اصول نورپردازی

گچ بری چیست؟

قبل از این که به تأثیر نورپردازی گچ بری سقف بپردازیم خوب است توضیح مختصری در مورد هنر گچ بری بدهیم. از زمان‌های گذشته هنر گچ بری بین مردم رواج داشته است. در طول دوره‌های مختلف اگر به هنر گچ بری نگاهی بیندازیم خواهیم دید که در هر دوره‌ای با سبک و شکل مخصوص به خود اجرا می‌شده است. گچ به دلیل ارزان بودن و خاصیت شکل پذیری می‌تواند در بسیاری از کارهای تزئینی که در داخل منزل مسکونی می‌خواهیم به کار ببریم استفاده شود.
گچ بری هنری است زیبا و تماشایی که توسط گچ کاران حرفه‌ای به اجرا در می‌آید و می‌توان انواع گچ بری‌های مدرن را امروزه به دست هنرمندان این عرصه در فضای داخلی منزل به کار برد. قطعاً وقتی که کارهای تزئینی در فضای داخلی منزل مخصوصاً سقف‌ها انجام می‌شود می‌توان با نورپردازی گچ بری سقف زیبایی آن را دو چندان نمود.
در زمان‌های گذشته گچ بری توسط هنرمندان این عرصه و به صورت دستی و البته زمان بر انجام می‌شده است اما امروزه با پیشرفت در این صنعت و هنر انواع گچ بری‌های آماده و پیش ساخته در بازار وجود دارد که می‌توان با به کار بردن آن در فضای داخلی منزل زیبایی بی نظیری به آن بخشید.

اصول نورپردازی گچ بری سقف چگونه است؟ - وبسایت رابو

اهمیت نورپردازی گچ بری سقف

برای این که بتوان زیبایی منزل مسکونی را دو چندان نمود و همچنین اشیاء و اجسام را به خوبی دید و دکوراسیون داخلی منزل را با نورهای زیبا و آرامش بخش تزئین کرد می‌توان از نورپردازی در طراحی فضای داخلی منزل استفاده کرد. در گچ بری معمولاً از نورهای مخفی در سقف‌ها و در گچ بری‌ها استفاده می‌کنند. نورپردازی گچ بری سقف باید به صورت اصولی و با رعایت نکات مربوط به طراحی نورپردازی اجرا شود.
چیزی که باید مد نظر قرار دهیم این است که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و نورپردازی گچ بری سقف همه فضاها و نقاطی که با گچ بری تزئین و زیبا سازی شده‌اند باید به صورت دقیق نورپردازی صورت گیرد. آنچه که معمولاً ً همواره رایج است این است که از نورهای مخفی در سقف‌ها استفاده می‌کنند. در نورپردازی گچ بری سقف معمولاً  نورهای مخفی که در طیف نوری مختلفی در بازار وجود دارند می‌توانند به کار برده شوند. رعایت اصول صحیح نورپردازی فضای داخلی منزل در نورپردازی گچ بری سقف نیز لازم و واجب است.
معمولاً پارکینگ‌ها و لابی آپارتمان‌ها در ساختمان‌های مسکونی زیاد مورد توجه نیستند و به طراحی آن‌ها به اندازه فضای داخلی منزل مسکونی اهمیت داده نمی‌شود در صورتی که اگر در این مکان‌ها مخصوصاً ً در سقف آن‌ها از گچ بری‌ها استفاده نمود و سقف آن را با نورهای مخفی تزئین کرد زیبایی این قسمت از ساختمان بسیار جذاب خواهد شد. خوشبختانه امروزه این قسمت از فضای ساختمان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و نورپردازی‌های زیبایی نیز توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شود.
در نورپردازی گچ بری سقف می‌توان از طیف وسیعی از رنگ‌ها استفاده نمود. سقف خانه را می‌توان بهترین قسمت خانه برای تزئین کردن با نورهای زیبا و شاد دانست. سقف منازل مسکونی به عنوان مهم‌ترین قسمت خانه شناخته می‌شود و استفاده از منابع نوری متناسب با فضا و همچنین متناسب با گچ بری و تزئیناتی که در سقف‌ها و یا کناره‌های آن صورت گرفته است می‌تواند زیبایی حیرت آوری به این قسمت از خانه دهد.

اصول نورپردازی گچ بری سقف چگونه است؟ - وبسایت رابو

استفاده از انواع منابع نوری در نورپردازی گچ‌بری سقف

اولین چیزی که در نورپردازی سقف خانه اهمیت دارد این است که باید توجه کنید که چطور می‌توان به نورپردازی خلاقانه و جذاب اشیاء و عناصری که در سقف خانه قرار گرفته‌اند پرداخت. گچ بری‌های زیبایی که در سقف‌های خانه‌ها امروزه به صورت حرفه‌ای به کار برده می‌شوند بهترین عناصر برای اجرای نورپردازی‌های زیبا و شاد هستند. شاید باورتان نشود خانه‌هایی که سقف آن‌ها دارای تزئینات کلاسیک هستند می‌توان به صورت خلاقانه نورپردازی‌های زیبایی را در آن‌ها اجرا کرد به گونه‌ای که چهره و نمای خانه شما را به کلی دگرگون کند و حال و هوایی لوکس و متحیر کننده به آن بخشد.
برای نورپردازی گچ بری سقف خانه می‌توان از انواع منابع نوری مختلف استفاده کرد. بیشترین منابع نوری مورد استفاده در نورپردازی گچ بری سقف منابع نوری نقطه‌ای، خطی و یا موضعی هستند. حتی خود این منابع نوری نیز امروزه به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توانند به عنوان یک عنصر تزئینی در سقف خانه‌ها به کار گرفته شوند. استفاده از لوستر معمولاً ً در سقف‌ها بسیار رواج دارد. نور مخفی یکی دیگر از راه‌های تزئین و نورپردازی سقف خانه‌هایتان است. لوسترهای زیبایی امروزه در بازار وجود دارند که بسیار شیک و مدرن هستند و می‌توانند به عنوان یک عنصر تزئینی زیبا در سقف خانه شما به کار گرفته شوند.
مواردی که در اینجا بیان کردیم با توجه به منزل مسکونی شما و این که در گچ بری آن از چه عناصر تزئینی استفاده شده است می‌توان با طراحی یک نورپردازی زیبا و اصولی فضای خانه را بسیار آرامش بخش و دل‌نشین کرد

اصول نورپردازی گچ بری سقف چگونه است؟ - وبسایت رابو

منبع :گروه تولیدی روشنایی سپندار S.P.L

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *