوراسیون داخلی مورد استفاده، تاثیر بسزایی در فروش شما دارد.

برخی عوامل هستند که اگر صاحبان فروشگاه آن‌ها را رعایت کنند می‌توانند مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش خود را ارتقا دهند. منظور از طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه انجام اقداماتی است که بوسیله آن بتوان محصولات، برند و سوابق کاری را بیشتر در معرض دید قرار داد.

نورپردازی و چیدمان بگونه‌ای باشد که مشتری برای خرید ترغیب شود. توجه به این جزییات کار نسبتا دشواری است. در ادامه به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که رعایت آن‌ها موجب خواهد شد طراحی دکوراسیون داخلی شما اثرگذارتر باشد.

۱. تحقیقات نشان داده است که ۹۰ درصد افراد زمانی که وارد فروشگاهی می‌شوند به سمت راست آن نگاه می‌کنند. پس قسمتی که باید بیش از دیگر قسمت‌ها برای طراحی دکوراسیون مورد توجه قرار گیرد سمت راست فروشگاه است.

اگر تخفیفات فصلی دارید یا می‌خواهید محصول خود را در معرض دید بیشتر مشتری قرار دهید باید اجناس را در دیوار سمت راست فروشگاه چیده و با نورپردازی به جذابیت آن بیفزایید.

۷ عامل موفقیت در فروش با دکوراسیون داخلی - وبسایت رابو

۲. کاری کنید که مشتری در فروشگاه شما گشته و محصولات دیگر شما را تماشا کند. این کار احتمال خرید بیشتر را افزایش داده و شما می‌توانید از بازخورد مشتری متوجه شوید کدام محصول بیشتر و کدامیک کمتر مورد توجه مشتری قرار می‌گیرد.

شاید دقت کرده باشید برخی از فروشگاه‌ها برای دکوراسیون خود طرح داخلی درنظر می‌گیرند. مشتری پس از ورود از کل اجناس دیدن کرده و در نهایت به همان نقطه ابتدایی می‌رسد.

اگر فروشگاه شما به صورت مستطیلی است در انتهای راهرو طرح جذابی قرار دهید که مشتری برای دیدن آن کل راهرور را پیموده و در مسیر از دیگر محصولات نیز دیدن کند. کف فروشگاه در ترغیب مشتری برای پیمودن مسیر اهمیت دارد. پس باید جذاب و تشویق کننده باشد.

۳. با وجود توجه به کف، قرار دادن محصولات  در انتهای راهرو، ایجاد مسیر دایره‌ای و قرار دادن محصولات در سمت راست باز هم ممکن است برخی افراد بدون توجه به این موارد خرید خود را انجام داده و خارج شوند. پس در نتیجه تاثیری در افزایش فروش شما حاصل نخواهد شد.

شما باید کاری کنید که آن‌ها لحظه‌ای متوقف شود. پس از ورود بنر یا تبلیغی تاثیرگذار قرار دهید. به طور مثال داروی معجزه لاغری و کاهش ۱۵ کیلو وزن در یک ماه را سرتیتر بنر تبلیغاتی قرار داده و توضیح دهید که به طور مثال این محصول در ویترین شماره ۴ است.

این کار باعث ترغیب مشتری و آگاهی یافتن بیشتر او خواهد گشت. اگر فروشگاه شما تنها در قالب ویترین محصولات را به مشتری عرضه می‌کند باید طبقه بندی به شکلی باشد که فرد مراجعه کننده بتواند به خوبی تمام محصولات را ببیند. محصولات پرتقاضا و پرسود باید در طبقاتی باشند که در معرض دید مشتری قرار گیرند.

۴. اگر کسب و کار شما به صورتی است که مشتری باید مدتی را منتظر بماند حتما از مبلمان مناسب و رنگ‌های شاد استفاده کنید. با رعایت این موارد زمان انتظار برای او خسته کننده نخواهد بود. در این حین مشتری فرصت نگاه کردن به محصولات شما را نیز پیدا خواهد کرد. پس محصولات پرتقاضا در معرض دید افرادی که روی مبل یا صندلی انتظار می‌نشینند قرار گیرد.

۵. از گیاهان در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. وجود گیاه حس شادابی و سرزندگی به مشتری القا می‌کند. علاوه بر این در کاهش استرس و افزایش روحیه کارکنان نیز تاثیرگذار است. ترجیحا گیاهی استفاده کنید که بوی مطبوع و آرامش بخش داشته باشد.

۶. محل رفت و آمد باید به شکلی طراحی شود که در صورت شلوغ شدن فروشگاه مشتری در هنگام حرکت با افراد دیگری تماس فیزیکی نداشته باشد. چند نفر باید بتوانند به صورت همزمان از کنار هم حرکت کنند.

۷. محل قرار گرفتن جایگاه پرداخت بسیار مهم است. اگر به تنهایی فروشگاه را اداره می‌کنید باید در جایی باشد که بتوانید به تمام قسمت‌های فروشگاه دید کافی داشته باشید. از طرفی همانطور که گفته شد سمت راست فروشگاه به دلیل اهمیت به محصولاتی تعلق می‌گیرد که می‌خواهیم بیشتر در معرض نمایش باشند.

پس بهترین گزینه برای باجه پرداخت سمت چپ فروشگاه است. این کار باعث می‌شود که مشتری بتواند به طور کامل در فروشگاه بچرخد.

این موارد جزو مهمترین عواملی دکوراسیون داخلی فروشگاه یا مغازه می باشد که می تواند روی فروش شما تاثیر داشته باشد. امیدواریم با مطالعه این موارد، به دکوراسیون داخلی محیط فروشگاه و یا مغازه خود اهمیت ویژه ای بدهید.

۷ عامل موفقیت در فروش با دکوراسیون داخلی - وبسایت رابو

گروه معماران شهرآرا

گروه معماران شهرآرا با تجربه دیرینه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی متنوع و با داشتن تیم متخصص حرفه ای معتقد است تخصص شما در یک محیط زیبا و جذاب بیشتر به چشم می‌آید.

ما با ارائه خلاقیت در انواع طراحی دکوراسیون داخلی و با درنظر گرفتن تمامی معیارهای استاندارد و سنجیده برای هر فضا می توانیم بهترین ها را برای تخصص شما به ارمغان بیاوریم.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *