۸ قدم برای چیدمان اتاق

۸ قدم برای چیدمان اتاق مطالعه لاکچری

۸ قدم برای چیدمان اتاق مطالعه لاکچری - وبسایت رابو

تا به حال به ساخت یک اتاق مطالعه لاکچری برای خودتان فکر کرده اید؟ درست است که ما در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم و اکثر اوقات فراغتمان را در فضاهای مجازی سپری می کنیم. اما هنوز هم در پایان یک روز طولانی و خسته کننده یا در یک آخر هفته که برنامه از پیش تعیین شده ای برای آن نداریم، مطالعه یک کتاب خوب می تواند بهترین انتخاب باشد و به قول جوانان امروزی چه بهتر که این کتابخوانی در یک کتابخانه شیک یا به اصلاح لاکچری باشد.
کتاب مورد علاقه خود را دستتان بگیرید، به کاناپه تکیه بزنید، خود را به یک نوشیدنی دعوت کنید و چند ساعتی را با خودتان بگذرانید.
گاهی کتاب ها برای ما با ارزش تر از یک سرگرمی چند ساعته در انتهای یک روز کاری خسته کننده یا یک آخر هفته هستند. شاید بتوان افراد را از جهت مطالعه کتاب به دو گروه تقسیم کرد. آن هایی که کتاب ها برایشان، کلکسیونی با ارزش محسوب می شوند و باید به بهترین نحو از کتاب هایشان نگهداری کنند و گروه دیگر که ساعت های طولانی از روزشان را صرف مطالعه کتاب ها می کنند و نیاز به پناهگاهی آرام برای کتاب ها و البته خودشان دارند! جایی که بتوانند ساعت های طولانی را به دور از هر دغدغه ای صرف مطالعه کنند.
اگر جزو دسته اول هستید، می توانید یک اتاق مطالعه کوچک و ساده برای خود داشته باشید. اما دسته دوم به یک اتاق مطالعه لاکچری نیاز دارند. اگر شما هم معتقد هستید که کتاب هایتان سزاوار چیزی بیشتر از یک کتابخانه ساده هستند، پس با ما همراه باشید تا اصول چیدمان یک اتاق مطالعه لاکچری را بررسی کنیم.

۸ قدم برای داشتن یک اتاق مطالعه لاکچری

اگر در فکر ساخت یک اتاق مطالعه لاکچری برای خود و کتاب هایتان هستید، ۸ قدم زیر در پیمودن این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

۱.نشیمن  اصلی برای مطالعه در اتاق مطالعه لاکچری

هنگام انتخاب صندلی برای اتاق مطالعه لاکچری خود، یک نکته مهم وجود دارد. صندلی انتخابی حتما باید راحت باشد. در غیر این صورت، مطمئن باشید به سرعت اتاق را ترک خواهید کرد. زیرا احساس راحتی در یک فعالیت آرامش بخش بسیار مهم است، خصوصا فعالیتی که ساعت ها شما را در یک نقطه ساکن نگه می دارد. البته خوشبختانه شما گزینه های زیادی برای انتخاب صندلی در اختیار خواهید داشت؛ از مبل های دنج و صندلی راحتی گرفته تا صندلی های مدرن تر و ارگونومیک.

۲. پنجره در اتاق مطالعه لاکچری

پنجره یکی از عوامل کلیدی در اتاق مطالعه است. هنگامی که باید در یک اتاق مدتی طولانی را صرف مطالعه کنید، دیدن تصویری از منظره طبیعی خارج از اتاق به شما انرژی مثبت می دهد و حالتان را بهتر می کند. در ضمن وجود پنجره در اتاق مطالعه لاکچری می تواند برای کودکان انگیزه خوبی باشد تا تشویق به مطالعه شوند.

۳. تبدیل اتاق کار به اتاق مطالعه

اگر در خانه فضایی برای ساخت اتاق مطالعه لاکچری خود ندارید، می توانید از اتاق کارتان استفاده کنید. با ایجاد تغییرات اندک در اتاق کار خود، آنجا را به یک اتاق مطالعه لاکچری تبدیل کنید. به دیوارهای اتاق کار چند قفسه کتاب متصل کنید و آن ها را به کتابخانه تبدیل کنید. چند صندلی راحتی مخصوص مطالعه تهیه کنید و رو به روی پنجره بچینید. شما در نهایت به سادگی یک دفتر کار ساده را به اتاق مطالعه لاکچری تبدیل کرده اید.
دفتر کار، یک مکان مناسب برای تبدیل شدن به کتابخانه است. حتی اگر کتاب های شما ارتباطی با فضای کاریتان نداشته باشند، اتاق کار مکانی عالی برای آرامش داشتن حین مطالعه است. در ضمن، هنگامی که وقتتان آزاد می شود لازم نیست مسافت زیادی را برای رسیدن به کتاب هایتان بپیمایید، کافی ست تا قفسه کتاب ها بروید و کتاب مورد علاقه خود را برای خواندن انتخاب کنید.

۴. نورپردازی

هنگام طراحی اتاق مطالعه، مهمترین عاملی که باید به آن توجه شود، روشنایی در اتاق است. نکته اساسی در هنگام مطالعه تنظیم نور است، طوری که آسیبی متوجه چشم خواننده نباشد. در صورت امکان، نور طبیعی بهترین انتخاب برای مطالعه است. اما بعد از تاریک شدن هوا، طبیعی است که برای روشن کردن فضای مطالعه خود به وسایل روشنایی احتیاج خواهید داشت.
به هرحال اگر آن قدر خوش شانس هستید که از نور طبیعی حین مطالعه استفاده کنید، از آن نهایت استفاده را ببرید. برای مواقع تاریکی نیز به فکر وسایل روشنایی از قیبل چراغ های سقفی و دیواری برای روشنایی عمومی و چراغ مطالعه برای روی میز باشید.

۵. سازماندهی کتاب ها

شما برای نگهداری کتاب ها به قفسه هایی احتیاج خواهید داشت، این قدم کاملا واضح است. اما قفسه های کتاب که قرار است کتابخانه شما را بسازند، بسیار متنوع و متفاوت هستند و نوع انتخاب شما، نمای کلی اتاق مطالعه لاکچری شما را خواهد ساخت. پس برای انتخاب قفسه های کتابتان وقت کافی اختصاص دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. بعد از اتصال قفسه ها در جای مناسب، کتاب های خود را بر اساس نام، نام نویسنده، سایز یا رنگ بچینید.

۶. نشیمن داخل کتابخانه

بعد از کتاب ها، مهمترین بخش برای لذت بردن از اتاق مطالعه، نشیمن شما است. وقتی زمان خود را به مطالعه اختصاص می دهید، راحتی مهمترین عاملی است که باید به آن توجه شود. نشستن طولانی مدت پشت میز و روی صندلی کمی خسته کننده است و نیاز به نشیمن های جانبی دارید.
اگر جای کافی برای گذاشتن صندلی های بزرگ و راحت در اتاق مطالعه لاکچری خود ندارید، می توانید قسمتی از کتابخانه  خود را به آن اختصاص دهید. به این شکل که بخشی از قفسه کتاب های خود را خالی کنید و یک اسفنج نرم برای نشستن در آن قرار دهید. حال شما برای مطالعه جایی بین کتاب ها برای خود ساخته اید. جایی راحت، دنج و زیبا.

۷. رنگ ها در طراحی اتاق مطالعه لاکچری

رنگ ها در طراحی نقش حیاتی دارند. اما در طراحی کتابخانه، انتخاب رنگ مناسب مهمتر از هر جای دیگری است. چرا که در این فضا شما به آرامش زیادی نیاز دارید. بنابراین انتخاب یک رنگ آرامش بخش و چشم نواز مثل رنگ های صدفی، بژ یا خاکستری گرم که دکوراسیون زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد، حائز اهمیت است. هنگام برنامه ریزی برای طراحی اتاق مطالعه لاکچری، خود را به رنگ های خاصی محدود نکنید. همنشینی و تعادل رنگ ها می تواند فضای کامل و بی نقصی برای شما بسازد.

۸. آثار هنری در کتابخانه

بدانید که قفسه های کتاب تنها برای کتاب ها نیستند. آثار هنری نیز می توانند در کتابخانه شما جای کوچکی را به خود اختصاص دهند. بنابراین، چند ردیف را بین قفسه های کتاب، به وسایل تزیینی و زیبایی که به آن ها علاقه دارید اختصاص دهید. به بهترین شکل از فضاهای خالی کتابخانه خود استفاده کنید. وسایل هنری نشان  دهنده بخشی از شخصیت شما هستند و زیبایی اتاق مطالعه لاکچری شما را دو چندان می کنند.

جمع بندی

اگر چه ممکن است در عصر دیجیتال باشیم، اما هیچ نوع تکنولوژی نمی تواند به اندازه گرفتن یک کتاب در دستانتان به شما احساس خوب منتقل کند. احتمالا در سطح شهر کتابخانه های بزرگی هستند که منابع فراوان و فضایی آرام برای مطالعه در اختیارتان قرار می دهند، اما اتاق مطالعه خانه خودتان صمیمیت دیگری دارد. ما در این مقالعه سعی کردیم نکات لازم برای چیدمان یک اتاق مطالعه لاکچری در خانه را برایتان شرح دهیم. اگر باز هم سؤالی دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

منبع : خوگرنیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *